Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

wll2311

Branie oleju

Recommended Posts

Założyłem lpg do Vectry c lift 1.8 122km i na trasach powyżej 100 km bierze olej  tak 250 ml na 300 km obroty srednio 4,5tys. Wokół komina nie zauważyłem problemu . Przed założeniem zrobiłem 3 tys km w tym 1 tys w trasie i nic nie wzięła. Jakieś propozycje rozwiązania problemy ??? Po założeniu LPG zrobiłem 3,5tys i litr oleju wzięła . Jeżdżę na Castrol 5w30 przebieg raczej na 99% 183 tys.

Edited by wll2311

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Chyba pytania do fachowców od LPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co czytam na różnych forach to i tak jeszcze mało bierze. Ale i tak to mi się nie podoba bo jestem przyzwyczajony że samochód nie bierze oleju a tu widzę że chyba norma jakaś. A jak u ciebie z braniem oleju Cretux  ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może po prostu dodatkowe obciążenie instalacja powoduje wzrost spalania oleju.  

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze i tak być. Jedna rzecz mnie zdziwiła bo gaziarz jak założyłem gaz kazał po 3 tys wymienić mi olej i właśnie będę to robił wewtorek. Na moje stwierdzenie że wymieniłem olej 3tys temu i tak kazał mi to zrobić . Zobaczymy co będzie po wymianie czy coś się zmieni. Ps piękna Viki 

Edited by wll2311

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie jeszcze jedno mam czy jest sens przechodzi na 10w40 ? W takim przypadku. Czy lać co leje bo zamierzam parę lat pojeździć jeszcze moją Żabą . Czy szukać przyczyny brania oleju. Czy tym na razie sie nie przejmować. Bo niby jak czytam na forach to jeszcze tragedii niema tak mi się wydaje. Dzięki z góry za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim skromnym zdaniem VC z silnikiem 1.8 122KM nie jest stworzona do ganiania po autostradach. 

Przy tych 4500obr silnik mało z ram nie wyskoczy . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz rację z jednej strony ale mnie zdziwiło to że powyżej 3,5tys obrotów już tak łyka olej po do 3,5 tys jechalem na trasie 350km może 100ml mi wzięła. Wiedz będę musiał się przyzwyczaić ale i tak będę rozmawiał z znajomym mechanikiem czy coś na to nie można poradzić . Bo jednak mnie to osobiście denerwuje bo reszta w tym samochodzie jest piękne i prawie na pewno na ładnych parę lat się związałem z Viki na dobre i zle hehhehe

Edited by wll2311

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy warto przechodzić na 10w40 z 5w30 jeśli zamierzasz jeździć swoją żaba jeszcze ładny CH parę lat ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

przy bucie w podłodze na trasie to łyka olej jak latam po mieście to jest ok zmienił bym na 5w40 pojeździj spokojnie jakiś czas i zobaczysz jak będzie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dokładnie 5w40 motula x-cess powinno mniej brać i ten silnik nie jest do jazdy na trasie z 4.5 tys obr. Na mieście mój gts tez nie bierze z info od siory która teraz go ma a mi wcześniej w mieszanej brał. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli zmieniać olej to tylko na 5w/40 na żadne 10w/40

Też miałem 1.8 i latałem w trasy ale V max 120-130 km/h. Z tego powodu sprzedałem i zamieniłem na diesla. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja z podobnych powodów zmieniłem na 2.0t a dlatego 2.0 t bo chciałem się pobawić jeszcze motoryzacja👍

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mnie tylko ciekawi jedno, jak można sprawdzić że po przejechaniu 350km ubyło 100ml oleju? Zawsze mnie śmieszą takie stwierdzenia 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Bez problemu to widac w z18xe. Musisz mieć tylko garaż z poprawnie zrobiona posadzka i przed wyjazdem w trasę np 350 km sprawdzasz i po powrocie tez i jesteś w stanie odczytać👍

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli już to kolega pisze żę na 350km auto zużyło mu 250ml oleju. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wartości bagnetu czyli matematyka . Jeśli wiesz ile miałeś przed wyjazdem a później sprawdzasz po powrocie . Coś Dziwnego czy wyższa matematyka to już jest ? Czyli wiedzą ile na bagnecie jest między max i min oleju  i

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stwierdzam jedno po tym co piszecie czas wolniej jeździć w trasach plus sprawdzic silnik czy na pewno to nie jego winna a tylko moja ciężko noga. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedni mówią ze te 16V silniki biorą olej a inni ze nie. Zależy jak trafisz. W moim przypadku zjadał na trasę 1300 km,  5L oleju. Remont silnika i wszystko wróciło do normy. Od wymiany do wymiany ( 10kkm) dolałem może z 100 ml oleju. Olej 5W40 obecnie stosuję. Jak masz zdolności manualne, wiedzę na temat używania kluczy poradzisz sobie z wymianą pierscieni a głowicę Ci zrobi jakiś zakład.

