Jump to content

W dniu dzisiejszym została dodana do menu forum wyszukiwarka google 

Link google

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Tigerdog

Problem z wibracjami silnika.

Recommended Posts

Witam. To mój pierwszy temat więc proszę o wyrozumiałość. Technicznie też mega się nie znam więc również proszę o wyrozumiałość. 

Problem jest następujący. 

Około 1.5tygodnia temu podczas powrotu spod auta wypadło sobie koło pasowe wałka rozrządu. Niby standard. Wstawione nowe oryginalne + nowy pasek (to nie koniecznie musi być prowoder całego zajścia ale warto wspomnieć bo może jednak).  Pojechałem w trasę 450 km w jedną stronę wszystko było ok. W drodze powrotnej tankowalem paliwo V-power na Shellu (2 raz zwykle tankuje normalne lub Vervę na orlenie) Dalej wszystko było w porządku. Po przejechaniu od tankowania jakichś 120km zrobiłem postuj 20 minutowy gdzie dałem. silnikowi pochodzić przez około 10minut by sobie odsapnal. Po odpaleniu auta i dalszym ruszeniu po pewnym czasie przy dodawaniu gazy zaczęło podszarpywac całym autem oraz przy wciskaniu pedału w podłogę zero reakcji na gaz dopiero po kilku sekundach wskazówka. leniwie ruszał. dalej. Wtedy przy biegach 4-5. Jakoś dojechalem. do domu. Poczytałem. trochę ale nic konkretnego nie udało mi się znaleźć jedni pisali ze zawór EGR inni że przegub wewnętrzny, jeszcze inni że dwumasa (z tym ze brak wibracji na sprzegle) Umówiłem. się więc z fachowca od diesla na diagnostykę (podczas jazdy). JesCze przed wybraniem. się do niego jak 2 dni były niższe temperatury (chociaż nie wiem czy to ma wpływ) z autem. nic się nie działo wszystko chodziło w porządku była moc itd. Na diagnostyce stwierdzono 9 błędów które odpala ja się przy odpaleniu auta (powód rozjechany akumulator wymieniony już na nowego Boscha. Nic nie pomogło. Po kolej hm zatankowaniu tym razem na Orlenie zwykłego ON było wszystko dobrze do najbliższego postoju po dosłownie paru km (dodam. ze oba tankowanie to i wspomniane wcześniej były do pełna raczej paliwo miesAlo. się z tym. które było wcześniej w proporcjach bliskich 50/50) wtedy po odpaleniu znów zaswiecila się kontrolka check engine i znów zaczęło szarpać silnikiem. Tym razem mocniej i na tyle że wibracje przenoszą się na całą budę. Dodatkowo auto kręci tylko do niecałych 3.5 tysiąca obrotów (tryb awaryjny???) i kompletnie nie idzie jak mu się depnie zero reakcji. Wizyta u diagnostyka była we wtorek czyli dziś. akumulator zakupiony i wymieniony też dziś. Od tego momentu wszystko co wypisałem stało się dziś w trasie (niestety jak mus to mus jechać). Podczas jednego postoju w trasie z ciekawości poprzygladalem się temu co pod maską i. znalazłem. od. góry peknieta gumę przegubu wewnętrznego od strony kierowcy. zdam. przegub w miejscu pęknięcia gumy mokry. Jednak postukalem też po przewodach wtryskowe poruszam. przewodami świec i na 5 minut auto miało więcej mocy ale. na tym się skończyło bo. znów wróciło. do stanu poprzedniego. Głowie się nad tym co to może być. Jestem w Bieszczadach i muszę kombinować żeby znaleźć dobry warsztat a najlepiej mieć już jakąś wiedzę na ten temat. Oczywiście auto to Signum 2004 1.9 cdti 150km dodam też że silnik był wymieniany 2 lata temu na nowszy bodajże z 2008 roku o tym. samym oznaczeniu. 

 

Liczę że pomożecie. 

Wymieniłem. wszystkie szczegóły tej sprawy jakie udało mi się zauważyć. 

 

Edited by Tigerdog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przede wszystkim musialbys podac jakie bledy wyskakuja po podlaczeniu komputera. Jesli to wersja 150 KM to moze klapy wirowe, listwa jest na miejscu??Co do przegubu wewnetrznego to mialby wplyw na wibracje przy przyspieszaniu, nie na postoju

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i oczywiscie przegub nie bedzie mial wplywu na prace samego silnika ,brak mocy bledy itd

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wszystko pod maska jest na miejscu. Wibruje zarówno na postoju jak i przy przyspieszaniu. O czolganiu się pod górę na 2 nawet nie mówię. Postaram się dopytać diagnostyka czy pamięta co tam było. Niestety przy diagnostyce mnie nie było. Tylko on sam. 

