Jump to content

W dniu dzisiejszym została dodana do menu forum wyszukiwarka google 

Link google

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

WaFel1985

Z22SE lpg check engine błąd P0131 i P0137

Recommended Posts

Witam. Jak w temacie. Podczas jazdy pojawia mi się check i błędy p0131 oraz p0137. Zarówno na lpg jak i na Pb.Będąc u gazownika, podlaczajac pod kompa stwierdził że sondy działają dobrze a spaliny są w idealnej wręcz normie. Badane po skasowanie błędu i przejechaniu 30km na Pb. Jednakże nie wykluczył że pierwsza sonda może się '' zawiesic". Mając dość kasowania błędów i kontrolki na zegarach kupiłem używana sondę z gwarancją. Błąd skasowany, praca silnika rowniutka, więc pełen optymizmu w trasę... 30km na lpg i check. P0131 i P0137. Normalnie brak sił na to auto. Błąd zaczął pojawiać się krótko po wymianie wtryskiwaczy gazu z Hana na Wr02 stag więc sądziłem że gazownik nie ustawił poprawnie. Regulacje u niego i później u innego nie dały rezultatu. Potem check na Pb i zmiana tej sondy co przejechałem na niej 30km.PPopodlaczeniu pod obd2 na live data widać że obie ładnie pracują i zmieniają wartości. O dziwo odłączając 1 lub 2 sondę brak chcecka po 2 minutach na postoju. Po odpieciu wartości 460mV?jakies rady, pomysły? Jak chcecka swiecibautobtroche słabsze w zakresie 1900-2100 obrotów. Żadnych innych objawow

Edited by WaFel1985

Share this post


Link to post
Share on other sites

Błędy prócz sond sugerują nieszczelność, wiązki kabli lub sterownik

P0131     sonda lambda 1 , 1 rząd cylindrów – Za niskie napięcie Nieszczelność od strony wylotu , Zwarcie na masie w wiązce kablowej , sonda lambda , urządzenie sterujące silnika
P0137     podgrzana sonda lambda 2 , 1 rząd cylindrów – Za niskie napięcie Nieszczelność od strony wylotu , Zwarcie na masie w wiązce kablowej , podgrzana sonda lambda, urządzenie sterujące silnika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli wspólny mianownik to nie szczelny układ wydechowy? Chyba że mam wybitnego pecha i sonda która kupiłem jest uszkodzona. Dobrze rozumiem? No albo komp w aucie padł. Wszystko zaczęło się od wymiany wtryskowa lpg. Auto u gazownika było na noc. Po odbiorze jakieś takie słabe było i wkrótce check. Czy może z odlotem coś nie tak może być? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Te błędy są wspólne, różnią się tylko sondą 1 i 2, więc wiesz co masz do sprawdzenia. Komp bym, zostawił na koniec. Chociaż nie sądzę, że to on.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Jutro machnę 2x40km na Bernie, zobaczę co się stanie. Chociaż w sumie może być jakaś nieszczelnośc bo wcześniej przez te 2 tygodnie zapala się co jakieś 150km, ostatnio potrzebował 30km do checka więc może faktycznie coś nieszczelne. Głośniej nie chodzi, zasysanego powietrza również nie słychać. Czy może ten emulator/przedłużka lambda coś da czy typowo na kanał go dać? Ogólnie to nie mam kanału więc wybaczcie że szukam alternatywnych rozwiązań. Jeżeli emulator nic nie daje to odstawie auto do mechanika i najwyżej będę kombinował jakiś środek transportu bo niestety u mnie auto niezbędne 7dni w tygodniu 😡

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za naprowadzenie mnie na jakiś trop. Może faktycznie niepotrzebnie wydałem kasę na sondę. Kompa do auta akurat mam bo dostałem z silnikiem(niestety była wymiana w styczniu) ale mój mechanik raczej go nie da rady wpiac. 

Edited by WaFel1985

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sprawdzanie zaczyna się od najprostszych i najtańszych rzeczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No dla mnie najprościej to było sondę wywalić, tym bardziej że błąd wskazywał na nią. Diagnoza mechanika "z gazem coś namieszane albo sonda". Jako że regulacje u dwóch gazownikow nic nie dały i jeszcze doszedł błąd na Pb to na logikę wziąłem ze sonda kaput. Tym bardziej że znajomy z pracy miał podobny problem ale w nissanie. No nic trzeba na kanał i szukać nieszczelności. Czy zainwestować parę PLN w ten emulatorek? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jeśli chodzi o LPG, to pojeździj trochę na PB i sprawdź albo zapytaj kolegi

Please login or register to see this link.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak narazie 35km bezproblemowa jazda na Pb, a i silnik ładnie chodzi chociaż tu może już mi się zdaje jak dłuższy czas na checku. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Koledzy radzą, żeby ze 100-150 km pojeździć na PB i sprawdzić jak chodzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok. Nie ma problemu. Jutro mam trasę około 2x50 a dzisiaj jeszcze 40. Czy ciągłej trasy 150?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie musi być ciągle. Ważne abyś na samej benzynie pojeździł i sprawdził. Jak będzie ok, to problem będzie w LPG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

80 przejechane. Bez błędu. Zobaczę jeszcze jutro 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Co raz bliżej jesteś rozwiązania problemu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Martwię się jednak że na Pb będzie git  a na lpg czapa mimo iż wg 2 niezależnych gazownikow wszystko jest ok....no z VB nie miałem tylu problemów 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bo vb nie było tak wrażliwe na skopaną regulację. Wracaj do gazownika i niech poprawia co popsuł. Tylko jedź do niego na benzynie. Albo pokręcił coś w montażu wtrysków albo nie umie regulować instalacji

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ten gazownik zakładał ta instalacje i przez niecałe 2 lata śmiała bez problemu. Teraz ma urlop. Wpadnę do niego wkrotce

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale patrząc wcześniej na wykresy mapy się pokrywaly wręcz idealnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zrobione na benzynie 230km,zadnych problemów żadnego błędu. Teraz tak jak jeździłem na Pb to do gazownika na sprawdzenie map? Czy włączyć lpg i jechac do niego? ale jak się błąd zapali to nie będą mapy Pb się nie przestawia? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak kolega cichy117 napisał, jedź na PB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oki. To spróbuję przed pracą do gazownika wjechać 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jak będzie LPG ustawiał, to w czasie jazdy a nie autokalibrację.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jak znam życie to tylko autokalibracje zrobi... A to pewnie nic nie da 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To jedź z nim i niech ustawia w czasie jazdy. Autokalibracje to sobie sam możesz zrobić ;) Albo poszukaj gaziarza, który ma pojęcie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   1 member

×
×
  • Create New...