Jump to content

W dniu dzisiejszym została dodana do menu forum wyszukiwarka google 

Link google

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Antyk

[Z19DT] Odpala i gaśnie P2146

Recommended Posts

Witam, 

Mam ciekawy problem z samochodem SAAB 9-3 2009 r z silnikiem Z19DT. 

Zaczęło się od sporadycznego szarpania, czasem po chwili szarpania gasł silnik z komunikatem Limited performance - z tego co patrzyłem w instrukcji jest to podobny komunikat jak zapalająca się kontrolka samochodu z kluczykiem w VC oznaczająca m.in. usterkę elektroniki silnika. 

Teraz silnik nie chodzi już wcale, odpala na chwilę i gaśnie. 

Błąd jaki pojawia się w pamięci to P2146, ale moją większą uwagę zwrócił odczyt z czujnika wałka rozrządu. 

Na postoju czujnik pokazuje 25 rpm, w trakcie kręcenia silnikiem wartość rośnie i na wolnych obrotach jak chwile pracuje pokazuje 42-43 rpm. 

Diagnozowane intefejsem "DELPHI".

Teraz mam zagryziak, P2146 wskazuje na usterkę wtryskiwacza 1 albo 4, natomiast odczyt z diagnostyki rzuca podejrzenie na czujnik wałka albo usterkę sterownika. 

Spotkał się ktoś z tymi objawami, albo jest mi w stanie powiedzieć czy taki odczyt z czujnika wskazuje na usterkę czujnika bądź ECU

Pozdrawiam

Antyko

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik na wolnych obrotach powinien wskazywac 850 obrotow a predkosc walka rozrzadu okolo 425 w aucie pracujacym na wolnych obrotach . Mnie jak padl czujnik wlaka rozrzadu to na podczas aazsy sporadycznie zapalalo sie auto z kluczem ale chodzil poproawnie, pozniej zaczal dlugo krecic zeby zapalic i w momencie dlugiego krecenia wywalalo blad tego czujnika a po paru dniach nie odpalil wogole, po wymianie bkedy zniknely i auto zaczelo odpalac normalnie , tylko to bylo w dth a tam.wymiana czujnika banalnie prosta w przeciwiienstwie do dt

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podczas jazdy *

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzięki za odpowiedź.

Obroty z wału pokazuje normalnie ~ 800, z wałka faktycznie pokazuje 43, ale dziwi mnie głównie ta wartość 25 na wyłączonym silniku - nie wiem czy to jest jakaś typowa wartość, czy może ECU klęka. Gdyby było 0 na postoju i 43 na wolnych to bym wymieniał czujnik od razu. Mój Z19DTH pokazuje 0 na postoju i wartości zbliżone do Twoich w trakcie pracy. 

Ogólnie auto od dłuższego czasu ma problem z odpalaniem, ciężko i dość długo kręci ale temat był odkładany z uwagi na ważniejsze problemy. Jeździł normalnie, nie kopcił, żadnych błędów w silniku. 

Patrzyłeś może jakie wartości pokazywał uszkodzony czujnik w programie diagnostycznym?

Największy problem jest właśnie w konstrukcji Z19DT - czujnik za kołem wałka rozrządu, trzeba rozpinać rozrząd i zdejmować koło, dlatego chcę się upewnić czy to aby nie coś innego. 

Pozdrawiam

Antyk

Edited by Antyk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiesz co, szukalem zdjec bo pamietam ze robilem zdjecia na ekranie z opcoma, ale nie moge ich znalesc, to juz bylo z rok temu i nie pamietam.jakie wartosci wskazywal ale pamietam ze poki jescze auto odpalalo to nie dzialal on plynnie tylko tak skokowo nawet kiedy powoli wciskalem gaz stopniowo to tak jaby sie zacinal i wartosci byly zanizone

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na postoju to chyba powinno byc 0 z obu czujnikow nie

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teraz az sam zerknelem w moj temat bo tez pytalem o to na forum, pozniej w momencie kiedy przestal odpalac wogole to czujnik wskazywal caly czas 0

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sensie nawet podczas krecenia rozrusznikiem

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

O to mi właśnie chodzi. Zacinanie się wskazań może być normalne, jak na pracującym silniku odpiąłem czujnik to odczyt został na wartości w momencie odpięcia, czyli np. 42 rpm, więc on pokazuje ostatnią wartość jaką podawał czujnik. 

Potrzebuję informacji jak sprawa wygląda w Z19DT, czy też na postoju wartość prędkości wałka jest 0?

Sprawę komplikuje jeszcze fakt, że auto było chipowane. Spotkał się ktoś z sytuacją, w której program wgrywany do kompa ma wpisaną wartość minimalną prędkości wałka np. te 25, żeby coś zmienić / poprawić w charakterystyce uruchamiania silnika?

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydaje mi sie ze na postoju nie powinien wskazywac nic innego jak 0 jesli jest sprawny no bo zadnych obrotow nie ma a jego zadanie to wlasnie pomiar obrotow. Walek rozrzadu powinien wskazywac polowe obrotow walu korbowego w danym momencie. Jezeli jest sprawny to nie ma chyba mozliwosci aby pokazywal inne waryosci niz polowa obrotow walu korbowego

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgadzam się, nie powinien. Tylko jaka szansa, że to sterownik uwalony? Uszkodzony czujnik takich odczytów nie może dawać na postoju.

Jakby ktoś jeszcze miał jakiś trop chętnie posłucham zanim sterownik pójdzie do rozklejania :)

Pozdrawiam

Antyk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odłącz kabel od czujnika i sprawdź co opcom pokaze. Dobry by był z Ciebie narwaniec jak byś przed podmiana czujnika sterownik pruł.

Edited by Sivyx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest chwila czasu więc podsumuję osiągnięcia. 

Sterownik dalej pokazuje 25 rpm na postoju, pomimo że czujnik sprawdzany oscyloskopem pokazuje prawidłowo. 

Sterownik został rozebrany, jeden z kondensatorów smd był w kiepskim stanie i został przelutowany, bez rezultatu. 

Potrzebuję kogoś, kto ten sterownik zdiagnozuje i naprawi, a przede wszystkim zgra wcześniej wsad, bo jest tam wgrany dobrze zestrojony program, z którego na hamowni wypluł 146 KM. 

Pytanie tylko, znacie jakiegoś godnego polecenia specjalistę, który naprawi mi ten sterownik? Może ktoś w łódzkim?

Pozdrawiam

Antyk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może tu spróbować?

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

YY a nie lepiej i szybciej było by kupić drugi sterownik i wrzucić w niego twój wsad ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

Tak też w końcu zrobiliśmy bo gość, który miał diagbozować/naprawiać sterownik się wykruszył. Auto działa bez zarzutu, ale co ciekawe dalej pokazuje 25 rpm na postoju i ok. 43 w trakcie pracy.

Robi się takie rzeczy przy pisaniu programów, żeby sterownik na postoju zamiast 0 widział 25 rpm z czujnika położenia wałka? Oscylop widzi wartość 1/2 predkosci obrotowej a sterownik 43 rpm, czyli jakby 1/10.

Edited by Antyk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...