Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

hazell

Z32SE 3.2 brak kompresji, problem z odpaleniem

Recommended Posts

Cześć,

Zdecydowałem się założyć nowy temat, nie znalazłem niczego co by rozwiało wątpliwości.

Od jakiegoś czasu miałem problemy z uruchomieniem zimnego silnika - musiałem go uruchamiać kilkakrotnie, zagadywał i gasł w końcu za 7 - 10 razem uruchamiał się, telepał i w końcu stabilizował. Po tym jak się ustabilizował działał normalnie, miał moc jak zwykle, odpalał dobrze przez cały dzień.

Pompa paliwa działa, przekaźnik działa, pompowanie paliwa przez minutę przed uruchomieniem nic nie zmienia.

Auto poszło do mechanika. Ciśnienie paliwa ok 4 bar oraz wszystkie inne znaki na niebie i ziemi mówią, że jest ok - czujniki, sterownik, iskra, paliwo, wszystko ok a auto nie gada. Mechanikowi już nie udało jej się uruchomić.

Zdecydował się na pomiar kompresji i tu wielkie zdziwienie - wyniki to mniej więcej 9, 8, 8, 5, 4, 0. No szok.

Pod pokrywami zaworów czysto, popychacze chodzą, nic przykrego nie widać. Podczas próby olejowej kompresja skacze do 16 bar.

Wniosek - silnik się skończył, trzeba kupić drugi bo w remonty nie wchodzę.

Ale. Nie do końca mogę się z tym pogodzić zwłaszcza, że auto oliwy nie bierze i jeździ a raczej jeździło jak wściekłe.

Co sądzicie o tym zjawisku?

Zasadnicze pytanie - czy pomiar kompresji na zimnym silniku jest miarodajny? Co sądzicie o wynikach na oleju? Czy nie mogło być tak, że kompresja była mierzona z nieodłączonymi wtryskiwaczami, lało się paliwo do cylindrów co spłukiwało olej i stąd brak ciśnienia? Bardzo bym nie chciał aby okazało się, że po wymianie silnika usterka nie ustąpi.

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć. Jak się zakończyła ta usterka? Znalazłeś może przyczynę i jakoś to rozwiązałeś czy zmieniałeś silnik? 

U mnie niedawno pojawił się podobny problem. Dosyć nagle i dziwnie, bo zupełnie wszystko było OK, wziąłem się za czyszczenie filtra powietrza, naoliwienie go (pipercross) i po wsadzeniu po raz pierwszy w życiu auto zaczęło się dławić po odpaleniu. Potem z tygodnia na tydzień (mniej więcej 2-3 tygodnie) auto odpalało coraz gorzej i teraz dopiero za 2-3 razem odpali, chwilę pochodzi i już jest wszystko OK. 

Problem jak u innych występuje tylko podczas pierwszego odpalenia z rana :( Jestem aktualnie po lekturze innych tematów na forum (sporo o tym pisali przy silniku 1.8) i będę po kolei sprawdzał wszystkie wspomniane możliwości.

Dodam jeszcze, że raz przed odpaleniem z rana rozebrałem dolot i przeczyściłem przepustnicę Carburator Cleaner'em. Wtedy odpalił normalnie jak miesiąc wcześniej, ale następnego dnia znowu problem powrócił. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć,

Pierwsze pytanie - czy jest LPG?

Pierwsze co zrób - reset sterownika - op-comem tego nie zrobisz, oprócz korekt jest jeszcze kilka innych map (nie pamiętam już nazw), wg których działa silnik i reset adaptacji nic nie da.

Możesz to zrobić odłączając aku ale z doświadczenia wiem, że 24h to za mało.

Jeśli masz LPG to pojeździj na benzynie tydzień a w przypadku resetu sterownika nie przełączaj na gaz tylko pojeździj tydzień i sprawdź jak będzie.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak mam LPG, montowałem 18 tyś km temu w polecanym warsztacie i na dosyć dobrych podzespołach, strojone sondą afr, do tej pory wszystko śmigało perfekcyjnie. 

