Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

grzlab

Po wymianie silnika nie pali. Z20NET

Polecane posty

Napisano (edytowany)

Witam

Niedawno podmieniłem silnik w Vectra C GTS 2.0 turbo. W poprzednim niestety rozrząd się posypały i kolizja więc decyzja była wymiana silnika. Zakupiony był prawie idealny (prawie bo niestety musiałem w nim podmienic napinacz z łańcucha który napędza pompę wody) ale podobno samochód jeździł (Anglik sprowadzony na części). Właściciele byli zdziwieni tym faktem więc dali mi dłuższy czas gwarancyjny. Brak kolizji na rozrządzie w obecnyn silniku lecz nie odpala. Rozrusznik kręci paliwo w szynie jest. Błędy to P0628 na początku potem pojawił się również P0600 ale miałem słabe aku więc podladowalem ale dalej nie odpala. Jakie błędy teraz nie wiem jutro będę sprawdzał. Ale może ktoś podpowie co zrobić? Dodam że podmieniłem czujnik wału bo w poprzednim był prawie nowy. Myślałem również że źle włożony ale błędu nie ma. Ale wracając do poprzednich błędów wiem że jeden to słabe napięcie pompy paliwa (dlatego aku podladowalem) ale w szynie paliwo i ciśnienie jest sprawdzane na zaworze. Drugi błąd mówi o magistrali CAN ale wcześniej tego nie było (na poprzednim silniku) czy może to uszkodzenie spowodowane tym że silnik i komputer był rozebrany na okolo 1,5 miesiąca? Co mogę posprawdzac jeszcze? 

Edytowano przez grzlab

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zapytaj Kolegi

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć link

Może coś podpowie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może coś z wiązką elektryczną namieszane, źle spięta wiązka. Wtryski paliwa te same?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kupiony goły słupek więc wtryski przełożone. Wiązki nie rozpruwalem, wtyczki są raczej idiotoodporne czyli nie da się ich pomieszac. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

przy jakim przebiegu? jakie były objawy? było coś wcześniej słychać jakiś niepokojący dźwięk?

w pierwszej kolejności sprawdź po naładowaniu aku ewentualne błędy, wtyczki przy sterowniku dobrze zapięte, piny nie pogięte,  rozrząd ustawiony prawidłowo,
 jakie ciśnienie daje pompa jak mierzyłeś ?

Słupek który montowałeś był "goły" nie miał np modułu jonizującego przykręconego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

podstawa jest paliwo, a jest iskra?? jesli te dwie rzeczy sa i silnik nie odpala to zmierz kompresje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dziś będę mierzył kompresje. Co do ciśnienia paliwa to nie miałem zegara ale po naciśnięciu zawór ka paliwo pryslo dość mono więc jakieś ciśnienie jest a w benzyniaku nie potrzeba zbyt dużego średnio to około 3 bary. Błędy też będę dziś sprawdzał od naładowania aku bo przed były takie jak w temacie P0628 i P0600. Piny nie po gięte przy sterowniki wtyczki siedzą dobrze zapiete jak należy. Co do iskry cewka z poprzedniego silnika wcześniej nie było problemu z nią. Ale zbadam dziś jeszcze to. Słupek praktycznie goły. Co to moduł jomizujacy? Jak wygląda gdzie się znajduje bo nie znam takiej nazwy osprzętu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A co do rozrządu kolizji nie ma. Miałem jednak po zakupie silnika do wymiany prowadnice i napinacz z łańcucha ale tago który napędza pompę wody. Czy tam jest też możliwość że jak coś przeskocz nie odpali? Silnik pochodzi z anglika jeżdżące go sprowadzonego pierwotnie do naprawy jednak koszt był nie opłacalny poszedł na handel na części. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

zmierz kompresje ja Rafał pisał,

moduł to takie coś foty przykładowe

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez siwy1538

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ten element został przełożony ze starego silnika 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś już czy jest ta iskra?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jaka odpowiednią kompresja jest dla tego silnika? Bo chce zmierzyć też 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim kompresja ma być jak najrówniejsza na wszystkich cylindrach. Wartość się różni w zależności od rocznika jakoś między 12 a 14 bar.

 

Jak nie masz iskry, to na tym się skup najpierw. Te błędy czy po skasowaniu wracają? Czy podnosi się wskazówka obrotów jak kręcisz silnikiem? Pisałeś, że auto leżało 1.5 miesiąca porozkładane. Rozumiem, że nie zabezpieczałeś wszystkich wtyczek? Może gdzieś zaśniedziały.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wskazówka obrotów się lekko odnosi nad 0. Kurde albo mam coś z miernikiem albo silnik słabej kondycji bo mi wychodzi od około 9 (1,2 i 4 cylinder) do 12 (3 cylinder). Uprzedzenie które wkrecam w świece i sam kręcę. Nie mam opisu bezpiecznik ów czy jest jakiś odpowiedzialny za to prąd? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moze masz.slaby akumulator i dlatego taka kompresje ci pokazuje, ale to malo wazne bo iskry nie ma i dlatego nie chce odpalic,

Swiece po kreceniu silnikiem ja wykrecisz sa mokre od benzyny,?

Jest dokrecona masa do silnika( na klucz 13 w okolicy chlodnicy oleju)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Odepnij i wepnij od nowa wiązkę na sterowniku silnika, sprawdź po odpięciu czy wszystkie piny są równe. Można podczas wpinania wiązki w sterownik skrzywić pin i nie będzie połączenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pini przy sterowniki są ok i nawet spsikane odpowiednim środkiem do inst. elektrycznych. Masa pod chłodniczkom oleju przykrecona (oby dwa kable) dość mocno. Świece są mokre i czuć benzynę. Ewidentnie widać brak iskry. Czujnik wału sprawdzony czy odpowiednio dobrze dobity. Aku naładowany. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Przewody od cewek wchodzą chyba w wiązkę z grubą okrągłą wtyczką pod kolektorem, rozpinałeś ją podczas montażu silnika?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie rozpinalem jej nie było potrzeby 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś na sucho cewkę ze świecą czy jest iskra?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem i nie ma. Ktoś wie jak powinno napięcie wyglądać na wtyczkach przy cewkach? Na 1 pilnie mam 12 na drugi 10 na 3 prawie 5 na 4 ponad 10.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem jeszcze pewne dziwne zjawisko jakim jest po włączeniu zapłonu zapalają mi się światła drogowe nawet gdy przełącznik jest na wyłączone i nie umiem ich przełączyć na postoje nawet. Może mieć to jakiś związek? Dodam że miałem ten przełącznik odpiety od instalacji bo była wymieniana pompa sprzęgła. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Popraw styk elektryczny we włączniku. teraz masz tryb awaryjny jakby włącznik padł 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

sprawdź tez zamocowanie UECa w takim przypadku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×