Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Vectra 1

Vectra 2.0 dti trudny rozruch na zimnym silniku

Recommended Posts

Witam mam taki problem z vectrą że na zimnym silniku nawet po podgrzaniu świec żarowych ciężko odpala i zaczym zaskoczy muszę parę razy zakręcić i przy tym jest chmura dymu jak zapali to chwilę go szarpie nie równo trochę chodzi i zaraz się wkręci na swoje obroty i pracuje już normalnie na ciepłym pali odrazu świece zmienione 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik w jakim stanie?.

1.Kompresja

2.Pompa wtryskowa

3.Wtryski.

Wiadomo autko wiekowe kilometry najechane.Spróbuj podgrać np dwa razy czas 9sek i odpal,lub na czas odpalania zdejmij wtyczke z czujnika temperatury cieczy silnika przy termostacie wtyk dwupinowy i zadaj relacje co i jak pomyślimy dalej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może być winny czujnik położenia wału korbowego z rozruchem na zimnym silniku vectra b 2.0 dti 74kw 101km 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeśli czujnik byłby nie halo, to powinien check palić się

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie na zimnym silniku zapali się check i wtedy szarpie silnikiem i nie reaguje na dodanie gazu ale pochwili gaśnie check i normalnie pracuje 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To trzeba tego checka odczytać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po odpięciu kostki z czujnika temperatury szarpie silnikiem pali się check i dużo dymu słaba reakcja na dodanie gazu ale dosłownie chwila i zaczyna pracować normalnie i reaguje na dodanie gazu po podłączeniu wtyczki czujnika temperatury check ginie nawet po podgrzaniu świec żarowych dwa razy na zimnym silniku ciężko pali 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po odpięciu wtyczki musi się zapalić check ale powinien ładnie zapalić pod warunkiem że świece żarowe są sprawne, jak zimny silnik kuleje to tak jak by nie które świece są uszkodzone i ten cylinder nie może wytwożyć potrzebnej temperatury do zapłonu paliwa i silnik kuleje aż się troche zagrzeje stąd ten dym z tych nie dogrzanych cylindrów w których nie spala się paliwo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale świece żarowe są nowe może być powodem że wszystkie świece prądu nie dostają to też dziwne że przy temperaturze tak 13 stopni świece jeszcze się nie załaczają to i tak ciężko pali 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam to samo, ale w silniku 2.2 DTI. Ja odłączyłem właśnie kostkę od temperatury (2pinowa) i u mnie wszystko ładnie, zapala idę podłączyć kostkę i mogę jechać spokojnie, bez checka i nie dymi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proste rozwiązanie

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spróbowałem jeszcze raz z tą kostką od czujnika temperatury na termostatacie i odłączeniu zapalił się check ale zapalił odrazu czy winny jest czujnik temperatury że by ciężko palił 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Po odłączeniu wtyku z czujnika zawsze zapali się check bo jest przerwa w obwodzie.

Czy jest winny czujnik możesz samemu to sprawdzić np omomierz do ręki i zrobić pomiary czujnika.

Możesz zrobić taki przycisk ręczny zabudowa tak żeby było ci poręcznie ja robiłem po lewej stronie kierownicy po prawej jest kluczyk..

Please login or register to see this image.

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=https://i.imgur.com/3vtm4jS.jpg&key=28eb92997e9099605f8cedb6b58e253f68b16162fcda4afd355c9fc9ad2887f6" class="ipsImage" alt="3vtm4jS.jpg" data-imageproxy-source="https://i.imgur.com/3vtm4jS.jpg" />

Charakterystyka czujnika temperatury cieczy (nr kat. 13 38 467):
100*C > 150-225 Ohm
95*C -> 175-250 Ohm
90*C -> 200-300 Ohm
85*C -> 250-325 Ohm
80*C -> 275-375 Ohm
75*C -> 325-425 Ohm
70*C -> 400-500 Ohm
65*C -> 450-575 Ohm
60*C -> 525-675 Ohm
55*C -> 600-800 Ohm
50*C -> 700-950 Ohm
45*C -> 0,8-1,1 kOhm
40*C -> 0,9-1,25 kOhm
35*C -> 1,25-1,75 kOhm
30*C -> 1,5-2 kOhm
25*C -> 2-2,5 kOhm
20*C -> 2,25-3 kOhm
15*C -> 2,75-3,5 kOhm
10*C -> 3,25-4,5 kOhm
5*C --> 4-5 kOhm
0*C --> 5-6,5 kOhm

I wszystko jasne np tu  poczytać 19 stron.