Dzięki za poradę, spróbuję opcji z resetem przez odpięcie aku i jeżdżenie na benzynie. Narazie się jeszcze nie załamuję, bo z tego co czytam to winowajcą może być sporo rzeczy i tak naprawdę sprawdzanie kolejnych dopiero przede mną :D zastanawia mnie tylko czy pojawienie się problemu po wyczyszczeniu filtra i odetkaniu porów to zbieg okoliczności czy miało to jakiś wpływ. Myślałem, że może dałem za dużo oleju i zasyfiłem przepływomierz, ale dziś zmieniłem przepływkę i nie było różnicy. Może przez to, że właśnie nie było żadnego resetu zrobionego.

Zauważyłem jeszcze, że zaraz po odpaleniu gdy jeszcze się chwilę dławi zalewa go paliwem, wg kompa mam ok 5.5-6 l/h. Jestem prawie pewien, że wcześniej po odpaleniu nie było więcej niż 3. Na ciepłym jest już normalnie 1-1.2 l/h.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdź cisnienie paliwa.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, znalazłeś może już jakąś przyczyne tego kiepskiego odpalania? u mnie od paru dni to samo tyle że ie mam lpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzieś w internecie natknąłem się na wątek dodatkowej masy od silnika do bieguna ujemnego akumulatora - po jej zastosowaniu problem z odpalaniem ustąpił. Podaję to jako ciekawostkę, nie wiem jak wielki ma to związek. Na pewno ma związek z kręceniem rozrusznikiem. Ja u siebie jestem właśnie po tej operacji - podczas odpalania rozrusznik przerywał pracę i mocno nagrzewała się ujemna klema. Puściłem dodatkowy kabel 35mm2 od klemy do silnika w to samo oryginalne miejsce i jest ok. Istniejące kable rozruchowe mają tendencję do utleniania się w miejscu gdzie są zaciśnięte a ujemny biegun chyba szczególnie.

Zawsze można sprawdzić, kabel nie kosztuje wiele, montaż zajmuje chwilę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

U mnie wczoraj po raz pierwszy od miesiąca Vectra odpaliła od strzała, dziś rano tak samo 😀 Nie jestem jeszcze pewien co to powodowało, bo w czasie weekendu zrobiłem kilka rzeczy:

- zmieniłem przepływomierz
- odpiąłem akumulator na ok 6 godzin
- zatankowałem cały zbiornik PB98 Orlen
- przejechałem się 30 kilometrów na benzynie w niedzielę i 250 w poniedziałek

Ale bezpośrednio po wymianie przepływki i odpięciu aku nadal nie odpalała za pierwszym, także najprawdopodobniej u mnie pomogła jazda na benzynie/dolanie benzyny. Z tego co się zorientowałem innych powodów utrudnionego rozruchu może być z 10, wszystkie były opisane w innych wątkach :)

Please login or register to see this link.

Jak nie masz lpg to może na początek tak jak pisał kolega wyżej sprawdź ciśnienie paliwa?

Teraz znowu jeżdżę na LPG i zobaczę na dniach czy dobre odpalanie się utrzyma czy problemy powrócą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojeździj jeszcze chwilę na PB i nie przełączaj na gaz, niech bezproblemowe odpalanie stanie się normą. Jeśli później na gazie znów zacznie świrować to masz odpowiedź - gaz do kalibracji ale z jedną uwagą: Znów jeździsz tylko na benzynie aż wszystko wróci do normy i wtedy kalibrujesz gaz aby nie dopuścić do rozjechania się map. Ważne jest aby czasy wtryskiwaczy benzynowych na wolnych obrotach były takie same na PB i na LPG, inaczej znów się rozjedzie. Nie wiem jak jest u Ciebie ale u mnie w KME Nevo jest regulacja biegu jałowego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I ta regulacja biegu jałowego najczęściej przynosi więcej problemów niż korzyści. Mało tego, czas wtrysku benzyny na benzynie i gazie ma być taki sam w całym zakresie, nie tylko na biegu jałowym bo to akurat nie rozjeżdża map, tylko powoduje szarpanie przy przełączaniu. Mapy rozjeżdża cała reszta obciążeń

