Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

razzQ

c.d brak boost'a turbiny

Recommended Posts

Witam, w dalszym ciągu walczę z turbiną której ewidentnie brakuje mocy szczególnie na 2 biegu i przy wciśnieciu gazu do oporu.  Na ta chwilę wymieniłem zawór przy turbinie - nie pomogło natomiast drugi sprawdzałem działa prawidłowo więc nie kupowałem nowego, zawór bocznikowy jest z properfektu ostatnio byly wymieniane oringi oraz był smarowany. Mechanik stwierdził że tuebinie brakuje " dołu i góry". 

Jakieś pomysły ? 

Z góry dzięki :)

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapomniałem dodać gruszka pracuję prawidłowo dzisiaj sprawdzałem a turbina wygląda tak:

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciśnienie barometryczne poza zakresem. Temperatura spalin, była aktualizacja softu, żeby olewac ten czujnik.
Trzeba podłączyć się elm i sprawdzić korekty długoterminowe, bo krótka jest na 12%....

Wysłane z poczty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurczę za bardzo nie mam możliwości to sprawdzic, ale generalnie chodzi Ci o to że wypadałoby udać się do gazownika ? 

A  to ciśnienie barometryczne to co może być przyczyną takich parametrów ? 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musisz sprawdzić wiązkę do czujnika i sam czujnik. Zobacz jakie wartości pokaże Ci jak odepniesz go (wtedy komputer przyjmie wartość domyślą i pewnie wyskoczy check).

Coś sonda, źle czyta temperaturę spalin.

Jak przygazujesz to zmieniają się wartości na przepływce i ciśnienie doładowania?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To teraz pytanie, gdzie on się znajduje? To jest ten w prawym dolnym rogu ? 

Jeżeli chodzi o sondę to wydaje mi się że została olana tak jak kolega wyżej pisał ze względu na robiony wydech.

Tak jak przygazuje to wartości się zwiększają

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. z tym czujnikiem to poczytaj bo tak na szybko jak patrzyłem to w przedliftach był a po liftach już nie. Ty masz przedlifta (sądząc po dacie) kwestia czy masz samochód po swapie silnika czy nie :)

2. kolega pisał coś o aktualizacji softu silnika, musiałbyś zobaczyć jaką masz wersję oprogramowania i złapać kogoś ze swoich okolic kto mógłby Ci zrobić update softu

3. kwestia ile kosztuje ten drugi zaworek bo może płatać figle mimo, że niby wygląda OK :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czujniki barometryczne i egt bardzo często pokazują głupoty jak są wprogramowane. Jak auto jest już po aktualizacji softu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czujnik barometryczny zlokalizowalem, po pracy go przeczyszcze myślę że  nie zaszkodzi ale generalnie nie przejmować się nim?

A ten drugi zaworek najwyżej zamówię dzisiaj 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co pisze Klosiu to olać go można jeżeli masz najnowszy soft w silniku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejne zdjęcia poglądowe, jakieś wnioski 

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Edited by razzQ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako że pomagam koledze naprawić auto mam parę pytań.

Pierwsze pytanie to jaka powinna być maksymalna wartość doładowania w kpa. Wyczytałem na zagranicznym forum że fabrycznie powinno skakać do 170. W spoczynku mniej więcej tak jak jest na zdjęciu . Czy ktoś może to potwierdzić ? 

Pytam ponieważ zakładamy że uszkodzony jest zawór WG który odpadł od dźwigni . Objaw jest taki że nie ma mocy na pierwszych biegach potem już jest podobno dobrze.  Szczelność układu podciśnienia i ciśnienia sprawdzaliśmy z 5 razy zaworki do sterowania działają zamykają przepływ i otwierają po podaniu napięcia więc je też bym wykluczył. 

Sztanga zaworu jest sprawdzenie otwiera się ładnie w pełnym zakresie . Zawór bocznikowy ( jak kolega wyżej pisał ) jest wymieniony na akcesoryjny i zregenerowany na częściach z propertecta 

Rzeczy nie sprawdzione to zaworki kierunkowe te niebieskie pod przepustnica z tym że nie wiem czy one mogą dawać efekt braku doładowania na pierwszych biegach . 