 

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydaje mi się, że przez oporniki ECU będzie odbierało przez cały czas błędne dane na temat temperatury, zaniżone. A skutkiem takiego działania może być wzrost spalania, czy źle mi się wydaję? Może zastąpić opornik potencjometrem lub przełącznikiem 2 biegunowym (jest szansa, że ECU akurat w trakcie przełączania zbierze sygnał i zauważy chwilowe przerwanie obiegu prądu?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A może to wina pompy wtryskowej z tym ciężkim zapalaniem tylko mam pytanie czy używaną czy tą regenerować ja jestem z Piotrkowa Trybunalskiego i gdzie by to zrobili jaki koszt 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Człowieku znasz się troche na elektronice więc nie pisz bzdór.

Please login or register to see this image.

/applications/core/interface/imageproxy/imageproxy.php?img=https://i.imgur.com/eY0zHHW.jpg&key=5c56e9a628c56975cedfe0f12e2c638c5f49aae02bcf14528967d82b7529d202" class="ipsImage" alt="eY0zHHW.jpg" data-imageproxy-source="https://i.imgur.com/eY0zHHW.jpg" />

Pomierz miernikiem i zobaczysz że będzie zero ohm przy zwartych stykach i tak widzi ecu,a jak rozewrzesz styki to będzie napięcie szło przez opornik i wtedy ecu widzi zimno..

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam wyniknął inny problem z moim oplem chodzi o trudny rozruch na zimnym silniku rano po odkreceniu pokrywy filtra paliwa nie było paliwa 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paliwo się cofie do baku czyli masz nieszczelność na samym filtrze paliwa czyli pęknięta pokrywka filtra nie szczelna, duży oring lub oringi na wężach idących z filtra do pompy lub już od samych uszczelniaczy trawersów poprzez wężyki ,trójniki przelewów oraz na samej pompie.Żeby wyeliminować nieszczelność na filtrze należy podmienić ori filtr paliwa na filtr z golfa 2 1,6D. Np ten

Please login or register to see this link.

jak wyciągniesz wężyki z ori filtra zakładasz krótkie wężyki na nowy filtr i na końcówki ori wężyków.

Edited by Dziadek vec

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaki rozmiar oringów na weżach do filtra paliwa vectra b 2.0 dti 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam po ponownym sprawdzeniu filtra paliwa i jego wyjęciu był normalnie czarny a paliwa w obudowie było tak do połowy czy to też mogła być przyczyna ciężkiego zapalania

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego Vectra1 zasada z zapowietrzaniem jest taka,że im szybciej zapowietrzy się po rozruchu to zapowietrzenie jest bliżej pompy.Jak by Ci się zapowietrzył na filtrze to powinien na chwilę odpalić potem zgaśnie bo nie pociągnie paliwa.

 

Vectra1 co do Twojego postu nr.17 to obstawiam że zapowietrza Cię się blisko pompy.

Na początek wymień przelewy i uszczelniacze wtrysków.

Na przewodzie doprowadzającym paliwo do filtra możesz też dać zaworek zwrotny.

 

Filtr Normalnie czarny?chyba olej dostaje Ci do paliwa.

Edited by kierowca123

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szukaj nieszczelności na ukł.paliwowym.

Filtr paliwa albo przelewy.Tam się lubi zapowietrzać.

Na początek wymień przelewy i trójniki.

Koszt ok.10zł zrobisz sam.

Filtr paliwa możesz dać inny np.z VW metalowy.

 

No chyba że zapowietrza się na pompie... .

 

Jak masz D3wz to sprawdź też może się zapowietrzyć i silnik nie pali.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Filtr powinien być zalany paliwem teraz pomóż silnikowi plakiem powinien odpalić i odpowietrzyć chyba że ciągnie powietrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...