Jump to content

W dniu dzisiejszym została dodana do menu forum wyszukiwarka google 

Link google

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
ziutol94

wycieki

Recommended Posts

Cześć, zwracam się do Was o pomoc w "zdiagnozowaniu" które elementy szwankują, że auto ma tyle wycieków... Wiem że na podstawie zdjęć może to nie być łatwo, ale liczę na to, że jak w większości wypadków na tutejszym forum uzyskam fachowe porady :) Może ktoś miał podobnie, może ktoś się domyśla, wiadomo że co kilka głów to nie jedna (a ze mnie mechanik żaden - zwykły samouk).

A więc:

 

Wyciek 1 (pompa wspomagania): jest cała mokra, szczególnie od spodu, kierownica raz na kilkadziesiąt kilometrów jakby delikatnie traciła wspomaganie. Myślicie że to jakaś pojedyncza uszczelka, czy cała pompa do wymiany?

 

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

 

Wyciek 2 (chyba łączenie silnika ze skrzynią biegów): tu najmocniej się poci, silnik dopiero co po remoncie, czyżby mechanicy źle go obsadzili? Co podejrzewacie?

 

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Edited by ziutol94
edycja pozycji zdań po dodaniu zdjęć

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyciek 3 (okolice przepustnicy?)

 

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

 

Wyciek 4 (maglownica?)

 

Please login or register to see this attachment.

Edited by ziutol94
edycja pozycji zdań po dodaniu zdjęć

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wycieki masz dość typowe.

Na łączeniu skrzyni i silnika może lecieć ze skrzyni

W pompie wspomagania nic nie wymienisz. Popatrz czy wyżej olej Ci po niej nie ścieka, bo wygląda na to, że gdzieś wyżej jest wyciek. Szczególnie pokrywa zaworów, miarka stanu oleju

Przepustnica to olej przedmuchany przez odmę. Jak silnik był po remoncie to nie powinno lecieć po przepustnicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Odnośnie tego wycieku skrzynia-silnik, zauważyłem że autko poci się trochę wyżej, i olej kapie na to połączenie skrzynia-silnik... Jesteś w stanie stwierdzić po zdjęciu co to za część i co tu może przepuszczać? Wydaje mi się że olej wycieka spod tej śruby

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciężko stwierdzić jednoznacznie. Przyjrzyj się dokładnie pokrywie zaworów, bo z niej najczęściej pojawia się olej. Również może to być olej z pod głowicy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domyślam się, że ciężko stwierdzić po zdjęciu, jak mi jest ciężko stwierdzić widząc to na żywo... Nie wiem w jaki sposób to zlokalizować, najlepiej byłoby chyba wymyć wszystkie elementy i wtedy dopiero zobaczyłbym skąd kapie...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diagnoza z mojego doświadczenia. Jeśli leci spod uszczelki pokrywy zaworów, to zbierać się będzie właśnie na łączeniu skrzyni z silnikiem. Wyciek przy półosi - do wymiany uszczelniacze półosi, prawdopodobnie wywaliło olej ze skrzyni do poziomu otworów półosi. Kolejne to zapocona sprężarka klimy, uszczelnienia sprężarki padły i gaz wywalił olej sprężarki. Ogólnie auto ma swoje lata, więc wszystkie uszczelki twardnieją i przepuszczają. Żeby mieć konkretnie załatwiony problem z wyciekami, to trzeba wymienić uszczelkę pokrywy zaworów, uszczelki półosi, uszczelki sprężarki klimy (bądź jej wymiana w całości), uszczelki miski skrzyni, uszczelki miski olejowej, polecam także zamontować oryginalny filtr odmy (jak go nie ma to wypluwa olej na przepustnice i silniczek krokowy). Zapomniałem, przy dokręcaniu uszczelek z gumy najważniejsza jest kolejność dokręcania śrub i właściwy moment.

Edited by Blitz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzięki, sprawdzę to wszystko!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...