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Nie zgodzę się, że przynosi to problemy. To, że czasy mają zgadzać się w całym zakresie to aksjomat. Jednak często po kalibracji czasy PB na benzynie i gazie zgadzają się podczas jazdy w całym zakresie a na wolnych obrotach już nie dlatego piszę o konieczności dokalibrowania tych czasów na wolnych obrotach bo rozjeżdża to mapy wolnych obrotów, ustawienia przepustnicy itd. W końcu uruchamiasz auto bez wciśniętego pedału gazu a nie wiem czy wiesz ale w Z32SE nie ma silnika krokowego z bypasem - powietrze reguluje sama przepustnica. Naprawdę, przerobiłem ten temat i długie godziny spędziłem w samochodzie z laptopem aby doprowadzić pracę silnika do kultury.

Edited by hazell

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Please login or register to see this quote.

czy sama przepustnica ? tu to akurat bym mocno polemizowal .... w dolocie w 3.2 pierwsz i podstawowa sprawa to przeplywomierz . sama przepustnica to tylko dodatek do reszty .

Edited by ost32v6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie problem w tym że w przypadku Opla w silnikach bez silniczka krokowego nie ma żadnych adaptacji dla wolnych obrotów, za to z krokowym taka adaptacja jest. Ustawiając na sztywno bieg jałowy nie pozwalasz sterownikowi regulować składu mieszanki, a jeśli on nie jest w stanie utrzymać silnika tak aby prawidłowo pracował, to znaczy że prawdopodobnie jest błąd w montażu. Przydławienia, opadające obroty czy inne podobne z reguły spowodowane są złym montażem wkrętek w kolektorze, kilometrowymi wężykami, złymi dyszami czy ciśnieniem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Chyba mylisz pojecia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

skoro uwazasz że wiesz lepiej to proponuje Ci odpiąć przepływke i pojezdzic . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak jak kalibrujesz gaz dla malych, srednich czy duzych obciazen tak samo kalibrujesz dla wolnych obrotow. Nikt to nie mowi o ustawianiu czegokolwiek na sztywno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tak... w jaki sposob przeplywomierz reguluje ilosc przeplywajacego powietrza?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nigdy jeszcze nie widziałem żeby była taka potrzeba w jakimkolwiek silniku opla, pod warunkiem prawidłowego montażu

Share this post


Link to post
Share on other sites

To akurat niczego nie dowodzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego , bez urazy ... ale nie bedę z Tobą się spierał bo TY wiesz swoje , a ja swoje . Co do tego silnika myślę że mam akurat sporo wiedzy . Dlatego zaproponowałem Ci abys odpiął sobie przepływkę i pojezdził bo widze ,ze chyba masz 3,2 i to a automatem  AF33 . Także sprawdż i wtedy się wypowiedz . Bo skoro twierdzisz , że ja mylę pojecia i przepływomierz nie ma nic wspolnego .... to nie mam zamiaru Ci referatu pisać . Owszem przepustnica odpowiada za ilosć powietrza , ale nie jest ona tylko i wyłacznie najwazniejsza . tak jak pisałem wcześniej jest to tylko element całego układu . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bez urazy, mylisz pojecia i nie rozumiesz o czym pisze ale odwyklem juz od bicia piany.

Hawk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć mi wydaje się że masz głowice do roboty. Zawory nie trzymają kompresji. Też to miałem i po wymianie zaworów i ich dotarciu kompresja lepsza niż nowy silnik po 20 bar na cylinder. Oczywiście nowe wszystkie uszczelniacze zaworowe i planowanie głowicy. Dobry drogi olej plus nowe łańcuchy rozrządu z kołami i te balansowe z kołami i ślizgami plus napinacze oraz dokładne ustawienie łańcuchów. Efekt jest lepiej niż bardzo dobry. 😊🚙👌

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

nie pomysliles silnikow ? jakie lancuchy rozrzadu ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć ok masz rację pomyliłem z 2.0 turbo. Sorry za pomyłkę. 😥

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...