Jump to content

W dniu dzisiejszym została dodana do menu forum wyszukiwarka google 

Link google

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

grzlab

Po wymianie silnika nie pali. Z20NET

Recommended Posts

Witam

Niedawno podmieniłem silnik w Vectra C GTS 2.0 turbo. W poprzednim niestety rozrząd się posypały i kolizja więc decyzja była wymiana silnika. Zakupiony był prawie idealny (prawie bo niestety musiałem w nim podmienic napinacz z łańcucha który napędza pompę wody) ale podobno samochód jeździł (Anglik sprowadzony na części). Właściciele byli zdziwieni tym faktem więc dali mi dłuższy czas gwarancyjny. Brak kolizji na rozrządzie w obecnyn silniku lecz nie odpala. Rozrusznik kręci paliwo w szynie jest. Błędy to P0628 na początku potem pojawił się również P0600 ale miałem słabe aku więc podladowalem ale dalej nie odpala. Jakie błędy teraz nie wiem jutro będę sprawdzał. Ale może ktoś podpowie co zrobić? Dodam że podmieniłem czujnik wału bo w poprzednim był prawie nowy. Myślałem również że źle włożony ale błędu nie ma. Ale wracając do poprzednich błędów wiem że jeden to słabe napięcie pompy paliwa (dlatego aku podladowalem) ale w szynie paliwo i ciśnienie jest sprawdzane na zaworze. Drugi błąd mówi o magistrali CAN ale wcześniej tego nie było (na poprzednim silniku) czy może to uszkodzenie spowodowane tym że silnik i komputer był rozebrany na okolo 1,5 miesiąca? Co mogę posprawdzac jeszcze? 

Edited by grzlab

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapytaj Kolegi

Please login or register to see this link.

Może coś podpowie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może coś z wiązką elektryczną namieszane, źle spięta wiązka. Wtryski paliwa te same?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiony goły słupek więc wtryski przełożone. Wiązki nie rozpruwalem, wtyczki są raczej idiotoodporne czyli nie da się ich pomieszac. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

przy jakim przebiegu? jakie były objawy? było coś wcześniej słychać jakiś niepokojący dźwięk?

w pierwszej kolejności sprawdź po naładowaniu aku ewentualne błędy, wtyczki przy sterowniku dobrze zapięte, piny nie pogięte,  rozrząd ustawiony prawidłowo,
 jakie ciśnienie daje pompa jak mierzyłeś ?

Słupek który montowałeś był "goły" nie miał np modułu jonizującego przykręconego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

podstawa jest paliwo, a jest iskra?? jesli te dwie rzeczy sa i silnik nie odpala to zmierz kompresje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś będę mierzył kompresje. Co do ciśnienia paliwa to nie miałem zegara ale po naciśnięciu zawór ka paliwo pryslo dość mono więc jakieś ciśnienie jest a w benzyniaku nie potrzeba zbyt dużego średnio to około 3 bary. Błędy też będę dziś sprawdzał od naładowania aku bo przed były takie jak w temacie P0628 i P0600. Piny nie po gięte przy sterowniki wtyczki siedzą dobrze zapiete jak należy. Co do iskry cewka z poprzedniego silnika wcześniej nie było problemu z nią. Ale zbadam dziś jeszcze to. Słupek praktycznie goły. Co to moduł jomizujacy? Jak wygląda gdzie się znajduje bo nie znam takiej nazwy osprzętu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A co do rozrządu kolizji nie ma. Miałem jednak po zakupie silnika do wymiany prowadnice i napinacz z łańcucha ale tago który napędza pompę wody. Czy tam jest też możliwość że jak coś przeskocz nie odpali? Silnik pochodzi z anglika jeżdżące go sprowadzonego pierwotnie do naprawy jednak koszt był nie opłacalny poszedł na handel na części. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

zmierz kompresje ja Rafał pisał,

moduł to takie coś foty przykładowe

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Edited by siwy1538

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzałeś już czy jest ta iskra?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaka odpowiednią kompresja jest dla tego silnika? Bo chce zmierzyć też 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przede wszystkim kompresja ma być jak najrówniejsza na wszystkich cylindrach. Wartość się różni w zależności od rocznika jakoś między 12 a 14 bar.

 

Jak nie masz iskry, to na tym się skup najpierw. Te błędy czy po skasowaniu wracają? Czy podnosi się wskazówka obrotów jak kręcisz silnikiem? Pisałeś, że auto leżało 1.5 miesiąca porozkładane. Rozumiem, że nie zabezpieczałeś wszystkich wtyczek? Może gdzieś zaśniedziały.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wskazówka obrotów się lekko odnosi nad 0. Kurde albo mam coś z miernikiem albo silnik słabej kondycji bo mi wychodzi od około 9 (1,2 i 4 cylinder) do 12 (3 cylinder). Uprzedzenie które wkrecam w świece i sam kręcę. Nie mam opisu bezpiecznik ów czy jest jakiś odpowiedzialny za to prąd? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze masz.slaby akumulator i dlatego taka kompresje ci pokazuje, ale to malo wazne bo iskry nie ma i dlatego nie chce odpalic,

Swiece po kreceniu silnikiem ja wykrecisz sa mokre od benzyny,?

Jest dokrecona masa do silnika( na klucz 13 w okolicy chlodnicy oleju)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odepnij i wepnij od nowa wiązkę na sterowniku silnika, sprawdź po odpięciu czy wszystkie piny są równe. Można podczas wpinania wiązki w sterownik skrzywić pin i nie będzie połączenia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pini przy sterowniki są ok i nawet spsikane odpowiednim środkiem do inst. elektrycznych. Masa pod chłodniczkom oleju przykrecona (oby dwa kable) dość mocno. Świece są mokre i czuć benzynę. Ewidentnie widać brak iskry. Czujnik wału sprawdzony czy odpowiednio dobrze dobity. Aku naładowany. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przewody od cewek wchodzą chyba w wiązkę z grubą okrągłą wtyczką pod kolektorem, rozpinałeś ją podczas montażu silnika?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzałeś na sucho cewkę ze świecą czy jest iskra?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdzałem i nie ma. Ktoś wie jak powinno napięcie wyglądać na wtyczkach przy cewkach? Na 1 pilnie mam 12 na drugi 10 na 3 prawie 5 na 4 ponad 10.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zauważyłem jeszcze pewne dziwne zjawisko jakim jest po włączeniu zapłonu zapalają mi się światła drogowe nawet gdy przełącznik jest na wyłączone i nie umiem ich przełączyć na postoje nawet. Może mieć to jakiś związek? Dodam że miałem ten przełącznik odpiety od instalacji bo była wymieniana pompa sprzęgła. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Popraw styk elektryczny we włączniku. teraz masz tryb awaryjny jakby włącznik padł 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

sprawdź tez zamocowanie UECa w takim przypadku

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...