Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

rafix-r8

wymiana świec z2.8net

Polecane posty

witam. był gdzieś temat jak wymienić świece w silniku z2.8net bez demontażu kolektora i było to fajnie opisane

nie mogę go teraz odnaleść . jesteście w stanie pomóc ?

oraz ewentualnie przenieść cały opis tutaj do tego tematu.tytuł jednoznacznie mówi o co chodzi. yło by dla innych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz wymienić świece czy poczytać sobie na przyszłość?

Klucze w dłoń, maska w górę i powoli wypinaj wszystko co wisi z tyłu kolektora. Jak już zdejmiesz komputer, przewody podciśnienia, tackę na kable z czujnikiem ciśnienia atmosferycznego to cewki masz na wierzchu i można brać się za wymianę świeczek :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

w pyte roboty. raczej wymiana wchodzi w gre mam świece irydowe ngk. ale auto na gazie podszarpuje trochę ne benzynie nie ma tego problemu

 

te 3 świece z przodu wyczyściłem zmieniłem przerwe z1mm na 08mm  i jest poprawa. teraz pasuje tył wyczyścić lub wymienić

tym razem  może denso wsadze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tylko tak strasznie wygląda, jak robisz spokojnie bez pośpiechu 2h i ogarnięte :)

najtrudniej zacząć :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak kolega napisał, nie ma czego się bać, wszystko do zrobienia bez zdejmowania kolektora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

oky dzięki.

najtrudniej zacząc .... ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ten film pewnie szybko nie zniknie.

Robisz według niego  tylko bez ściągania rury od filtra powietrza, do 4:55, tego metalowego wężyka z 4:57 już nie odpinasz.

Mała uwaga na filmie nie widać jak odkręca się komputer, są 3 śruby mocujące kompa do czarnej blaszki i 3 mocujące blaszke, jedna jedna jest nie widoczna od spodu na środku, wystarczy ją poluzować, górne odkręcić i blaszke z kompem wysunąć do góry. Można też odkręcic kompa od blaszki i potem blaszke. Wszystko robimy kluczem nasadowym 10 z wyjątkiem masy komputera tutaj klucz 7. 

Mam nadzieję że komuś się przyda czas ok 2 godziny z wyjęciem wszystkich cewek. 

To teraz ja mam pytanie: 

Jak dobrać świece do auta z poniesioną mocą - z255 na 280 KM. skracać przerwy czy wybierać świece do Z28NET w którym w serii było 280 KM? Chce mieć wypadanie zapłonów z głowy bo będzie montowane LPG.

Edytowano przez Ateo0047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Mi też podszarpywał, winna była cewka. 

Co do świec, to wiesz bez obrazy ale to nie Romet, przerwa musi być taka jaką zaleca producent. Ba nawet Romet musi taką mieć. Jaka to dla Z28NET, to nie pamiętam, jednak jak dobierzesz wg katalogu to będzie ok. Zawsze możesz wziąć numery świec po VIN z ASO i wtedy na pewno dobierzesz takie jakie mają być - z odpowiednią przerwą. Nie chodzi tu o producenta oczywiście tylko dany model z wybranego przez Ciebie producenta. 

Podejrzewam, że zmniejszaniem przerwy tylko załagodzisz problem (no chyba, że fabrycznie ma być 0,8mm) a winowajcą może być kończąca się cewka. Im mniejsza przerwa tym mniejszy pobór prądu z cewki, czyli objawy możesz tylko złagodzić a faktyczną usterką w niedalekiej przyszłości może okazać się cewka. Jeśli z kolei przerwa dla tego silnika fabrycznie to 0,8 znaczy to, że świece masz nieodpowiednie. 

Ja na swoich świecach przejechałem na LPG 65tyś km i nie było problemu. Wymieniłem je bo umownie było na LPG 60tyś (na samej benzynie to jakieś 80tyś). Miałem I mam NGK i wszystko spoko. 

Edytowano przez zbiku01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Tak to wygląda, więc idąc w drugą stronę, podnosisz moc lub zmieniasz paliwo - obciążasz układ zapłonowy - zwiększasz pobór prądu. C-klasą zrobiłem na LPG 50 k km i nie słyszałem nigdy o skracaniu przerwy, dopiero gdzieś na forach LPG albo racingowym się doczytałem - już nie wiem gdzie. Ale fakt niepodważalny jest że świece wymieniałem równo co 15 k km, bo padały Bosch NGK- nieważne jakie więc przebiegi rzędu 60 k km to dla mnie abstrakcja - czyli że poprzedni 2łaścicel robiąc średnio 20k km rocznie, przez ostatnie 4 lata nie zmieniał świec?

Niemniej dzięki za opinie, jeśli znajde wzorniki do skrócenia odstępu to z ciekawości to zrobie przed wymianą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolego w twoim Mietku producent przewidział zapewne zwykłe świece i owszem, na benzynie wymienia się co 30 tyś max, na LPG co 20 tyś max. 

