Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

Zaloguj się, aby obserwować  
victordeleco2

Wypadanie zapłonu Z18XE

Polecane posty

Kilka miesięcy temu wymieniałem sterownik silnika z powodu falujących obrotów. Problem zniknął w 80% ponieważ jest dużo lepiej, jednak czasem lubią jeszcze zafalować tylko na włączonej klimie (podczas wrzucania na bieg jałowy na światłach). Aktualnie borykam się z problemem, że na zimnym chwilę po przełączeniu na gaz silnik pracuje na 3 cylindrach (dzieje się tak raz/dwa w tygodniu). Byłem u gazownika: wtryskiwacze są roczne, sprawdził i wyczyścił, ale wyglądają ok, wymienił filtr w instalacji, przeczyścił przepustnicę. Błąd jaki pokazywał op-com to wypadanie zapłonu. Przepływomierz wymieniony, świece nowe, kompresja sprawdzana na zimnym i jest ok. Jakieś pomysły? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Może kat się zapycha

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Miał już ktoś taki przypadek? Że, wymienił katalizator i problem ustąpił? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A po prostu cewka zapłonowa ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Też może. Ale jak pisałeś, że przepływomierz, świece i kompresję sprawdzałeś, to uznałem, że cewkę też sprawdziłeś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Problem lezy w gazie. Pojezdzij na samej banzynie i gaz do regulacji.

Edytowano przez jarcio_1001

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Co to dokładnie oznacza gaz do regulacji? Co po kolei zrobić żebym mógł to wyjaśnić gazownikowi. Jakie potrzeba do tego oprogramowanie? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najpierw cewka. Jakie masz wtryski?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm nie wiem dokładnie jakie są wtryski w LPG. Wiem, że (chyba) komputer to AEB King. Cewka niby najprostsze a najtrudniejsze. Skąd wziąć taką samą na podmiankę? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Może ktoś z Twojego oddziału ma blisko z takim silnikiem. Albo podjechać na szrot i sprawdzić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wypadanie zapłonu było na konkretnym cylindrze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na 1 cylindrze. Wracając do cewki jak mam to zrobić na podmiankę. Mam do kogoś podjechać, wymienić cewki i on ma jeździć z tydzień na zepsutej (być może)?. Bo przecież musiałbym z tydzień pojeździć na tej "pożyczonej" żeby sprawdzić czy problem ustąpił...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zamień wtryski gazowe kolejnością i zobacz czy błąd zmieni cylinder.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wspomnial cichy117 zmien kolejnoscia wtryski gazowe mozs byc tak ze masz za male dysze gazowe..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sorry Panowie z braku czasu nie miałem kiedy się tym zająć. Aktualnie sytuacja wygląda tak, że jeżdżę na samym Pb i... nie ma żadnych problemów. Bardzo sporadycznie zafalują obroty przy właczonej klimie. Czyli wniosek jest prosty, że problem leży w LPG? Czy jednak kupić używaną cewkę zapłonową i sprawdzić? Jeśli chodzi o LPG to co mam dokładnie powiedzieć gazownikowi żeby zrobił i jakie ma mieć oprogramowanie? Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz dysze wtryskiwaczy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To że na benzynie jest dobrze nie świadczy jeszcze o tym że na gazie też będzie bo gaz jest bardziej wrażliwy na niedomagania układu zapłonowego. Wtryski możesz zamienić sam. Zamieniasz wężyki 1 wtrysku z 2. To samo robisz z wtyczkami. Odpalasz i sprawdzasz czy błąd poszedł na 2 cylinder

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Napisałem, że problemów nie ma na Pb ponieważ jeździłem kilka dni. Na LPG jak jest rano zimno praktycznie zawsze zaraz po przełączeniu na gaz wchodzi w prace na 3 cylindrach. Dysze wtryskiwaczy były sprawdzane, są roczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dysze? Chyba wtryski. Jak były sprawdzane?

 

Jak nie wiesz jakie masz to daj zdjęcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No wtryski w instalacji LPG. Gazownik sprawdzał, coś tam przeczyścił, ale powiedział, że wyglądają lepiej niż dobrze. Na pewno nie zamieniał ich kolejnością itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pewnie i reguluje na oko. W ten sposób można stwierdzić czy wtryski są, a nie czy są sprawne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Mialem to samo sprawdz czy dysze wtryskow gazowych masz rozwiercone na 26mm. Potem sprawdzenie czy na reduktorze jest prawidlowe ciśnienie. I na sam koniec jazda na pb do momentu ustawienia korektu dlugiej w okolicy 0 i regulacja lpg za pomocaa sondy afr lub wedlug korekt krotkich.. To wszystko w tym temacie.. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego akurat dysze 2.6? Tu jest całkiem inna instalacja i może być zupełnie inaczej. Najpierw wykluczyłbym uszkodzenie wtryskiwaczy. Potem dobrze byłoby gdybyś wrzucił screeny z ustawień instalacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bo tu powinny byc dysze f. Czyli 1800cm3 dzielisz przez 4 cylindry = 450cm3 na cylinder i 122km na 4 cylindry = 30,5km na cylinder. Czyli robisz sobie rownanie (450cm3 ÷ 30,5km)× 1.8 = 2.6 

Wyjasnienie:

450cm3 - pojemnosc na cylinder

30.5km - konie na cyliner

1.8 - wzgledna motoru w zapisie. 

Przy mocy122koni dysza musi byc conajmniej 26mm. 

I to jest dobor dyszy do kazdej instalacji. Nie wazne czy stag kme lovato czy prins.. Srednica dyszy musi byc w takiej wielkosci by ciśnienie ktore jest podawane z reduktora odpowiednio podawalo gaz przez wtryskiwacze...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×