Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Damiano874

18" 225 35 vs. 225 40 vs. 225 45

Recommended Posts

Hej,

Jezdzi ktos moze na wymienionych oponach i mozepodzielic sie opinia jak jest? Mam u siebie obecnie 18" 225 45 z przodu, z tyłu 235 45 i nie powiem, calkiem komfortowo, ale jeszcze odczuwam lekkie plywanie opon i tutaj pomyslalem, ze moze wrzucilbym u siebie 18" 225 35. Zastanawiam sie tylko czy nie bedzieproblemu z indeksem nosnosci bo takie opony maja juz ten indeks zdecydowanie mniejszy od tych obecnych, ktore uzytkuje. Co prawda nie wożę w aucie nic poza soba i pasażerem, a i rzadko się zdarza żeby ktoś siedział z tyłu.

Edited by Damiano874

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po co masz szerszą oponę z tyłu? Kwestia wyglądu?

Jesteś pewny, że to co czujesz to pływanie opon, a nie coś z zawieszeniem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może te pływanie kolega ma przez różnicę szerokości opon. Gdy kupowałem swoją, to były założone z przodu 215/45/17, a z tyłu 225/45/17. I też mi trochę latała po drodze, że o komforcie nie wspomnę. Założyłem 215/50 i jest o niebo lepiej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeżdżę agresywnie, nie będę ściemniał. Odczuwałem minimalny brak przyczepności na tyle więc postanowiłem wrzucić szerszą z tyłu. Ogólnie jest różnica na plus, dużo lepiej się prowadzi, lepsza przyczepność, i już nie ma tych przechyłów z tyłu (prawdopodobnie wreszcie opona opiera się na drodze jak należy), ale czuję, że brakuje jeszcze trochę.
Z zawieszeniem wszystko w porządku, mam niemal wszystko nowe na tyle ;) Zwyczajnie chcę jeszcze poprawić właściwości jezdne. Nie wiem czy ktoś z forum śmigał na takich oponach 18" 225 o profilu 35, raczej rzadkość, jak by nie patrzeć to też jakoś 40mm mniejsza średnica od tych o profilu 45, dobrze liczę? A więc auto powinno lepiej się zbierać ;) Mam felgi 19" na stanie i wtedy mógłbym bez problemu dać taki profil opony, ale znowu 19" felgi już trochę ważą, bynajmniej te w których posiadaniu jestem. Na dniach wejdzie zestaw sprężyn od H&R -40 to też powinno pomóc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli w przednionapędowej vectrze, o mocno podsterownej charakterystyce, z ciężkim dieslem z przodu, masz problem z przyczepnością z tyłu, to chyba faktycznie jest coś nie tak z autem. Jesteś pewny, że amorki nie mają dość?

Twardsze i niższe sprężyny na pewno będą miały wpływ.

Dość popularnym rozmiarem jest 235/40. Niższe od Twoich obecnych przednich i sporo niższe od tych tylnych. Nie tak radykalnie jak 225/35, no i 235/40 to oryginalny rozmiar w VC. Tylko dobrze jest je mieć na 8 calowej feldze... Ja mam niestety na 7.5 calowej i nie jest najgorzej, ale mogłoby być lepiej.

 

Edited by Klosiu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Amorki były sprawdzane nie tak dawno i wyszło, że są w bdb stanie ;) Przy normalnej jeździe nie ma problemów z tyłem :D najgorzej to przy srednich zakretach na wcisnietym gazie :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Klosiu, a czy moglbys tak uprzejmy i wrzucic zdjecie jak wyglada Twoja Vectra na tych 18" o profilu 40? Masz sprężyny od eibacha bądź H&R? Jeśli tak to ile? Pozdro :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sorry, double post,

Edited by Damiano874
Double post

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this image.

/monthly_2018_08/IMG_20180815_125742.jpg.edede00f86328f5cbf366d49c3b297b1.jpg" style="width:250px;height:auto;" alt="IMG_20180815_125742.jpg.edede00f86328f5cbf366d49c3b297b1.jpg" />

Mam eibachy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cześć, takie pytanko mam oponki 225/45/R18 na max 1-2 sezony i chce teraz kupić opony nowe 2 sztuki (na razie na tyle mnie stać) tylko nie wiem jakie dokładnie czy 225/40/R18 czy 225/45/R18, co polecacie? Te swoje raczej dałbym na tył z racji że są już używane :D Jak to się będzie miało do tych moich opon, pozdrawiam i czekam na odpowiedzi ;) 

Edited by FreeStayler

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powinny być 225/45/18"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzięki wielkie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

No właśnie tu Opel trochę popłynął... 225/45R18 jest o 2% większa od 215/50R17 i  prawie 4% od 225/45R17. O ile jeszcze zawieszenie jest seryjne to przy obniżonym zawieszeniu już nie ryzykował bym takich opon.

Dla opony 225/45R17 najbliższym zamiennikiem jest 225/40R18 (+0,5%), a dla 215/50R17 235/40R18 (-0,3%). Te pierwsze są popularniejsze ale ze względu na szerokość felgi 8,5" planuje wrzucić 235/40. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Na feldzie 8.5 opona 225 bedzie lekko naciagnieta.Masz racje lepsze beda 235

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm a gdzie jest napisane ze różnica ma być 0% ? Auta wychodziły 215/50/17" a w 18" 225/45/. Ta 225/45/17" to dopuszczalny zamiennik .

Edited by michalm83

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem o tym bo mialem w innym aucie 17 8,5J 225/45 i byl lekki naciag. Pozniej zmienilem na 225/50 zeby wiecej gumy bylo to obcieralo o nadkole...

 

michalm83 nigdzie nie jest, ale nie bede ryyzkowal ze beda obcierac przy ~ -45mm, no i napewno zamula auto...

Edited by strus90

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zawieszenie nie seryjne , felga nie seryjna wiec opone trzeba dobrać do modyfikacji a nie co producent zaleca. Ja pisałem jakie opony powinny być w serii.

Edited by michalm83

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ale 235/40R18 byly w standardzie w

Please login or register to see this link.

 

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...