Jump to content

W dniu dzisiejszym została dodana do menu forum wyszukiwarka google 

Link google

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

hepos

Kontrolka ABS+ESP - nie gaśnie - sprawdzenie czujnika ABS

Recommended Posts

Witam,

Temat rzeka, jednak  u mnie nieco jest nieco inne tło jej zaświecenia. W maju wymieniałem piastę. \od tego czasu bardzo sporadycznie przy maksymalnym skręcie w prawo kontrolki zaświecały się. Po zgaszeniu i odpaleniu silnika gasły i było ok. Zaczęło się tak dziać coraz częściej, aż w końcu w ogóle nie przestały gasnąć. W serwisie wymieniono mi wtedy obydwa krótkie przewody od czujnika ABS do wiązki w nadkolu. Następnie próbowano skasować błędy, ale jednego się skasować nie da. Brzmi mniej więcej tak : czujnik prędkości obrotowej koła prawy przód - zwarcie do plusa. Poradzono mi bym poszukał kogoś z op-comem. Błąd wskazuje na czujnik w wymienianej piaście. Serwis mówi, że samego czujnika sprawdzić się nie da  i że mogę zakupić nową piastę, oni mi zamontują a tamtą odeślą na gwarancję. Jeśli gwarancję mi uznają, zwracają mi sprawną piastę. Czyli ryzykuję 500 zł.

Moje pytanie jest takie - czy rzeczywiście nie da się sprawdzić w jakiś sposób, czy winna jest faktycznie piasta? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzałeś czy czujnik nie jest uszkodzony, zanieczyszczony. Sprawdziłeś przewody czujnika, czy wszystkie wtyczki są odpowiednio połączone a także czy nie są przerwane oraz skorodowane

Share this post


Link to post
Share on other sites

piasty nowej nie oddawaj na gwarancję, bo to nie wina piasty, a najprawdopodobniej samego czujnika. szkoda się pakować w koszta. Możesz zamówić sam czujnik. 

Pytanie, czy jak u ciebie wymieniali piastę to zamontowali ją razem z nowym czujnikiem czy też przekładano ze starej piaty/łożyska. Mogło tak być, bo są 2 rodzaje wtyczek elektrycznych (czarne i szare). Nie wiem czemu wymieniano u Ciebie same krótkie przewody, bez ruszania samego czujnika. Być może było zwarcie we wtyczce, ale według mnie to raczej mało prawdopodobne. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja miałem podobną sytuacje, te same kontrolki, ale przez alternator, za małe napięcie, ale to jest ewidentnie wina czujnika moim zdaniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kabel wymienili, bo mowili ze to jest przyczyna 99% przypadków. Gdy montowali nową piastę zakładali ją w komplecie z czujnikiem. Mam czarną wtyczkę.  

Czy mogę zamówić sam czujnik, podłączyć go (tylko kostkę) i czy kontrolka powinna zgasnac? Czy musiałbym podpiąć inną piastę z czujnikiem ?

 

 

Edited by hepos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikt nie wie?

Edit : kupiłem piaste z czujnikiem używaną.  Podepne wtyczkę i zobaczę czy kontrolka zgasnie.  Jak tak oddam obecną piaste na gwarancje. Jak nie zgasnie, odesle zakupiona piaste i bede szukał dalej przyczyny.

Edited by hepos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kontrolka sama z siebie od razu może nie zgasnąć. Może być konieczność skasowania błędów (tutaj nie jestem pewien jak to wygląda). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

kolego wystarczy podpiąć opcom

opcom sygnalizuje dwa rodzaje błędu 

przerwa lub zwarcie (koncówka 01 lub 06 )

odpinasz wtyczkę przy kole i w zależności od tego co pokazywał opcom zostawiasz go wypięty lub zwierasz styki na kablu w stronę auta (nie w stronę koła)

ponownie robisz odczyt błędów

jeżeli zmieni się na odwrotny to uszkodzony czujnik jak nie to usterka w instalacji

Edited by geranium

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiłem używana piaste z czujnikiem. Podpiąłem wtyczkę i kontrolka od razu zgasła. Winna zatem zakupiona w maju piasta z czujnikiem. Oddam na gwarancję.  Producent piasty to bodajże NTY

Dziękuję za pomoc i rady, będę informował. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Założyłem używaną i wszystko jest OK. Kontrolka gaśnie, ABS i trakcja działają. Piasta została odesłana na gwarancję z oczekiwaniem wymiany na sprawną.

Problem chyba rozwiązany. Podsumowując. Objawy , które się nasilały : Kontrolka ABS zapalała się przy skręcie kierownicy w prawo. Po wyłączeniu i ponownym odpaleniu silnika kontrolka gasła. Potem działo się to coraz częścicej, w końcu każdy skręt kierownicą powodował włączenie tej kontrolki. Ostatecznie kontrolka w ogóle już nie gasła.

Winny był czujnik ABS na piaście, kabel łączcący czujnik z wiązką wymieniłem niepotrzebnie.

Pozdrawiam i dzięki za zaangażowanie w temat :)

Edited by hepos

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...