Jump to content

W dniu dzisiejszym została dodana do menu forum wyszukiwarka google 

Link google

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

ArasNet

Z19DTH szarpanie diagnostyka

Recommended Posts

Witam.
Mam na imię Arek i posiadam od ok 2 miesięcy Zafirę z19dth 1.9 150 km 2008 145 000 km (potwierdzone w ASO) Proszę o pomoc w diagnostyce auta ponieważ od prawie początku borykam się z jedną usterką i nie mogę nic z tym zrobić.
Auto delikatnie szarpie (przyspiesza i odcina z przerwani na ułamki sekundy) między 2-3 tyś obr. przy pełnym obciążeniu. Najbardziej słychać to po pracy silnika jakby turbo na ułamki sekundy włączało się i wyłączało. Najlepsze jest to że to nie zawsze występuje na 10 prób czyli od 2 tyś na trzecim biegu do 4 tyś tylko 3 przypadki szarpie. Auto ma moc zbiera się ok chociaż mam wrażenie że czasem idzie lepiej czasem gorzej. Żadnych błędów.!!!
W samochodzie zrobiłem:
1. Wymiana turbo cały nowy rdzeń ( Melett ) + planowany kolektor + geometria czyszczona 
(stara turbina tylko gwizdała na zimnym nie ciekła, wirnik , geometria ok). Przy okazji cały dolot sprawdzony intercooler szczelny, katalizator w porządku drożny bez najmniejszych uszkodzeń (metalowy) 
2. Wszystkie możliwe filtry + płyny + rozrząd.
3. Wyciągnięty bak sprawdzona pompka - wyczyszczona chociaż wszystko czyste.
4. Zaślepiony EGR + Wylogowany (stan cały czas 100% - opcom)
5. Wyczyszczona przepustnica (była czyściutka brak oleju) 
6. Wymiana kolektora (bez klap + wylogowane) 
7. Dpf - wypala się do 8% różnica ciśnień -2 kpa Podczas jazdy 3500 obr. gaz w podłodze max -17 kpa 
8. Podmiana czujnika ciśnienia doładowania (2 nowe sztuki Bosch bez zmian)
9. Podciśnienie na pompie vacum 0,8 bar po zgaszeniu trzyma. Zawór sterowania turbo podmieniony na nowy (nic). Jedno ale za zaworem podciśnienie (do gruszki) spada po zgaszeniu auta ale może tak ma być.
10. Gruszka sprawdzona szczelna trzyma sztangę w pozycji ustalonej (podciśnienie ze strzykawki) zrobiłem test podłączając vacum wzdłuż przewodu gruszki podczas jazdy. Zegar w załączniku. 

11. Zrobiony log dynamiczny - Proszę o ocenę.

Please login or register to see this link.


w pewnym momencie podczas przyspieszania gaz 100% powietrze obliczane spada po czym znów wzrasta (czy to normalne).

Gdym nie chciał gwałtownie przyspieszyć problemu nie ma auto jeździ normalnie utrzymuje prędkość obroty skała. (nie falują)

 

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Edited by ArasNet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z jakiego powodu regenerowałeś turbo? Na moje oko to był spory błąd. Turbiny świszczą na zimnym bo mają lekko odkształcony kolektor wydechowy, który się uszczelnia po rozgrzaniu. Wygląda na to że zamieniłeś dobrze wystrojąną turbinę garetta na zamiennik wystrojony przez pana Mietka. Niestety, wystarczy że śruba nastawnika jest lekko przestawiona i powstają takie właśnie fale dunaju jak u Ciebie po regeneracji. Zasada jest prosta, gdy ciśnienie doładowania podąża za oczekiwaniem, ECU korzysta z ustawieni gruchy z tabeli. Jeśli zaczyna się coś rozjeżdżac to samemu steruje doładowaniem. Niestety, przez sporą bezwładność całego zestawu robi to właśnie tak jak na obrazku - nieudolnie. Generalnie lekko bym podkręcił śrubę nastawnika i jeszcze raz zrobił logi, powinno doładowanie się w końcu uspokoić.

To co widzisz można odczuć w trakcie przyspieszenia jako lekkie falowanie przyspieszenia. Jeśli masz problemy mocniejsze z szarpaniem, ja bym obstawiał coś z układem wtryskowym/elektroniką układu wtryskowago. Dawki korekcyjne na wolnych obrotach poprawne? Auto nie posiada lipnych kostek na wstryskach? 

W logu zwanym szarpanie nie jestem w stanie wychwycić momentu szarpania, kiedy to ma miejsce?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy szarpanie wystepowalo po zaslepieniu EGRa ale z fabryczna turbina? Czy najpierw wymieniles turbine a potem zaslepiles EGRa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może z którychś z tym elementów

Please login or register to see this image.

/monthly_2018_11/818196510_Beztytuu.png.e619ca825f1444387e461d3a5c400450.png" alt="818196510_Beztytuu.png.e619ca825f1444387e461d3a5c400450.png" />

Share this post


Link to post
Share on other sites

To szarpanie jak nazwałem to może za dużo powiedziane faktycznie lepsze słowo to falowanie podczas przyspieszenia. Turbo regenerowałem ze względu na świst (szczególnie na zimnym) nie mój film ale to było identycznie oraz własnie takie falowanie podczas przyspieszania auta obawiałem się że turbo się kończy. To falowanie było od początku. przed wszystkimi naprawami Wszystkie wtyczki od wtrysków ściągnięte wyczyszczone są niebieskie. Korekcja niby ok +/- 0,5 aczkolwiek robiłem pomiary parę razy i czasem miałem +/- 1

Wykresy z jazdy z wczoraj kiedy auto jeździ dobrze. Nie czuć tego efektu. 

Ten efekt występuje gdy mam gaz wciśnięty ponad 50% w innym przypadku przyspieszam bez falowania.  

 

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Edited by ArasNet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...