Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Lukky

Signum 1.9cdti 120KM - P2279, świst turbo, wypada wąż do kolektora

Recommended Posts

Dzień dobry!

Jestem nowy na forum, przeszukałem je całe i nigdzie nie znalazłem tematu ani objawów pojawiających sie w moim Signumie, liczę na to, że znajdzie sie tu osoba, która jest w stanie pomóc:)

Otóż pewnego dnia na trasie zaswiecil mi sie check engine, blad P2279 wyciek powietrza z dolotu, błąd nieciągły. Zygmunt zaczął mocno dymic na czarno, spadła moc tak jakby turbina nie zawsze sie zalaczala, tak jakby cos sie zacinalo. Następnego dnia u mechanika sprawdzony caly dolot od filtra powietrza do węża kolektora, drobne nieszczelności usuniete, nic poważniejszego. Po wyjezdzie od mechanika ujechalem moze z 10 kilometrow i znowu check z podobnymi objawami. Po następnych 5 kilometrach nagle BUM i szarpanie na kazdej predkosci i obrotach. Okazało się, że spadl z mocowania wąż w miejscu, w którym laczy sie on do kolektorem. Zalozylem go z powrotem, po nastepnych kilku kilometrach znowu spadl, w tym samym miejscu. Dodatkowo pod komputerem sprawdzilem, ze kiedy przyspieszam od samego dolu z gazem wciśniętym jednostajnie na około 80%, to od okolo 1800 obrotów turbina swiszczy głośno jak nigdy przedtem, a powyzej 2200 - 2300rpm zapala checka i blad P2279 (w 8 na 10 takich prób). W tym samym czasie jest odczuwalny spadek mocy, która w miarę wraca przy okolo 3200rpm. Dymienie na czarno na każdej prędkości obrotowej.

Czy to może być problem z zaworem N75, lub turbem? Czy to, ze wąż do kolektora wylatuje to wina przeladowania turbiny? Gdzie szukac, zeby rozwiązać problem? Czy można sprawdzić poprawność dzialania zaworu turbiny i "gruchy" z poziomu komputera?

Może byłby ktoś z Kielc lub okolic, kto mógłby pomóc na miejscu? 

Z góry dziękuję i pozdrawiam!

 

EDIT: w wielu przypadkach jakie znalazłem na tym i na innych forach, przy błędzie P2279 zapala się auto z kluczykiem i tryb serwisowy, natomiast u mnie jest tylko check. Zawór EGR byl sprawdzony przez mechanika i podobno jest sprawny. DPF wycięty i wylogowany z softu. Turbosprężarka była regenerowana okolo 40 tys. km temu, przy przebiegu 189k km. Teraz 231k km.

Edited by Lukky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...