Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
ProGressiveSkill

Silnik za bardzo się grzeje x20xev

Recommended Posts

Witam, na starcie powiem, ze przeszukalem forum w sprawie problemu wystepujacego w mojej Viki jednak nic nie znalazlem - do sedna. 

Zaczelo sie od wymiany foteli. Standardowo odpialem aku, wymienilem, podpiąłem spowrotem. Przejechalem się i po 5 km silnik miał 90 st. Po zatrzymaniu się z wlaczonym silnikiem temp po kilku minutach skoczyla do 100st, wiatraki próbowały chlodzic, jednak bez rezultatu. Zagladlem pod maske, odkrecam korek w celu spuszczenia cisnienia, a tam plyn wylewa sie przez zbiorniczek. Zakrecilem sprowrotem, plyn zszedł trochę na dol, odkrecilem, było ok przez 10 sekund, po tym czasie znow wywalilo plyn, po zakreceniu plyn jakby bulgotał. Ponadto gdy juz wszystko sie unormuje z plynem tzn. Nie wywala go itd. To jak odpalę samochód to mam wrazenie jakby nie bylo obiegu wody, tzn w zbiorniczku woda stoi, nic sie nie rusza a chyba powinna? ( chlodnica gorąca, wąż od termostatu do chlodnicy miekki i gorący, jedynie ten cienki węzyk od górnej czesci chlodnicy ktory idzie do zbiorniczka jest chłodniejszy)  Dodam ze przed odlaczeniem aku, takie rzeczy nie mialy miejsca 😕

Być może chaotycznie opisałem problem jednak mam nadzieje ze ktoś mi pomoże.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problemy podobne ale nie te same. U mnie uszczelka nie ma przedmuchów na 100%, korek sprawny bo upuszcza cisnienie 😕

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To sprawdziłbym pompę wody czy robi obieg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A powiesz mi przyjacielu, jesli pompa jest sprawna to w zbiorniczku powien być zauważalny obieg wody ? Czy plyn normalnie stoi w miejscu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Powinien być normalnie obieg jak pompa sprawna. A może termostat Ci się zawiesił i nie jest do końca otwarty ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pierwsze co zrobilem to wywalilem termostat. Efekt - jedynie dluzej sie nagrzewa. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Chłodnica cała jest ciepła czy np do połowy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Cała ciepła 😕 Dlatego wlasnie dziwny jest moj problem. Jedyna mysl to pompa wyzionęła ducha, ale jesli pompa byla by niesprawna to raczej chlodnica bylaby zimna z powodu braku obiegu wodu, nie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pod wpływem temp płyn sam krąży ale bez pompy. Podobnie jak masz w CO. Przy źródle ciepła jest najgoręcej

Może nagrzewnica zapchana/zapowietrzona

Edited by Cretux

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale gorace powietrze leci, więc raczej to nie to 😕

Please login or register to see this quote.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Oczywiście w układzie masz dobry płyn a nie wodę czy coś rozrzedzonego ? Bo w takich upałach to moment się grzeje.

Uszczelki jesteś pewny, korka i termostatu też. Chłodnica cała gorąca. Nagrzewnica twierdzisz, że ok. To zostało sprawdzić pompę i ewentualnie układ czy jest niezapowietrzony przez co nie ma normalnego krążenia. No nic innego mi do głowy nie przychodzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeszcze do sprawdzenia nagrzewnica czy nie zapchana/zapowietrzona albo cały układ zapowietrzony. Weź jeszcze może dla pewności inny korek. Tylko ori nie zamiennik

Edited by Cretux

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. Wymieniłem cały rozrząd, i o dziwo na nowej pompie gra jak Pan Bóg przykazał. Autko trzyma temperature w granicach 85-90 st., wiatraki schładazją jak za duzo. Ciekawi mnie fakt, czemu na nowej pompie jest w porządku natomiast na starej się grzał, mimo, że po sprawdzeniu jej okazuje się, że jest w idealnym stanie :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Z wyglądu może wydawać się idealna, ale nie kręciła jak trzeba. Dobrze, że sprawa rozwiązana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...