W naszych 2.8T producent zastosował świece irydowe/platynowe i ich przebiegi są znacznie wyższe. Na pewno z myślą, o tym, że dostęp pod maską do nich jest mocno utrudniony. Cena takich świec jest również wyższa około 50 zł sztuka, a nie 12 zł jak to ma się przy zwykłych.  Myślę, że to wyjaśniło, że to nie żadna abstrakcja. 

Po dobraniu odpowiednich świec do silnika, mają już one przerwę taką jaką być powinna. Na szybko w necie znalazłem, że dla Z28NET jest to 1mm więc, zmniejszanie przerwy do 0,8 to robota nie w tą stronę. 

Edytowano przez zbiku01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

już po...ufff

nie taki djabeł straszny roboty na max 1.5h.

ogólnie świece miałem ngk. ale ale tam gdzie dostęp jest ciężki siedziały świece bosh...

teraz mam zamontowane denso wszystkie. zobaczymy co to będzie sie działo w wigilie ruszam w trase to po świętach zdam relacje czy są jakieś zmiany

jak ktoś ma jakieś pytania to proszę śmiało pytać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

po przejechaniu ok 20km

silnik jakby bardziej gładko pracuje

lepiej sie wkręca 

cichszy? możliwe?

no i najważniejsze nie szarpie brak wypadania zapłonu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Siemka. Czy wypadanie zaplonu bylo wwidoczne na obrotomierzu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie, zapłon wypada przy obciążeniu między 2500 - 3500 obr/min i załącza się spowrotem kiedy popuszcze pedał gazu. Świece wymienione na denso, , 3 nowe cewki bosch, gniazda wyczyszczone i dalej to samo. Zastanawiam się, czy to przeładowanie turbo, czy problem z oprogramowaniem silnika z wirusem ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moze rozrząd???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z kilku względów rozrząd wykluczam. Brak błędów na kompie, kotekta ltft idealna, silnik pali i chodzi rowno, tylko poza sytuacją kiedy gaz jest niemal w podłodze, a i bez tego auto potrafi naprawde dynamicznie przyspieszać..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skoro 3 cewki zmieniles i dalej szarpie to może pozamieniać je miejscami.

Objaw, który opisujesz wskazuje właśnie na słabą cewkę. W momencie dużego doładowania trudniej zapalić mieszanke i na slabej cewce wupadają zapłony.

Zdjęcie kolektora to dosłownie 15 min roboty, mierzone z zegarkiem 😎

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Pisałem przecież, że nie trzeba zdejmować kolektora. Myśle że kupie jeszcze jedną nową i tedy pozmieniam na głowicy od przodu. Ta z tyłu ma wszystkie nowe, i tak robiłem już przy niej 2 razy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Wrzuć te co wyjąłeś z tyłu na przód. Skoro objaw dalej występuje znaczy, że są sprawne. 

Edytowano przez zbiku01

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak już robiłem, może walnięta jest więcej niż jedna a 250 za sztuke to nie jest drobny wydatek. 

A tak wygłądała walnięta cewka po wyjęciu:

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Grubo 😀 To jest jedna z tych tylnych?  Jasne, że nie jest to drobny wydatek. Ja u siebie właśnie po kupnie auta też wymieniłem trzy z tyłu. Leżały trzy lata na półce i poszły na przód poprzedniego lata. 

Z przodu można się bawić w podmieniane pojedynczej, jednak jeśli poszła już jedna to jest szansa, że kolejna zrobi przykrą niespodziankę w niedługim czasie. Zapewne w najmniej odpowiednim momencie, więc warto zawsze mieć jakąś sprawną w zapasie - nawet swoją używaną. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

No nie pierwsze widzę takie coś. Widziałem od góry jak pękają , puchną delikatnie ale tak😱

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tego dnia traktowałem silnik dość brutalnie, ale to się stało w jednym momencie. Przepięcie? Zwarcie? Co to mogło spowodować - nie wiem. Męczy mnie, że nie wiem czy to wina cewki, mieszanki paliwa, czy czegoś innego. Mam w bagażniku 2 na zapasie. Raz tylko ostatnio przegoniłem silnik, że znów całkiem odłączył zapłon i tym razem sypnął checkiem, ale po restarcie błędów brak... Teraz mam podłączonego ELM327 ale nie mam czesu tego powtórzyć ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że nie ma co się tropić czemu tak spuchła, to tak jakby się zastanawiać dlaczego cela w akumulatorze nagle się oderwała. Takie elementy tylko wymienić na nowe i nie ma co się przejmować. Spuchła to spuchła, starość izolacji, ciężko powiedzieć. Cewka generuje wysokie napięcie. 👌 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

To jak sypnął checkiem to trzeba było pod Techa podpiąć i wtedy sprawdzić a nie restart.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×