Jump to content

W dniu dzisiejszym została dodana do menu forum wyszukiwarka google 

Link google

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Disl123

Z18XE problem z ruszaniem, spadające obroty

Recommended Posts

Witam wszystkich klubowiczów!

Może ktoś z Was spotkał się z następującym problemem i wie jak go rozwiązać.

Odkąd kupiłem samochód (3 lata temu) zmagam się z problem przy ruszaniu.

Samochodem ciężko się rusza, trzeba wciskać dużo gazu, żeby ruszać płynnie.

Otóż nie jest możliwe utrzymanie powiedzmy 1100obrotów i ruszenie, nawet jak puszczam bardzo powoli sprzęgło obroty spadają do około 500-600, a następnie nagle skaczą.

Jeśli chce ruszyć płynnie to muszę wciskać sporo gazu do około 2000 obrotów. Gdy silnik jest zimny to problem jest bardziej uciążliwy.

Sprawa gorzej wygląda przy wyjeździe na przeszkody np na krawężniki. Próbuje utrzymać obroty na ok 1500 i bardzo powoli puszczam sprzęgło, wskazówka spada do około 600 i nagle leci w górę. Jakieś 30tys. km w ASO nie wiedzieli co to i stwierdzili żebym dawał więcej gazu i tak sobie jeździłem jednak ostatnio zaczyna mnie to denerwować zwłaszcza w korku gdzie ciężko ruszyć bez użycia gazu gdy chcę podjechać kilka m.

W ASO powiedzieli, że ten typ tak ma... Ciężko mi w to wierzyć bo wcześniej miałem VB 75KM i spokojnie mogłem sobie w korku ruszać bez wciskania gazu i nic nie szarpało.

Sprzęgło bierze od połowy, mój samochód VC GTS Z18XE. Dodam, że samochód jest w bardzo dobrym stanie, pali bez żadnego problemu.

Czy przypadkiem samochód nie powinien automatycznie utrzymywać obroty biegu jałowego?

 

Edited by Disl123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie ma, bo normalnie ruszam. Odnośnie Twojego pytania, to może lewe powietrze, przepustnica. Błędy masz? Poczytaj tematy może coś się dowiesz

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Błędów samochód nie wyświetla żadnych, jak podłączam ELM327 to również nic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dobrze by było fejsem w blokach pomiarowych sprawdzić sondy, przepływomierz etc jakie parametry pokazuje. LPG masz ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posiadam jednak problem występował już wcześniej zanim zainstalowałem LPG.

Ogólnie samochód nie trzęsie mocno przy ruszaniu jednak denerwuje bardzo fakt, że jak np. wyjeżdżam z przed domu gdzie wjazd mam pod górkę to ostatnio odbywa się to z buksowaniem kół, ponieważ jak nie wcisnę mocno gazu to mi samochód zgaśnie. Jak nie utrzymam 2 tys i nie przypalę lekko sprzęgła to go zdławi do 600... tak znaczny spadek jest tylko na zimnym silniku.

 

Edited by Disl123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałeś taki problem i LPG zainstalowałeś ? Na PB i LPG to samo ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, problem występuję zarówno na LPG jak i PB. Duży spadek o którym pisałem tylko na zimnym silniku.

Jak silnik jest ciepły to nie ma tragedii natomiast trzeba dać sporo gazu i powoli puszczać sprzęgło, najgorzej przy wyjeździe na przeszkodę lub np. wyjeżdżaniu z trawy.

Dodam jeszcze, że poza ciężkim ruszaniem silniki pracuje bardzo równo, bez żadnych usterek.

Edited by Disl123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Standardowo dam radę, żeby przejechać przynajmniej 100 km na PB. Napisz jaką masz instalację i Kolega

Please login or register to see this link.

może coś doradzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Instalacja STAG 4 ECO, reduktor shark 1200, listwa acw01.

Problem występował już 30tys. przed założeniem instalacji, raczej to nie wina rozstrojonych map benzyny od LPG. (Przerabiałem taki problem w Bravo II, objawy inne)

Edited by Disl123

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie pomogla wymiana sprzegla kompletnego wraz z wysprzeglikiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Możesz mieć rację, tylko dlaczego w ASO Kolegę odesłali z kwitkiem ? Zresztą mam swoje zdanie o ASO, ale to nie na temat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ale chociaż raz chciałbym się mylić n/t ASO ale niestety. Doświadczenia osobiste jak i wiedza z netu i TV przeświadcza mnie, że ASO służy tylko do stawiania pieczątek w książeczce i wpisywania danych w bazie. Sorki, za odbiegnięcie od tematu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Please login or register to see this quote.

wymieniacze :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pod warunkiem, że wiedzą co wymienić :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam tak samo jak kolega. Pod górę ciężko płynnie ruszyć - powoli mnie już nerwica bierze. Nawet podniosłem obroty do 825rpm i dalej tak samo. Sterownik silnika wymieniony, cewka wymieniona, świece wymienione, przepustnica wyczyszczona. 

Please login or register to see this link.

 czy problem występuje jeszcze bardziej na biegu wstecznym?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Na wstecznym jest tak samo jak do przodu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Za komplet luka placilem okolo 700 zl. + robizna zalezna od warsztatu 300-500zl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No to droga zabawa. Miałeś identyczne objawy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak. Obroty przy ruszaniu spadaly bardzo nisko jak by chcial zgasnac..

Share this post


Link to post
Share on other sites

A miałeś taki objaw że auto na zimnym trzymało obroty koło 1100 ,a w momencie dogrzania i zatrzymania się całkowicie próbował opuścić obroty do 700 rpm , nagle spadały prawie do zera i automatycznie się podkręcał do około 2000 później znowu spadek do 500 następnie 1100 , jeszcze jeden skok a potem wskazówka siedzi na 700 i nie ma problemów ? Bo właśnie teraz borykam się z takim problemem , do momentu aż nie zatrzymam auta całkowicie np na światłach jest wszystko ok , a w momencie zatrzymania obroty zaczynają skakać i to też nie za każdym razem .  Mogę np dojeżdżać do świateł wrzucić na luz  i wskazówka nawet nie drgnie a po całkowitym zatrzymaniu zaczyna się taniec :D  Auto po wymianie rozrządu  , pompy wody ,pompy oleju , uszczelniaczy , czyszczeniu przepustnicy i egr , nowe wszystkie filtry , wymieniona uszczelka pod głowicą , zimieringi  i po złożeniu taka niespodzianka zaczęła występować i próbuje dojść co może to powodować

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jak kompresja na cylindrach?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

 I jak tam, poradziłeś sobie z problemem? U mnie to jest teraz tak, że jak ruszam to nawet światła przygasają lekko...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...