Jak by problem z olejem się powiekszał to może być to.

Jeżeli chodzi o jazdy to tak maks do 4 tyś obr. Potem jest głośno, silnik wyję itp. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za radę jeszcze wewtorek zenzajomym mechanikiem będę rozmawiał jak olej będę wymieniał plus świece bo nie wiem kiedy były wymieniane a już 7tys sam zrobiłem i zobaczymy co będzie się działo po tym wszystkim? Też myślałem z by zalać 5w40 ale znajomy mi odradził stwierdził żeby zostać przy 5w30 lub przejść na 10w40 i zostaje przy 5w30 jak na razie . Jak będzie nadal tak piła to zainwestuje remont 

Share this post


Link to post
Share on other sites

choćby całe forum radziło zmianę na 5w40 to i tak zrobisz jak znajomy radzi,pewnie znajomy remont silnika też chetnie zrobi więc zbędne nasze rady

Share this post


Link to post
Share on other sites

z jednej strony masz racje bo od ponad 10 lat robi mi samochody i jeszcze sie nie pomylił .  Wole pewne sprawy sam sie dowiedziec  i sie podpytac na forum bo napewno macie wiekrza wiedze niz ja .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teorii spiskowych na temat lpg jest całe mnóstwo.

Zdaje się nie wspomniałeś czy zmieniłeś markę oleju po montażu gazu czy został ten sam.

Skupiłeś się na tym czy 5/30 , 5/40 a może 10/40 a nie na marce.  Oleje różnych producentów mają swoje tendencje do zachowań takich jak np. spalanie przy tej samej lepkości.

Po przejściu na lpg z racji tańszej jazdy często pedał gazu jest wciskany mocniej i częściej ....... to tylko jeden z czynników ale istotny .

Złe ustawienie mieszanki , za ubogo , podnosi temperaturę spalania co może się przełożyć na pracę silnika jak też spalanie oleju.

Nie rozumiem cwaniaka gaziarza co ci kazał wymieniać olej po 3 tyskm , po co ? Co to ma wspólnego z montażem instalacji ? Może jeszcze powietrze w kołach ?

Pojeździj z taką sama dynamiką na lpg jak wcześniej na benzynie , jak nic się nie zmieni to zalej inny niż castrol zachowując tą samą lepkość .

Castrol X-ces to olej utrzymujący czystość w silniku , brak osadów nawet na filtrze oleju ale ma tendencje do spalania się w cylindrach.

Patrząc na moje ostatnie ( oczywiście jest lpg) 13.5 tyskm prędkości mają drugorzędne znaczenie na zużycie oleju nawet przy dynamicznej jeździe o ile dany silnik ma sprawne pierścienie i uszczelniacze.

Pierwsze 8-9 tys km wychodziło mi spalanie do 0.2/1000km , obecnie od 4-5 tyskm nie spala nic a nie rzadko jadę ok 180 a i licznikowe 240 się też zdarzyło. 

Wracając to Twojego przypadku musiałby nastąpić jakiś zbieg okoliczności( pierścienie , uszczelniacze)  jeśli chodzi o silnik by nagle po założeniu instalacji wzrosło zużycie oleju , nawet uboga mieszanka w krótkim czasie nie uszkodzi silnika.

Na lpg zrobiłem ok 800tyskm z hakiem rożnymi swoimi samochodami  i nigdy gaz nie miał wpływu na jakiekolwiek pogorszenie pracy silnika , szybsze jego zużycie , większe spalanie oleju , obniżenie mocy/osiągów , częstsze wymiany świec czy przewodów wysokiego napięcia ..... i w ogóle na cokolwiek innego porównując do jazdy tylko na benzynie. 

Znajomy proponuje Ci 5/30 lub 10/40 , to duża różnica w olejach ....... nie mów czym się kieruje ....... każdy ma swoje pomysły.

Powodzenia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już gaz u kolesia zakładałem i gaziarz sprawdzony z dobrą renomą . Też się zdziwiłem z tym olejem ale to podkreślił żebym wymienił . Też zrobiłem sporo na gazie bo wszystkie moje auta były zagazowane też jak Ty nigdy różnicy niezauwazalem . I uniego nie wymianam oleju wiedz na co mnie miał by naciągać ? Może przypadek faktycznie i nic więcej tylko szkoda że 2 miesiące temu kupiona ale i tak bywa nic nie poradzisz. Zrobię jeszcze wymianę oleju na Castrol 5w30 wewtorek  i zobaczymy co będzie się działo . A w środę zobaczę bo czeka mnie 400 km dwa razy po 200 jeden odcinek pojadę tak do 3.5 tys obrotów a druga trochę szybciej i będę wiedział co będzie i będę myślał. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

tez chwale motula jest bdb ma wyzsza temperature wypalania od innych marek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...