Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
victordeleco2

Wypadanie zapłonu Z18XE

Recommended Posts

Kilka miesięcy temu wymieniałem sterownik silnika z powodu falujących obrotów. Problem zniknął w 80% ponieważ jest dużo lepiej, jednak czasem lubią jeszcze zafalować tylko na włączonej klimie (podczas wrzucania na bieg jałowy na światłach). Aktualnie borykam się z problemem, że na zimnym chwilę po przełączeniu na gaz silnik pracuje na 3 cylindrach (dzieje się tak raz/dwa w tygodniu). Byłem u gazownika: wtryskiwacze są roczne, sprawdził i wyczyścił, ale wyglądają ok, wymienił filtr w instalacji, przeczyścił przepustnicę. Błąd jaki pokazywał op-com to wypadanie zapłonu. Przepływomierz wymieniony, świece nowe, kompresja sprawdzana na zimnym i jest ok. Jakieś pomysły? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Może kat się zapycha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miał już ktoś taki przypadek? Że, wymienił katalizator i problem ustąpił? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

A po prostu cewka zapłonowa ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Też może. Ale jak pisałeś, że przepływomierz, świece i kompresję sprawdzałeś, to uznałem, że cewkę też sprawdziłeś.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem lezy w gazie. Pojezdzij na samej banzynie i gaz do regulacji.

Edited by jarcio_1001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co to dokładnie oznacza gaz do regulacji? Co po kolei zrobić żebym mógł to wyjaśnić gazownikowi. Jakie potrzeba do tego oprogramowanie? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najpierw cewka. Jakie masz wtryski?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm nie wiem dokładnie jakie są wtryski w LPG. Wiem, że (chyba) komputer to AEB King. Cewka niby najprostsze a najtrudniejsze. Skąd wziąć taką samą na podmiankę? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Może ktoś z Twojego oddziału ma blisko z takim silnikiem. Albo podjechać na szrot i sprawdzić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wypadanie zapłonu było na konkretnym cylindrze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na 1 cylindrze. Wracając do cewki jak mam to zrobić na podmiankę. Mam do kogoś podjechać, wymienić cewki i on ma jeździć z tydzień na zepsutej (być może)?. Bo przecież musiałbym z tydzień pojeździć na tej "pożyczonej" żeby sprawdzić czy problem ustąpił...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamień wtryski gazowe kolejnością i zobacz czy błąd zmieni cylinder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jak wspomnial cichy117 zmien kolejnoscia wtryski gazowe mozs byc tak ze masz za male dysze gazowe..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry Panowie z braku czasu nie miałem kiedy się tym zająć. Aktualnie sytuacja wygląda tak, że jeżdżę na samym Pb i... nie ma żadnych problemów. Bardzo sporadycznie zafalują obroty przy właczonej klimie. Czyli wniosek jest prosty, że problem leży w LPG? Czy jednak kupić używaną cewkę zapłonową i sprawdzić? Jeśli chodzi o LPG to co mam dokładnie powiedzieć gazownikowi żeby zrobił i jakie ma mieć oprogramowanie? Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdz dysze wtryskiwaczy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To że na benzynie jest dobrze nie świadczy jeszcze o tym że na gazie też będzie bo gaz jest bardziej wrażliwy na niedomagania układu zapłonowego. Wtryski możesz zamienić sam. Zamieniasz wężyki 1 wtrysku z 2. To samo robisz z wtyczkami. Odpalasz i sprawdzasz czy błąd poszedł na 2 cylinder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Napisałem, że problemów nie ma na Pb ponieważ jeździłem kilka dni. Na LPG jak jest rano zimno praktycznie zawsze zaraz po przełączeniu na gaz wchodzi w prace na 3 cylindrach. Dysze wtryskiwaczy były sprawdzane, są roczne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dysze? Chyba wtryski. Jak były sprawdzane?

 

Jak nie wiesz jakie masz to daj zdjęcie

Share this post


Link to post
Share on other sites

No wtryski w instalacji LPG. Gazownik sprawdzał, coś tam przeczyścił, ale powiedział, że wyglądają lepiej niż dobrze. Na pewno nie zamieniał ich kolejnością itp.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pewnie i reguluje na oko. W ten sposób można stwierdzić czy wtryski są, a nie czy są sprawne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mialem to samo sprawdz czy dysze wtryskow gazowych masz rozwiercone na 26mm. Potem sprawdzenie czy na reduktorze jest prawidlowe ciśnienie. I na sam koniec jazda na pb do momentu ustawienia korektu dlugiej w okolicy 0 i regulacja lpg za pomocaa sondy afr lub wedlug korekt krotkich.. To wszystko w tym temacie.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dlaczego akurat dysze 2.6? Tu jest całkiem inna instalacja i może być zupełnie inaczej. Najpierw wykluczyłbym uszkodzenie wtryskiwaczy. Potem dobrze byłoby gdybyś wrzucił screeny z ustawień instalacji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo tu powinny byc dysze f. Czyli 1800cm3 dzielisz przez 4 cylindry = 450cm3 na cylinder i 122km na 4 cylindry = 30,5km na cylinder. Czyli robisz sobie rownanie (450cm3 ÷ 30,5km)× 1.8 = 2.6 

Wyjasnienie:

450cm3 - pojemnosc na cylinder

30.5km - konie na cyliner

1.8 - wzgledna motoru w zapisie. 

Przy mocy122koni dysza musi byc conajmniej 26mm. 

I to jest dobor dyszy do kazdej instalacji. Nie wazne czy stag kme lovato czy prins.. Srednica dyszy musi byc w takiej wielkosci by ciśnienie ktore jest podawane z reduktora odpowiednio podawalo gaz przez wtryskiwacze...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...