Jump to content

W dniu dzisiejszym została dodana do menu forum wyszukiwarka google 

Link google

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
akutom82

Temperatura otwieranie termostatu z18xer

Recommended Posts

 Takie pytanko przy jakiej temperaturze cieczy chłodzącej otwiera się termostat i powinna włączyć się wentylator ?? U mnie jadąc na wskaźniku mam około 92-93 a w programie pokazuje mi się 102 a nawet 105 stopni. Po zatrzymaniu i trzymaniu go na wolnych obrotach wentylator też się nie załącza Hmmm 

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Edited by akutom82

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli jest wszystko ok. Wentylator rusza przy 108 stopniach

Share this post


Link to post
Share on other sites

Termostat znowu mi się zepsuł (wymieniany około 3 lata temu). Czasami wskazówka nie dźwigała się w ogóle, a czasami skakała od 80 do 90 stopni. Od wczoraj mam zamontowany nowy termostat firmy Vernet.

Obecnie na wskaźniku pokazuje ~92*C (identycznie jak na zdjęciu kolegi), natomiast komputer (aktywowany poprzez przytrzymanie SETTINGS przez kilka sekund i potem zmieniane rożne odczyty przyciskiem BC) pokazuje "Coolant" +-99*C. Przy parkowaniu, zatrzymaniach i dojazdach do świateł "Coolant" wskazywał czasami nawet 106*C.

Obserwowałem wskaźnik i Coolant od zimnego silnika. Do około 80*C pokazywały identyczne temperatury. Potem różnica około  3*C (wskaźnik 85 a Coolant 82). Wskazówka zatrzymuje się na około 91*C i nie drgnie dalej, natomiast Coolant dobija do 99*C.  Wskazówka mi się blokuje i nie może wejść powyżej 92*C, czy po prostu wskazówka i Coolant to jakieś różne czujniki i wskazują inne pomiary? Coolant to temp płynu chłodniczego, a wskazówka pokazuję temp silnika? Wszystko u mnie jest jak najbardziej w porządku? Nie pamiętam, ale wydawało mi się, że na starym termostacie wskazówka i Coolant wskazywały takie same wartości (około 90*C).

Dodatkowo niezależnie czy Coolant wskazuje 50*C czy 99*C, to po wyłączni silnika Colant zawsze pokazuje 73*C,a po włączeniu zapłonu pokazuje już "właściwą" temp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To są odczyty temperatury płynu chłodniczego. Wskazówka celowo oszukuje i to jest normalne w tym przypadku

 

Odczyt oo wyłączeniu zapłonu też jest normalny. To sztywna wartość kiedy nie ma odczytu z czujnika. To samo zobaczysz po odłączeniu czujnika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki, już myślałem, że coś jest nie tak. Nie byłem pewien czy mogę jeździć z takimi temperaturami, ponieważ bałem się, że zagotuje mi się płyn i wyrwie mi gdzieś w trakcie jazdy jakiś przewód i cały płyn wycieknie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po to właśnie wskazówka oszukuje a ukryte menu jest ukryte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

f*ck logic... Równie dobrze może tego wskaźnika nie być skoro nie pokazuje poprawnie. Jedziesz sobie samochodem, wskaźnik pokazuje 91*C a tu nagle rozp******a Ci przewód bo okazało się, że termostat zablokował się na małym obiegu, płyn się zgotował i rozwaliło przewód itd.

Na zegarze od 105*C już jest na czerwono, a wentylator niby od 108*C dopiero startuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli temperatura wzrośnie więcej to i wskaźnik pójdzie dalej. Wyobraź sobie ile tłumaczenia miałby opel gdyby wskaźnik pokazywał prawdę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego powodu Opel wywalił ten wskaźnik w Astrze, Zafirze, Corsie... :P Jak wygląda u Was temperatura w niższych temperaturach? Zauważyłem, że przy małych przymrozkach u mnie znacznie dłużej jest w zakresie 94-98 stopni i dopiero po dłuższej jeździe dochodzi do 105-108.

Edited by kacp3r

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie termostat zbyt dobrze nie trzyma i przy dużych mrozach ledwo dochodzi do 90

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie ten nowy termostat według komuś trzyma 99*C przez większość czasu. Czasami przy większych prędkościach na trasie i obecnych temperaturach czasami spada o 2-3 stopnie. Przy pakowaniu czasami skoczyło do 106*C

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie tylko Opel tak ma, grupa VAG ma dokładnie tak samo, na zegarku temperatura wskazuje 90* (o ile wszystko jest w pełni sprawne) do póki faktyczną temperatura chłodziwa nie przekroczy 102* i przy tej temperaturze włącza się pierwszy bieg wentylatorów. W Opolu jest jeszcze o tyle dobrze, że jeżeli temperatura nie osiągnie 90* to na zegarach pokazywana jest mniejsza wartość i można wtedy wcześniej zdiagnozować niedogrzanie silnika przez np. zacięty termostat w pozycji otwartej, a w VAGu zegar pokazuje 90 gdy faktyczną temperatura jest w zakresie 82-102*C. Podejrzewam, że inne koncerny motoryzacyjne stosują podobne triki gdyż utarło się takie twierdzenie, ze jedyna słuszną temperatura pracy silnika spalinowego to idealnie 90*C, a jeśli zegary pokazywały by choć trochę mniej lub więcej każdy jeden Janusz czy inny Marek panikowaliby od razu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W peugeotach, przynajmniej tych starszych wskazówka nie oszukuje. Wejdźcie sobie na ich forum i zobaczcie ile tam jest tematów odnośnie wskazań temperatury

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Ja mam z kolei taki problem, że temperatura silnika nigdy nie chce mi wskoczyć na 90 stopni chociaż. Maksymalnie 85 stopni, ale przeważnie około 80. Nawet jak wskoczy 85 to po zatrzymaniu się temperatura spada, temperatura w menu pokazuje tak samo jak wskaźnik. Dlatego wymieniłam termostat na nowy Wahlera, ale za bardzo nic się nie zmieniło. Podpowiedzcie, gdzie szukać usterki. Domyślam się, że może być to przyczyną większego spalania. Płyn chodniczy zmieniony na zimowy, czerwony G12. 

Edited by Kojot1410

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...