Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Kogut

Problem przy odpalania Vectra C 2.0T Benzyna

Recommended Posts

Witam forumowiczów,

kupiłem sprowadzoną Vectrę C 2.0T 175km benzyna.

Generalnie super auto i jestem bardzo zadowolony jest jednak jeden drobny mankament.

Po całej nocy przy pierwszym odpaleniu trzęsie silnikiem i trzeba poczekać aż dojdzie do siebie albo dać gazu.

Przy kolejnym odpalaniu jest ok i generalnie cały dzień jeżdżę bezproblemowo.

Wymieniłem świece i filtr paliwa. Nie ma żadnych błędów jak check engine.

Pompa paliwowa niby chodzi normalnie, ale zastanawiam się czy może przy pierwszym odpalaniu to właśnie ona nie sprawie problemów.

Miałby ktoś jakiś inny pomysł?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byłeś na kompie, czy są jakieś błędy

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

kogut a może cewka zapłonowa ? Po nocy nabiera wilgoci i przebija . Po nagrzaniu zaczyna działać prawidłowo ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na kompie jeszcze nie byłem jak nic nie wymyślę to pewnie podjadę do ASO.

Co do cewki to jest szansa, że wyjdzie na komputerze?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Teoretycznie powinien palić się check przy nierównej pracy ale jak szybko dochodzi do siebie, to może nie zdążyć się zapalić

Share this post


Link to post
Share on other sites

A moze ktos cos mieszal przy rorzadzie i jest poprostu zle ustawiony

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spotkałem już kilka samochodów 2.0t które mają kłopot z odpalaniem rano jak jest powyżej 12-13 stopni na dworze. U jednych jałowe są raczej równe, ale podczas jazdy na ssaniu auto szarpie, u innych dodatkowo falują obroty, a jeszcze u innych zdarza się, że przy tym falowaniu zgaśnie. Trwa to 2 minuty i potem jest ok. Po tym pierwszym odpaleniu przez cały dzień auto jeździ bez problemu. Są to auta z lpg i bez, z 300+ i w serii. Jak temp zewnętrzna spadnie poniżej tych 12 stopni, to auto pali od strzała i jeździ równiutko na ssaniu i potem. W ciągu tych kilku chwil na początku auto pracuje na bardzo bogatej mieszance i wyraźnie czuć niespaloną benzynę w spalinach. Nie wiem co jest przyczyną, ale jest to dość powtarzający się schemat.

Edited by Klosiu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie jest to temat aut z czujnikiem powietrza atmosferycznego? Może on coś miesza i zmiana oprogramowania pomoże 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie. U siebie nie mam tego czujnika, a problem u mnie występuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jeśli u Ciebie występuje to na pewno nie wtryski czy pompa bo masz już zmienione i wszystko wystrojone. Zostaje jeszcze temat kompresji. Zdaza się w z20net czy b207 jak zwał tak zwał ze traci kompresje i na zimnym gdy zaczyna coś się dziać są takie objawy lub podobne. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale zimą nie latem tracą tę kompresję. Dotyczy to poliftów.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Fakt nie doczytałem ze tylko latem jest problem. Wiec jeśli tylko latem to coś nie tak z dawkowaniem paliwa. Miałem odwrotnie czyli zima problemy kiedyś w moim byłym fordzie rs 2000 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak by się właśnie wydawało, że to dawkowanie paliwa. Tylko pytanie czy to coś z czujnikami czy z mechaniczną awarią czegoś.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Raczej czujniki. Ja wtedy w fordzie miałem walnięty czujnik temp płynu. Tam były dwa jeden na deskę drugi do kompa. Jak go mierzyłem to minimalnie się różnił z nowym i zima złe miałem dawki paliwa na tzw ssaniu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za wszystkie komentarze. Na jutro umówiłem się w serwisie ASO Opla, że zostawiam samochód na noc i nad ranem mają podłączyć kompa i sprawdzić co może powodować problemy przy odpalaniu. Może ten typ tak po prostu ma a może coś znajdą.

Jak będę coś więcej wiedział to dam znać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okazuje się, że problem z odpalaniem na zimno i bujaniem silnika 2.0T jest znany producentowi. Jest przygotowana aktualizacja oprogramowania do dawkowania paliwa przy zimnym rozruchu. Oprogramowanie niestety nie jest darmowe i tylko częściowo pomogło. Wygląda to tak, że ten typ tak po prostu ma. Na komputerze nie wyskakuje żaden błąd a wszystkie parametry są w normie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ciekawe dlaczego nie wszyscy to maja 😐 u mnie problemu brak 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zastanawiam się czy nie powinienem przyjrzeć się rozrządowi. Czy po zdjęciu pokrywy zaworów ktoś kto zna się w temacie będzie w stanie ocenić (bez rozbierania rozrządu) czy łańcuch jest prawidłowo naciągnięty a ślizgi i napinacze działają prawidłowo? Póki co nie ma żadnych odgłosów z okolic rozrządu. Zastanawiam się najbardziej czy napinacze rozrządu na zimno mogą źle pracować.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...