Jump to content

W dniu dzisiejszym została dodana do menu forum wyszukiwarka google 

Link google

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

magnus8891

signum 1.9 cdti 2 problemy

Recommended Posts

Witam

mam 2 problemy ze swoim oplem signum

pierwszy to z przyspieszeniem

na 2 , 3 , i 4 przyspiesza dobrze ale na 5 biegu przyspiesza bardzo wolno niewiem czym to moze byc spowodowane

drugi problem to cisnienie doładowania

sprawdzalem na opcomie podczas przyspieszania jakie jest cisnienie

i podczas przyspieszania mialem np takie

cisnienie doładowania pokazywalo 130 a cisnienie rzeczywiste 190

na kazdym biegu sprawdzalem i na kazdym sa takie rozbierznosci

moze ktos miał takie problemy i mi pomorze

dodam jeszcze bo moze bedzie potrzebne w informacji ze nie ma dpf-a nie ma klap zostały wyzucone i zaslepione egr został całkowicie zaślepiony turbina była 3miesiace temu regenerowana

a i jeszcze wiem ze ma podniesiona moc ze 150km ale nie wiem na ile nie sprawdzałem jeszcze

z góry dzieki za pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na początek N75 do sprawdzenia. 

Kupiłeś z podniesioną mocą czy sam robiłeś ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przewody podcisnienia mozesz posprawdzac czy nie popekane nigdzie,boost sensor czy nie zawalony. A w samym dolocie nie slychac nieszczelnosi?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiłem go juz z podniesioną mocą

A jak sprawdzić ten n75

Edited by magnus8891

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jedynie możesz go rozkręcić i sprawdzić czy nie jest zatarty. Znajduje się zachłodnicami przylewymreflektorze. Wygląda tak jak ten w załączniku. Zobacz czy jadąc na 4 biegu ciągnie ci do 4000obr. /min. Mi przy około 4000 odłączał i wyrzucało błąd. Wymiana na nowy N75 i nowe wężyki załatwiło sprawę 

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 4 biegu ciagnie dobrze zadnego bledu nie wywala ale ja mam inny ten n75 moj ma metalowa blaszke jak sa te dwa wejscia na wezyki

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wiec go możesz jeszcze łatwiej rozebrać i sprawdzić bo nie jest klejony.trzeba naciąć tą blaszkę delikatnie rozgiac i rozłożyć zawór.uwazaj na membranę nie potargaj jej,tloczek zobacz czy nie ma zatarc i można go przesmarowac np.smarem do tloczkow(tylko nie dużo tego dac)

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładanie, ja już kupiłem ten "poprawiony" bo mój raz na jakiś czas już świrował. Teraz po problemie😊

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam pytanie o ten n75

jezeli wdmuchuje powietrze w niego to powinno to isc ciężko czy lekko ma przepływać powietrze do wyjscia bo w moim to bardzo ciezko to idzie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli lekko by przepływało to bez sensu ten zawór. Musi być jakiś opór. Ale sprawdź jeszcze przewody podcisnienia ktore do niego idą, mogą być uszkodzone na zgięciu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Z tego co sie orientuje zawór nie jest na 100% zamknięty po odłączaniu od wiązki więc jak go zdemontujemy i dmuchniemy będzie przepuszczał. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pompa vacum to system podciśnienia czyli zaciąga powietrze , z twojego opisu wynika(jak dobrze rozumiem z twojego opisu) że ciśnienie żądane masz 130kpa a otrzymane 190kpa? Jeżeli tak to zawór n75 lub źle ustawiona jest sztanga gruchy turbiny(zreszta po regeneracji ona jest jak opisujesz).jeżeli z ciśnieniem jest odwrotnie(niz ja rozumiem z opisu) czyli masz niedoladowanie przyczyna może być od pompy vacum,wężyki,n75,nieszczelność w dolocie ,mapsensor ,źle ustawiona geometria,itd.najlepszym rozwiązaniem do sprawdzenia n75 to poprostu podmienić z kimś kto ma sprawny(i nie ma takiego kłopotu) zawór i zobaczyć wtedy co się dzieje z ciśnieniem doładowania

Edited by redzi79

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj sprawdzilem mapsensor i sprawdzajac w internecie wszystkie maja taki mały cypelek a moj go właśnie nie ma czy to moze byc przyczyna niedoładowania

Share this post


Link to post
Share on other sites

To w końcu Ci przeładowuje czy nie doładowuje ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

właśnie mógł by mi ktoś to wyjaśnić

jeżeli mam ciśnienie ładowania rządane 130 kpa a ciśnienie ładowania otrzymane 190 kpa to jest to przeładowanie czy niedoładowanie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej przeładowanie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ten N75 czysciles podmieniales

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak ten n75 czyscilem ale nic to nie pomogło

a i odrazu sie zapytam jeszcze o jedna rzecz bo niechce zakładac nowego tematu

2 tygodnie temu sprawdzalem opcomem dawki wtrysków i 2 wtrysk podawał za duza dawke ponad 4 mg oddalem samochów do znajomego mechanika zeby wyciagnoł wtrysk i oddał go do sprawdzenie ale niemógł go wyjąć powiedział ze sie zapiekł i ze musze jechac do kogos kto ma sprzet do wyciagania wtrysków

odebrałem od niego auto i nastepnego dnia sprawdziłem dawki na wtryskach i tu byłem zaskoczony bo ten sam wtrysk juz pokazywała ponizej 0,6 czy jest mozliwosc ze sam z siebie sie naprawił

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam

mam pytanie bo przeczytałem jeden temat na forum w którym pisza o wyrzycenia zborniczka na podciśnienie turbosprężarki

i jego nieszczelnosci i o to chciałem sie zapytac o ta nieszczelnosc

bo zaczołem dmuchac w wężyk zaznaczony na zielono na zdjeciu i dmuchałem w niego a powietrze cały czas w niego wchodziło tak ma być czy nie

i jak dmuchałem w niego to z słyszałem z tyłu silnika takie piszczenie i chciałem sie zapytac czy to dobrze i tak ma być czy jest moze jakas nieszczelnosc

 

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Połącz ten weżyk co zaznaczyles od razu do pompy vaccu bezposrednio czyli prosto z pompy do n75 pomin te wszystlie rurki metalowe prxez to pominiesz ten zbiorniczek podcisnienia. W poliftach go nie ma wogole. Ja tak zrobilem u siebie tez, tylko ze ja robilem to przy okazji wymiany kolektora na zaslepiony i tez zbiorniczek wywalilem calkowicie i rurki tez wywalilem tak zeby to jakos wygladalo, ale na probe zrob sam wezyk. Bardzo mozliwe ze jest tam.niesczelne bo.te zbiorniczki sie rozszelniaja

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

i przez nieszczelnosc tego zbiornicza moge miec takie odchyły w tym ciśnieniu ładowania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezeli jest nieszczelne faktycznie to jak najbardziej

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo podcisnienie ktore ma sterowac turbina uchodzi Ci po drodze i zle nia steruje. Przeloz na szybko wezyk i sie dowiesz polacz tak jak mowilem i sprawdz

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

a mam jeszcze jedno pytanie

czy przez nieszczelność tego zbiorniczka moze wzrosnąć spalanie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiesz co przez sama nieszczelnosc raczej nie , ale np przez to ze auto jest slabe przez to ze turbo slabo chodzi i musisz bardziej cisnac zeby jechac to pewnie moze wiecej spalic. A ile pali?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...