Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
mariusz514_2009

Opel Vectra C 1.8 122 z18xe Błąd P0130

Recommended Posts

Witam, od miesiąca męczy mnie błąd P0130 (02 czujnika  pas 1 czujnik 1, awaria obwodu), problem wydaje mi się ,że występuję od kiedy fachowcy wymienili mi sprzęgło , wcześniej błędu nie było.

Samochód posiada instalację gazową ale błąd wyskakuje na PB i na LPG, najczęściej zaraz po odpaleniu lub kilka minut po , bardzo sporadycznie na rozgrzanym silniku. Pomimo błędu samochód chodzi normalnie lecz na biegu jałowym obroty potrafią czasami  falować od 1200 do 700 przez jakieś 5-10 s i później jest ok. Spalanie w normie , sonda pierwsza i druga sprawna , przepływomierz sprawny ,wszystko niby podłączone. Dziwne jest to że jak skasuję błąd i nie zgaszę samochodu mogę zrobić 500 km i ponownie błąd nie pojawi się . czy ktoś może mnie naprowadzić gdzie szukać przyczyny jestem na 90% pewien że majstry coś sknocili ale co ???

Edited by mariusz514_2009

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musisz dokładnie sprawdzić czy przewody sondy nie są uszkodzone. Jak sprawdzałeś sprawność sondy? Próbowałeś jeździć kilka dni bez gazu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na  sondach sprawdziłem napięcie na wyłączonym i włączonym silniku i opór multimetrem oprócz tego obydwie sondy były podmienione i to samo. Założyłem emulator na drugą sondę bo mam kata pustego ale czy z nim czy bez niego to błąd jest cały czas. Jeździłem trochę na samej Pb ( ok. 30 km) ale błąd pojawia się tylko jakby później wczoraj zapalił się na PB gdy silnik miał temperaturę roboczą. Izolacja od przewodów przy pierwszej sondzie jest trochę uszkodzona bo widać przewody ale wszystko zaizolowane jest i tak jest od kiedy mam samochód (1,5 roku) i wcześniej było ok. czekam teraz na kable może OP COM coś mi powie. Bo już mi ręce opadają.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zrób przynajmniej 50km na benzynie. Dopiero po tym patrz czy pojawia się błąd

Share this post


Link to post
Share on other sites

po 2 godzinach przeglądania kabli , kabelek po kabelku znalazłem 5 kabli naderwanych stykających się ze sobą i 3 całkowicie zerwane i schowane przez majstrów lub zaizolowane przez nich. dziwi mnie to że samochód w ogóle jeździł  w sobotę pozabezpieczam przewody i polutuję urwane kable i dam znać .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ty to się masz.

Jak to się okaże słuszna diagnoza, to opisz, które i gdzie przewody. Kto wie, może komuś taka informacja się przyda.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odłączenie sondy lub przerwanie jej przewodów nie spowoduje tego że samochód nie będzie jechał. Będzie jechał i to nawet poprawnie bo będzie dobierał dawkę z map paliwowych

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale spalanie bedzie wieksze 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...