Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

ravff1990

Opel Signum 2.0T Z20NET dźiwny metaliczny stukot. Katalizator?

Recommended Posts

Witam wszystkich,

przepraszam jeśli powtórzyłem temat lub zamieszczam go nie tutaj gdzie powinienem - jestem tutaj nowy i z czasem się ogarnę mam nadzieje :)

Mam problem od samego początku (rok czasu) z opelkiem. Jest to signum 2.0T z silnikiem Z20NET, kupując go słyszałem metaliczny dźwięk wydobywający się wtedy w mojej ocenie z okolic podwozia, myślałem w pierwszej kolejności o pękniętej siatce tym bardziej, że tak to mi jakoś tam dziwnie wyglądało od spodu. Tymczasem okazało się, że to nie to. Kilku magicznych mechaników stawiało różne teorie, większości z nich nie trzymała się kupy,a na końcu rozkładali ręce... Słyszałem już nawet o zajechanej turbinie.... :D Tymczasem dźwięk ten pojawia się tylko między 4500-5000 obrotów regularnie i później zanika. Dodam, że autko nie traci raczej mocy i dobrze się zbiera i w niczym to nie przeszkadza podczas jazdy. W niczym.... prócz tego, że strasznie wkurza mnie ten dźwięk.... Czy to możę być coś luźnego w katalizatorze? Dodam, że pewien czas temu pokazywał mi się błąd, który odczytałem z mechanikiem jako zużyty katalizator stąd też upewniam się coraz mocniej, że to może być przyczyną.

Załączam nagranie audio z tą wkurzającą usterką poniżej:

Please login or register to see this link.

Bardzo proszę o pomoc...

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie czasem kolektor wydechowy się odkręcił lub jest krzywy? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

W pierwszej kolejności dzięki za odpowiedź! 

Szczerze powiedziawszy ciężko mi cokolwiek powiedzieć, ponieważ żaden z mechaników mi niczego takiego nie zasugerował nawet zatem być może postaram się po prostu sam to sprawdzić lub zlecę jakiemuś fachowcowi, aby się tym zajął teraz. Nadal mimo wszystko czekam też na jakieś inne rady i sugestie w związku z tym co to mogłoby być.

Dzięki Wielkie,

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dźwięk nie przypomina kata

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sam jesteś w stanie sprawdzić kolektor i czy turbo się nie odkręca od kolektora. Ponoć standard w tych silnikach choć ja jeszcze nic nie robiłem pomimo podniesionej mocy 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy dźwięk się pojawia bez obciążenia? Jak podniesiesz obroty na postoju?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dźwięk pojawia się zarówno na postoju jak i podczas jazdy .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dźwięk pojawia się zarówno na postoju jak i podczas jazdy .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie da się w takim razie obsłuchać skąd dochodzi ten dźwięk?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No mechanicy rozkładają ręce... 😰

Ja wjeżdżałem nim ostatnio na kanał u znajomego i ciężko jednoznacznie stwierdzić, ale jakbym miał obstawiać gdzie źródło dźwięku się znajduje to stawianym właśnie na katalizator lub coś w pobliżu kata właśnie. Z czego nie są to raczej żadne osłony czy siatki tylko coś wewnątrz. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zmień mechaników👍 Gdzie mieszkasz? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zmieniałem fachowców już kilkakrotnie. Jestem z okolic Bydgoszczy. Jeśli miałbym kogoś z polecenia w miarę rozsądnej odległości to bez zastanowienia bym podjechał żeby spróbować to zdiagnozować porządnie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To masz jakieś dobre 100 km od domu TurboLpg. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem nie dawno się rozwiązał. Wszystko było spowodowane przez luzy przy podporze turbiny... Koszt naprawy w warsztacie 40zł...  😅

I takiej pierdoły nie mogło się doszukać kilku innych mechaników...😪

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...