Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Elbarthez

Alternatywa dla zacisków 314/345

Recommended Posts

W temacie zmiany zacisków na 314 i 345 powiedziane zostało już chyba wszystko co było możliwe :)

Może teraz osoby które ujeżdżają zaciski z innych marek podzielą się swoimi doświadczeniami na temat jeszcze lepszego hamowania naszych rydwanów :)

Widziałem z tematach o konkretnych samochodach ciekawe pomysły na zaciski 4-ro tłoczkowe, sam bym się chętnie pochylił na tematem ale po co wyważać otwarte drzwi ;)

A więc koledzy którzy wyszliście poza schemat podzielcie się swoimi zestawami i przybliżonymi kosztami modyfikacji, wiadomo trzeba dorobić jarzma.

Jak wygląda sprawa tarcz, zakładam, że wszystko obraca się wokół rozstawu śrub 5x110? Jak spraw z felunkiem, jakie jest minimum dla zacisków 4-ro tłoczkowych?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brembo można z alfy 166, ale one są mocowane z boku i adapter za solidny nie jest pod nie. Za to same zaciski są tanie. Wtedy montuje się je z tarczą 314.

Zestaw lepszy to zaciski z alfy 159, Megane i jeszcze w kilku innych markach są. Montowane promieniowo. To są zaciski pod tarcze 330. Z alfy tarcza pasuje bez przeróbek do nas. Trzeba też inne przewody. Jedyne z czym klopot, to miejsce w feldze. Ja mam speedline 18 i bez dystansu nie wchodzą. Z dystansem 5mm jest między ramieniem felgi, a zaciskiem z 3mm miejsca. Na 17 felgi mi weszły z dystansem 16mm, ale wtedy śruba mocująca zacisk była od obręczy z 2mm.

Co do samych adapterów, to nie wiem jaki koszt i kto robi, bo kupiłem gotowy zestaw. Tarcze i klocki Textar w takiej cenie jak do 314. Zaciski jak tam się uda kupić. Wiadomo, że że względu na 4 tłoczki regeneracja zacisku jest droższa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli zaciski np.: takie

Please login or register to see this link.

do tego adaptery, przewody i jazda ? :)

Pompa hamulcowa, pompa ABS nie klęka przy takich zaciskach?

Nie wiem z jakich zacisków się przesiadałeś ale jakie masz odczucia po zmianie? Ja mam teraz 345 i zbliża się wymiana tarcz i może być to okazja do grubszego moda ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takie zaciski. Tylne oczywiści nie potrzebne :D

Pompy mam ori i wszystko działa.

Miałem 314 wcześniej. Tu nie chodzi już o samą siłę hamowania, ale o to jak czuć hamulec pod nogą. Łapie wyżej i bardziej płynnie. Trzeba się trochę przyzwyczaić, ale ja bym nie chciał teraz wrócić do seryjnych hamulców, nawet z jakimś wyczynowym klockiem i tarczą z górnej póły.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te 17" to z jakim ET masz/miałeś?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...