Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Razazel

Z20NET Parametry silnika

Recommended Posts

Drodzy klubowicze i majstry, czy ktoś powróży mi z parametrów które były zczytane za pomocą op-coma? Silnik był nagrzany z załączoną klimatyzacją. Głównie chodzi o to czy wszystko jest tak jak powinno bo nie mam punktu odniesienia... A poszukuję przyczyny problemu z cut offem który niezbyt działa.

Własnoręcznie napiszę bo zdjęcia nie wyszły i ledwo sam widzę 😛 :

Napięcie akumulatora: 12,5 v

Status zapłonu: Zał 12V

Główny przekaźnik: Aktywny

Prędkość silnika: 850 obr/min

Przekaźnik pompy paliwa: Aktywny

Pedał przyspieszania w pozycji biegu jałowego: Aktywny

Czujnik 1 APP (Pozycji pedału gazu): 0,98V

Czujnik 2 APP (Pozycji pedału gazu): 0,47V

Czujnik położenia pedału przyspieszania 1, zaprogramowane położenie dolne: 0,38 V

Czujnik położenia pedału przyspieszania 2, zaprogramowane położenie dolne: 0,38 V

Wartość kalkulowana pozycji pedału gazu: 0%

Obliczona pozycja przepustnicy: 9%

Położenie przepustnicy: obciążenie częściowe

TP(pozycja przepustnicy), czujnik 1: 4,0 V

TP(pozycja przepustnicy), czujnik 2: 0,94 V

Czujnik położenia przepustnicy 1, zaprogramowane położenie dolne: 1,78

Czujnik położenia przepustnicy 2, zaprogramowane położenie dolne: 0,26

Sygnał serwo PWM położenia przepustnicy: 0

B1S1 Podgrzewanie sondy lambda (rząd 1 czujnik 1): Aktywny

B1S1 Czujnik O2 (rząd 1 czujnik 1): 391 mV (tu wartość się zmienia było 98 mV, 78 mV)

Obwód sondy lambda O2 B1 (rząd cylindrów 1): Zamknięte

B1S2 Podgrzewanie sondy lambda (rząd 1 czujnik 2): Aktywny

B1S2 Czujnik O2 (rząd 1 czujnik 2): 723 mV (tu wartość się zmieniła raz: 703 mV)

B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2): -6141°C

B1 Krótkoterminowa adaptacja paliwa (rząd 1): 4%

Wzbogacenie mieszanki do ochrony katalizatora (grupa 1): Nieaktywny

Wzbogacenie siły: Nieaktywny

Pożądane jałowe: 850 obr/min

Zmodyfikowana prędkość obrotowa biegu jałowego: NO

Przesunięcie prędkości jajowej: Rozruch zimn.

Opóź. Odcięcie paliwa (Opóźnienie): Nieaktywny

Prędkość pojazdu: 0 km/h

Temperatura cieczy chłodzącej: 94°C

Normalna temperatura pracy silnika: Aktywny

Wentylator 1 stopień regulacji: Nieaktywny

Wentylator 2 stopień regulacji: Nieaktywny

Wentylator 3 stopień regulacji: Nieaktywny

Ciśnienie ładowania: 101 kPa

Ciśnienie bezwzględne rury dolotowej: 37 kPa

Ciśnienie atmosferyczne: 3251 kPa

Przepływomierz powietrza: 15 kg/h

Temperatura powietrza wlotowego: 27°C

Układ zapob. spalaniu stuk.: Nieaktywny

Zawór odpowietrzający zbiornika paliwa: 0%

Zawór odpowietrzający zbiornika paliwa: Nieaktywny

Wartość przebiegu z ECM (moduł sterujący silnika): 140044 (a na blacie mam o ponad 5 tyś więcej - czy przez to że był inny wymiar kół i inaczej przeliczał km?)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za wyjątkiem niskiego napięcia ładownia wydaje się ok. Podwyższony przepływ powietrza, bardziej otwarta przepustnica i niższe podciśnienie spowodowane prawdopodobnie klimą. Szkoda, że nie sprawdziłeś bez klimy oraz dodatkowo w czasie jazdy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie pomyślałem o tym a specjalnie do gościa 50 km jechałem... Czy jest może jakaś dobra dusza z op-comem w Toruniu bądź okolicach? Chyba że ktoś ma na sell sprawnego niedrogo ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może zacznij od opisania, jaki jest problem, bo cut off co niezbyt działa, nie za dużo mówi

Wysłane z poczty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Cut off czyli jak wszyscy wiedzą odcięcie zapłonu przy dawaniu po garach lub hamowaniu silnikiem, u mnie właśnie brakuje tego odcięcia podczas hamowania silnikiem, puszczam nogę z gazu a samochód jedzie i jedzie i jedzie i bardzo powolutku wytraca prędkość. W trasie gdy puszczę gaz spalanie wg komputera maleje ale bardzo powoli, dopiero po ok 10s takiego hamowania zaczyna pokazywać 0, w mieście to samo tyle że nie pokazuje 0 bo mi drogi by nie starczyło.

