Jump to content

W dniu dzisiejszym została dodana do menu forum wyszukiwarka google 

Link google

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

michal19902

Vectra C Z18XE kolektor ssący bez klap wirowych

Recommended Posts

Witam przeszukałem forum i nie odnalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi czy ktoś orientuje się czy do silnika Z18XE będzie pasował inny kolektor dolotowy taki w którym nie będzie klap wirowych, jeżeli tak to jaki. Zależy mi na jak najmniejszej ilości przeróbek najlepiej gdyby pasowała do niego oryginalna przepustnica od Z18XE. Pozdrawiam 

Share this post


Link to post
Share on other sites

z18xe i klapy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

 

Edited by Cretux

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Chyba źle się wyraziłem chodzi mi o elementy wewnątrz kolektora (cztery małe przepustnice?) sterowane gruszką podciśnieniową i elektrozaworem. Ewidentnie w moim aucie się wyeksploatowały i strasznie stukają, efekt jest taki że silnik klekocze. Osłuchiwałem dokładnie skąd pochodzi ten dźwięk i na pewno nie są to zawory. Zastanawiałem się czy można zastosować inny kolektor dolotowy bez ruchomych elementów wewnątrz?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pewnie Ci chodzi o nr 2:

Please login or register to see this link.

Jak ewidentnie coś się wyeksploatowało, to się naprawia albo wymienia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie udało mi się dobrać kolektor dolotowy bez ruchomych elementów w środku, auto dużo lepiej przyśpiesza, zniknęły także dziwne ,, klekoczące dźwięki''  nie wyświetla się  żaden błąd związany z tą modyfikacją. Jeżeli ktoś potrzebuje informacji na temat części użytych do tej naprawy proszę o wiadomość na priv chętnie pomogę. Dodam także że gdy kupiłem auto usterka którą usuwałem już była więc nie mogę się wypowiedzieć czy auto byłoby żwawsze lub szybsze przy zastosowaniu oryginalnej części, według mnie jest ok. Pozdrawiam 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Myślę, że lepiej jak podzielisz się taką informacją/poradą na ogóle. Będzie dla potomnych. Nie zawsze będziesz dostępny na pw, a porada może być potrzebna na już. O to w tym chodzi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No też jestem ciekaw tego cuda techniki :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę że to żaden cud techniki po prostu tańsze rozwiązanie kolektor ssący o którym mowa pochodzi z OPEL MERIVA A 1.8 16V a jego nr to 9158654. Ten który zamontowałem w swoim aucie kupiłem z tej aukcji 

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

. Generalnie wszystko pasuje, króciec od podciśnienia serwa hamulcowego jest trochę bardziej na środku ale spokojnie bez żadnego przerabiania można podpiąć tam oryginalny przewód. Największy problem miałem z listwą wtryskową, wtryski nie chciały się wcisnąć w gniazda ale miałem także problem z demontażem, musiałem użyć bardzo dużej siły żeby je zdemontować, nie mierzyłem średnicy gniazd w ,,nowym'' kolektorze ale problem rozwiązałem wymieniając oryginalne oringi na wtryskach na wizualnie odrobinę cieńsze tamte wydawały mi się zużyte, zdeformowane a jeden był już po prostu nadpęknięty. Trzeba pamiętać także żeby wymienić uszczelkę między kolektorem a głowicą i tą która znajduje się pod przepustnicą na nową żeby oszczędzić sobie pracy i szukania nieszczelności. Jeszcze jedna ważna rzecz trzeba zdemontować elektrozawór ze starego kolektora ssącego spiąć go z kostką i umocować w bezpiecznym miejscu ta operacja zapewni brak błędów i zapalającej się lampki check engine. To wszystko co wykonałem, po przejechaniu około 300 km na zmianę na benzynie i na gazie nie mam żadnych nowych błędów. Diagnostykę wykonuje interfejsem  OP-COM. Jedyny błąd który pojawia się u mnie to P0170-11 Fuel Trim System Rich ale było on od samego początku odkąd mam auto i podejrzewam przepływomierz bo odczyt z mojego wynosi 21 kg/h przy obrotach 880 na minutę więc prawie o połowę za dużo z tego co wyczytałem na naszym forum oraz kilku innych. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ktoś prócz autora widział już coś takiego? Szykuję się do tej operacji, autor przepadł jak Bolka trampki. U mnie klapy to brak mocy, i brzęczenie. Spiąłem zipem, jest lepiej. Trzeba się tego pozbyć.

Dajcie znać jeżeli ktoś coś wie na ten temat. Czyżby do VC i do MErivy szły inne wtryski?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...