Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Szubert90

z18xer problem z odpalaniem

Recommended Posts

Witajcie,

Od dłuższego czasu mam problem z odpalaniem mojej VC.

Jak auto dłużej postoi (np. na następny dzień, ale czasami wystarczy z 10h) i mam mniej niż 1/4 baku (do rezerwy jeszcze daleko) to występuje problem z odpaleniem. Nawet jak odpali to obroty albo są około 400-500rpm i gaśnie. Jeżeli uda się go wkręcić na 2-3tys. rpm to można go tak trzymać, ale przy próbie ruszania będzie mocno szarpał. Przez kilka minut szarpie a później jechał normalnie.

Na zagrzanym silniku problem (nawet na rezerwie) nie występował.

Tydzień temu auto przestało jeździć na LPG (błąd P0303- wypadanie zapłonów i szarpanie i drganie przy przyspieszaniu, finalnie automatyczne odcięcie LPG) - ogólnie to ten błąd okazjonalnie mi wyskakiwał, po kasacji działał normalnie (wcześniej wyskakiwał na LPG i PB).

Zmierzyłem kompresję (8,8,9,8 ).

Wymieniłem świece NGK, filtry i olej- niestety po tym zabiegu auto przestało odpalać na PB, tylko awaryjnie na LPG da się uruchomić. Po przełączeniu na benzynę brak mocy, problem z jazdą, ale błędów OBD2 brak. Filtr paliwa założony tak jak strzałka pokazuje przepływ, auto zatankowane 98 pod korek.

Czy siadła pompa paliwa czy może coś innego uszkodziłem?

Błędy które wyskakiwały okazjonalnie i po kasacji znikały na parę tygodni P0420, p0170, przeważnie na LPG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zobacz czy jest ciśnienie paliwa. Jeśli masz sprawny manometr znaczy że nie masz kompresji. Najpierw sprawdzenie luzu zaworowego

Share this post


Link to post
Share on other sites

W końcu udało mi się znaleźć trochę czasu i zmierzyć luz zaworowy.

Uzyskane wyniki (kolejno od rozrządu):

1         2         3          4        5          6         7        8

0,22;   0,22;   0,22;   0,21;   0,21;   0,23;   0,22;   0,2

0,2;     0,11;   0,15;   0,11;   0,16;    0,18;   0,2;    0,15

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luz na zaworach wydechowych (a jak robione to warto też ssące ogarnąć) do zrobienia. Cytując z: 

 

Please login or register to see this quote.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...