Podobny problem jest opisany przez kolegę Damiana i pozwolę sobie go tu przytoczyć:

"Witam,

Mam takie pytanie: od kiedy kupiłem Vectre C 3,2 v6 zauważam, że gdy jadę np. 160km/h i puszczę pedał gazu to czuję, że auto nie bardzo hamuje silnikiem, a wskazania komputera pokazują między 3 a 7 litrów/km (w zależności od obrotów). Gdy obroty schodzą i znajdą się miedzy 2,5 a 3 tyś/min komputer zaczyna pokazywać 0 i wtedy czuję hamowanie silnikiem.

Ten efekt zawsze jest na wyższych prędkościach, gdy rozpędzam auto na 1,2 lub 3 biegu to niezależnie w jakim zakresie obrotów puszczę gaz to zawsze wskazuje 0 i czuję, że samochód hamuje.

Taki stan rzeczy to norma w z32se ?"

Z taka różnicą, że u mnie na 1,2,3 biegu samochód nie bardzo hamuje a spalanie jak wyżej, nie pokazuje 0.

Będę wdzięczny za wszelkie wskazówki. Przez to samochód dużo mi pali, już mniej paliła mi bmw e34 2,5 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drodzy klubowicze, nowe fakty.

Otóż dziś jak wracałem z pracy włączyłem sobie ukryte menu a tam w zakładce BC pojawiły mi się dane spalania, wcześniej tego nie miałem(przed włączeniem komputera pokładowego w op-comie)

Please login or register to see this image.

/monthly_2018_08/Screenshot_20180825-150237.jpg.a42f5bf6564c204f044743159ffe60f2.jpg" alt="Screenshot_20180825-150237.jpg.a42f5bf6564c204f044743159ffe60f2.jpg" />

I teraz tak... podczas jazdy gdy zdejmuje nogę z gazu(hamuję silnikiem) pozycje  Inj-RC i RC-Inst po około 1-2 sekundach zaczynają pokazywać 0 czyli odcięcie zapłonu jest, natomiast funkcja FCO jest cały czas na OFF i się nie zmienia nawet podczas hamowania silnikiem. Kolejna kwestia gdy podczas hamowania silnikiem w chwili gdy w ukrytym menu Inj-RC zaczął pokazywać 0 przełączyłem szybko na główny ekran a tam spalenie pokazywało 6-7 litrów i mniej i dopiero po dłuższym czasie pojawiło się 0.

P_20180825_150355.jpg.197aebe86f4814a28be9ccb08a02cab8.jpg

Czy to jest wina komputera że tak ospale zmienia wartości zużycia chwilowego? Czy przez to czasem nie przekłamuje rzeczywistego spalania? Czy można go jakoś skorygować/poprawić? Dodam tylko tyle że wskazania w miarę szybko się zmieniają gdy dodaję i ujmuję gaz tylko gdy całkowicie puszczę gaz to wskazania wolno spadają...

I jeszcze pytanko odnośnie moich odczytów czy takie dawkowanie jak na zdjęciu poniżej jest prawidłowe (silnik nagrzany, klimatyzacja włączona)

P_20180825_150254.jpg.0835c92b271fb21bfef792f4d274f576.jpg

Tutaj Inj-RC przeważnie wskazuje 0.427 ml/s choć momentami pokazuje 0.188 i 0.368.

Ciężko jest to opisać słowami aby każdy zrozumiał o co mi chodzi mam nadzieję że każdy zrozumie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oj to trzeba porównać.
O ile pamiętam to wskazanie 0 pojawiało się dość szybko, po paru sek. Spalanie chwilowe na wolnych, 1,2 jak najbardziej prawidłowe. Bez klimy ok 0,7....
Trzeba sprawdzić jak zachowuje się tps, jeżeli przy całkowitym opuszczeniu gazu nadal wskazuje wartość, wtedy cutoff może źle działać.
Nie mam już siga to ci nie sprawdzę dokładnie tych parametrów, ale może ktoś...

Wysłane z poczty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chwilka, czyli masz podwyższone spalanie na wyświetlaczu? Ile samochód realnie Ci pali? 

Komputer pokładowy pokazuje wskazania z pewnym opóźnieniem. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Realnie 14 po mieście przy delikatnej jeździe i 10 po trasie też bez szaleństw...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam ten sam odczyt B1S2 Temperatura spalin (rząd 1 czujnik 2): -6141°C, czy to jest coś niepokojącego?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ,dołączę się do wątku o cut off, u mnie w ukrytym menu jest cały czas na off.Podczas jazdy, gdy puszcze pedał gazu to silnik strasznie wolno schodzi z obrotów,gdy zjeżdżam z niewielkiej górki to po puszczeniu gazu silnik wcale nie schodzi z obrotów, nie ma tzw hamowania silnikiem. Zaobserwowałem także , że chwilowe spalanie podczas hamowania silnikiem ,aby spaść w okolice 0L/min potrzebuje kilkudziesięciu sekund.Błędów brak,według op coma podciśnienia ok, ciśnienie w dolocie także. Kolega ,który podpinał op coma zalecił sprawdzenie czujnika pedału sprzęgła, czy jest on w jakiś sposób powiązany z obrotami ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie chodziło czasem o czujnik pedału gazu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Własnie nie chodziło o czujnik pedału gazu,ale też warto sprawdzić

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...