Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
KrystianVectraC

Szarpanie na LPG i Benzynie

Recommended Posts

Cześć,

ostatnio borykam się z problemem szarpania w Vectrze. Szczególnie przy rozgrzanym silniku jazda na LPG staje się niemożliwa, jeżeli na danym biegu obroty dochodzą do 3tyś. Wtedy całym samochodem rzuca, nie ma możliwości przyśpieszenia. Na benzynie ten problem pojawia się, gdy na piątce jadę 100km/h to więcej już nic nie wycisnę z niego i całym samochodem również rzuca i szarpie. Pojechałem najpierw do gazownika oraz zwykłego mechanika, 2 razy miałem podlączony komputer. Jedyny błąd jaki wsykoczył to błąd zapłonu. Dodam, że samochód ogólnie czasami traci swoją moc oraz nie odpala od razu (aku jest nowy). Powiedzieli mi, że na 90% to świece. Wymieniłem 4 świece. Problem pozostał. Teraz zostały mi chyba już tylko 2 opcje. 1 to cewka (ale mechanik stwierdził, że gdyby to była cewka to wywaliło by jakiś błąd). 2 opcja to chyba coś z rozrządem, miałem go wymienianego pół roku temu, do tego wywaliło błąd zapłonu, co bardziej skłania mnie ku drugiej opcji. Jak myślicie, pójść tym krokiem i zacząć od rozrządu ? Czy może jeszcze coś innego może być problemem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jaki kolego masz silnik ? Nr błędu by się przydał ale pewnie pokazuje wypadanie zapłonu. No i przydałaby się dłuższa jazda na samej benzynie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To może masz to samo co z kolegą u niego sprawdzaliśmy. Wypadanie zapłonu i muł był. Okazało się, ze kat był zawalony. Zresztą poczytaj:

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Katalizator jak najbardziej może być przyczyną. Rozrząd raczej nie bo poznałbyś dziwną pracę nawet na wolnych obrotach. Cewka nie musi wywalać błędów

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raczej katalizator zapchany, spaliny muszą się zmagać z zapchany kolektorem i wychodzić przez siłę i przez to taki muł, miałem to samo, ale na czystej PB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...