Chłopaki czekamy na sugestie bo kolega męczy się już z autem któryś tydzień z rzędu i nie potrafimy rozgryźć tej zagadki.

Ciśnienie barometryczne od początku taka wartość wskazuje i było czyszczone przeze mnie osobiście brak poprawy ( podejrzewam że zostało wycięte w programie inaczej waliło być błędami ) 

ECU jest czyste od błedów . Wczesniej na zatartym zaworze bocznikowym sypało przeładowaniem .Na tą chwilę po tygodniu czasu cisza . 

Może coś jeszcze we  parametrach pracy z op-coma zauważycie . My niestety nie mamy do czego porównać. 

 

Pozdrawiam i czekam na podpowiedzi .

Edited by mmagikk

Share this post


Link to post
Share on other sites

160, 165 jest ok. Pewnie jak skoczy do 170, to tragedii nie ma, ale jak będzie więcej znacząco, to znaczy, że przeładowuje.

Jakie jest ciśnienie ładowania na tych biegach, co nie jedzie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tego właśnie nie sprawdziliśmy . Pewnie dzisiaj umówimy się na przejażdżkę . Jest możliwe że na wyżych biegach przy pełnym obciążeniu pomimo uszkodzonego zaworu WG auto właśnie będzie dawać 170  a na niższych że względu na uszkodzenie ( brak klapki ) nie był w stanie osiągnąć tych 170 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zróbcie logi ciśnienia doładowania vs. ciśnienie oczekiwane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć . Pojeździliśmy dzisiaj z kolegą i wychodzi na to że turbina na każdym biegu pcha 168kpa . Czyli w teorii ładuje ile potrzeba . Problemem natomiast jest teraz fakt że na 2 i na 3 auto szarpie. Jest to strzał jak gdyby wypadał zapłon albo np coś jednak było nie tak ze sterowaniem turbiny. Dodaje fotki z przejażdżki nie są profesjonalne ale coś program op-coma mi się krzaczy i nie mogę zapisać logów . 

 

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozostało czekać aż dotrze do mnie drugi elektrozaworek i oby rozwiązał problem 😛

Jeszcze pytanko , czy to jest ten nowszy soft ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest jakas stronka, co po vin sprawdza sie mozliwe upgrady. Gdzies tu na forum

Wysłane z poczty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie trochę odkopuje i mam pytanko czy zna ktoś jakiegoś magika ze śląska który przyjrzałby się mojej turbinie ? Niestety ale wymiana elektrozaworów nie pomogła, nie ma turbo na 1 i 2 biegu a na wyższych biegach czuć że się włącza ale wydaje mi się że nie tak jak wcześniej.

Z góry dzięki :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

sprawdziłeś błedy?

może

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ledwo swoje auto ogarniam, a tu potrzebny mechanik z prawdziwego zdarzenia ;). Pod nosem masz 

Please login or register to see this link.

. Napisz do niego pw i umów się z nim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki zaraz do niego napisze:) Apropo błędów to na ta chwilę brak, powiem szczerze że co mogłem to posprawdzalem i wydaje mi się że trzeba byłoby zajrzeć do turbiny. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ktoś jakieś sugestie na podstawie tego ? Całkiem nie dawno byłem właśnie u gości od turbin i według nich jest ok.

Please login or register to see this image.

/monthly_2019_02/IMG_20190202_103804.jpg.3cbed71dbd120d70f5f265f609f1b499.jpg" alt="IMG_20190202_103804.jpg.3cbed71dbd120d70f5f265f609f1b499.jpg" />

Share this post


Link to post
Share on other sites

I jak wróciłeś cały do domu ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak dotarłem, i faktycznie lepiej idzie na tym nowym elektrozaworku, ale wcześniej lepiej dawał więc pewnie tak jak rozmawialiśmy było coś robione :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...