Jump to content

W dniu dzisiejszym została dodana do menu forum wyszukiwarka google 

Link google

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

bartekjogi

Tartarini problemy

Recommended Posts

Witam

Panowie w moim aucie jest instalacja Tartarini problem był że auto nie przełączała się na LPG . Mechanik wymienił:

Filtry

Reduktor 

Wtryski Elpigaz Arancio

Czujnik temp. reduktora 

Auto przełącza się przy 35stopniach ale przy pierwszym przełączeniu gaśnie lub szarpnie i auto przez jakiś czas słabo reaguje na pedał gazu ( ma muła) ustawiany był z 5 razy i lipa. Mechanik powiedział że winny jest komputer gazu i co wy na to ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A po wymianie ustawił całość ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak ustawione było ale po paru dniach znowu się to robiło że pierwsze przełączenie i gaśnie lub szarpnie . Nie wiem co tu jest nie tak 😕 Jeszcze jak rano ruszę to muli go na pb przez chwilę 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To pojeździj na samej PB ze 100 km i sprawdź jak się auto zachowuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już to robiłem auto jest wtedy eleganckie :)

Może świece wymienić chociaż 6tys km temu wymieniłem z 4elektrodowych na 1elektrodowe NGK ZFR5F-11 dedykowane do Vectry C 1.8 140KM a ja mam 122KM może być przez to jakiś problem ?

Edited by bartekjogi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Świeca jest ok. Z LPG masz problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Padło podejrzenie zabrudzonego trzpienia elektrozaworu w wielozaworze lub cewka :) Dzisiaj spróbuję to ogarnąć 

Edited by bartekjogi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ile czasu ma instalacja, że wymieniałeś reduktor i wtryski ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem masz nieszczelny któryś wtrysk albo pękniętą membranę w reduktorze. Gaz ulatnia się do kolektora i masz porannego muła. Dzięki temu nie ma ciśnienia w układzie gazowym i podczas przełączania masz szarpanie i zaśnięcia dopóki układ się nie napełnić świeżym gazem. Zmień gazownika bo to chyba on ma zepsuty komputer, ten co nosi na karku. Takie standardowe tłumaczenie. Nie ma pojęcia co jest, to znaczy że zepsuty jest komputer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Instalka ma 5lat a to że wymieniłem reduktor , wtryski itp to takie diagnozy gazownika 😕 Pojechałbym do innego ale wszyscy to patrzą wsadzić nowe i zobaczymy czy pomoże ...

Cichy117 to co napisałeś ma sens ale czy przy nowym parowniku i wtryskach byłaby taka opcja rozszczelnienia ?

Da radę jakoś to samemu sprawdzić ?

Edited by bartekjogi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziwi mnie to, że reduktor i wtryski były wymieniane po 5 latach. Chyba, że natrzaskałeś w cholerę km. Myślę podobnie jak cichy117, że gaziarz nie ma pojęcia o LPG i wymienia Ci po trochu instalację.

Share this post


Link to post
Share on other sites

On ma pojęcie do pieniędzy i tyle 😕 jak większość druciarzy i psełdo fachowców .

Share this post


Link to post
Share on other sites

To podjedź do kogoś, kto ma pojęcie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak pytam o dobrego fachowca to polecają tego co na raty wymienia moją instalke hehe :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Widocznie nie jest dobry. Jego działanie, to jak w ASO. Wymienia bezmyślnie części, aż się trafi. Ewidentnie widać, że nie wie co jest grane.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest. Reduktor sprawdzasz w ten sposób że szukasz węża idącego od kolektora do reduktora. Ściągasz go przy kolektorze, odpalasz samochód, przełączasz na gaz a wężyk wkładasz w szklankę z wodą i obserwujesz czy są bąble. Jeśli tak to reduktor nieszczelny. Można też zrobić taki test chwilę po zgaszeniu samochodu. Tak samo można zrobić z wtryskami. Odpinasz wężyk idący od wtrysku do kolektora, na wtrysk zakładasz inny, który wkładasz do wody. Ty samochód musi być po zgaszeniu, po jeździe na gazie. Na szybko można odpiąć wąż od wtrysków do reduktora i spuścić gaz. Wtedy przy przełączaniu może zgasnąć bo nie będzie ciśnienia ale nie powinno być muła na benzynie. Zostaje jeszcze druga opcja. Regulacja jest skopana i rozjeżdża mapy benzynowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nieszczelności czego ? Lewe powietrze ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wtrysków i reduktora

Share this post


Link to post
Share on other sites

Możliwe. Pokaż zdjęcia tej instalacji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co widzę to podciśnienie z reduktora idzie do Mapsensora a wpięty jest trójnik i leci do przepustnicy a w wezyku do przepustnicy jest znowu trójnik i leci do Lubryfikatora wtrysków. 

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Edited by bartekjogi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lubryfikacja do kosza. Nie ma czegoś takiego jak lubryfikacja wtrysków. Ma ona niby smarować zawory, ale jakoś jeszcze nikt nie udowodnił że działa. Wtryski a'la valtek- kosz. Reduktor omvl cpr- kosz. Jak założysz jakieś względnie dobre graty to może jakoś to pojedzie. To co masz to niestety najgorsze g...

 

Na 90% zamieszanie sieje reduktor z jego sławnym elektrozaworem. Ojciec ma Fabię 1.2 z tym reduktorem i jest to samo. Załóż coś normalnego

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...