Jump to content

W dniu dzisiejszym została dodana do menu forum wyszukiwarka google 

Link google

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

hazell

Z32SE 3.2 brak kompresji, problem z odpaleniem

Recommended Posts

Cześć,

Zdecydowałem się założyć nowy temat, nie znalazłem niczego co by rozwiało wątpliwości.

Od jakiegoś czasu miałem problemy z uruchomieniem zimnego silnika - musiałem go uruchamiać kilkakrotnie, zagadywał i gasł w końcu za 7 - 10 razem uruchamiał się, telepał i w końcu stabilizował. Po tym jak się ustabilizował działał normalnie, miał moc jak zwykle, odpalał dobrze przez cały dzień.

Pompa paliwa działa, przekaźnik działa, pompowanie paliwa przez minutę przed uruchomieniem nic nie zmienia.

Auto poszło do mechanika. Ciśnienie paliwa ok 4 bar oraz wszystkie inne znaki na niebie i ziemi mówią, że jest ok - czujniki, sterownik, iskra, paliwo, wszystko ok a auto nie gada. Mechanikowi już nie udało jej się uruchomić.

Zdecydował się na pomiar kompresji i tu wielkie zdziwienie - wyniki to mniej więcej 9, 8, 8, 5, 4, 0. No szok.

Pod pokrywami zaworów czysto, popychacze chodzą, nic przykrego nie widać. Podczas próby olejowej kompresja skacze do 16 bar.

Wniosek - silnik się skończył, trzeba kupić drugi bo w remonty nie wchodzę.

Ale. Nie do końca mogę się z tym pogodzić zwłaszcza, że auto oliwy nie bierze i jeździ a raczej jeździło jak wściekłe.

Co sądzicie o tym zjawisku?

Zasadnicze pytanie - czy pomiar kompresji na zimnym silniku jest miarodajny? Co sądzicie o wynikach na oleju? Czy nie mogło być tak, że kompresja była mierzona z nieodłączonymi wtryskiwaczami, lało się paliwo do cylindrów co spłukiwało olej i stąd brak ciśnienia? Bardzo bym nie chciał aby okazało się, że po wymianie silnika usterka nie ustąpi.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...