Edited by Tigerdog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wolałem opisać wszystko w szczegółach bo moim zdaniem też nie ma ten przegub wpływu. Po dwóch dniach bez oznak problemów wróciły nasilone. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najwazniejsze to zebys bledy tu podaljakie sie pojawiaja bo skoro pali sie check to jakies musza byc. Moze to byc zwiazane z egr, dpf klapami wirowymi, ale bez kodow nikt nie wywrozy. Napewno braku mocy nie bedzie powodowac przegub ,dwumasa itd. A co do klap jestes pewnien ze listwa jest na miejscu ? Moglys jeszcze zobaczyc jak wyglada egr , ale musialbys go odkrecic , nie jest z tym duzo pracy bo 4 sruby, ewentualnie odlaczyc go na probe bedzie blad ale zobaczysz czy auto bedzie inaczej pracowac

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdziłem dokładniej ta listwe klap wirowych. Jeśli patrząc od góry na silnik jest ona na listwa wrtyskow w głębi to nie ma tam tej blaszki. Nawet śladu po niej.

 

[Edit] Na 14 jadę na ponowną diagnostykę i nie tylko. Zobaczymy. 

Edited by Tigerdog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ta listwa powinna laczyc wszystkie te klapki , a jest ona tak w glebi jak masz swiece zarowe

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wychodzi na to że skoro listwy nie ma i są śruby to chyba DPF jest wywalony? 

Możliwe że dolot zapchal się nagarem? Ale z drugiej strony w ogóle nie kopci. 

Please login or register to see this attachment.

Edited by Tigerdog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale co tam jest dokladnie z tymi srubkami? Bo listwy nie ma , ale klapki sa prawda?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

One tymi srubkami sa jakos zablokowane czy co?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wychodzi na to że tak. Są pewnie ustawione w jednej pozycji co jak dla mnie jest idiotyczne. Mówiłem że nawet śladu nie ma po tej listwe że kiedykolwiek tam była. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moze nie do konca idiotyczne, bo lepiej zeby byly stale otwarte niz niekontrolowanie by sie przymykaly, choc najlepiej je wywalic calkiem bo taka rzezba z blokowaniem w stalej pozycji to tez nie do.konca bo i tak maja przedmuchy wiekszsc je wywala a otwory zaslepia po nich(ja zreszta tez ostatnio to zrobilem u siebie). A przypadkiem ktoras z nich nie jest inaczej ustawiona od pozostalych? Mize ktoras sie mimo.wszystko.przymknela?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 licząc od lewej jest nie zablokowana (chyba właśnie na 3 jest silniczek sterujący) dodatkowo w tej 3 w środku widać jakiś płyn. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plyn to olej bo sa niesczelne dlategonwszyscy sie ich.pozbywaja. tak 3 podlaczana jest do silniczka wiec on jako.jedyna pracuje zgodnie tak jak powinna. A te pozostale 3 za w identycznych pozycjach?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozesz jescze egr odlaczy na probe i zobaczyc jak auto bedzie chodzic

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wystarczy kostkę wypiac czy najlepiej cały odkręcić? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No nie mozesz odkrecic calkiem bo wtedy powietrze by ciagnal. Jedynie odlaczyc. Ale wczesniej bym.proponowal.jak masz chwile odkrecic go calkiem (4 sruby i zobaczyc jak wyglada wyczyscic) to chwila i nic nie kosztuje

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem znaleziony. Zwykła pierdoła. Wtyczka wtryskiwacza. Jakiś syf był w środku i chodzi jak marzenie

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to chociaz obeszlo sie bez wiekszych kosztow. Ktorego ? 3go?

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokładnie 3. Raz że wtyczka lekko ulamana a dwa syf w środku. Jednak na wsi znają się lepiej. 5 minut roboty diagnostyka 2 błędy P0400 i P0203. Po. przeczyszczeniu wtyczki i podłączeniu wszystko gładko chodzi. Koszt 30zl. Specialista od wtryskow zainkasowal 120zl a przyczyny nie znalazł 😂

Edited by Tigerdog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najwazniejsze to zczytac bledy,wtedy mozna juz cos wyeliminowac lub tez na podstawie kodow chlopaki z forum duzo pomoga, bez tego mozemy jedynie strzelac moze to moze tamto. Ogolnie to polecam zainwestowac raz w opcoma za 3-4 podlaczenia pod kompa u mechanika masz juz swoj sprzet ktorym wstepnie zdiagnozujesz auto i jesli usterka nie wyjdzie jak na tacy to napewno ktos podpowie co i jak jak.podasz bledy z op coma i nikt Cie nie naciagnie, majac opla naprawde warto sie zaopatrzyc. Mi udalo sie za 100 kupic uzywany interfejs i napewno juz mi sie zwrocil kilkukrotnie

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Z tym zrób też porządek.można tak mieć:

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szczerze mówiąc mam już wywalone. Auto na sprzedaż idzie i tak. Jeszcze Jakby mało stresu i nerwów było auto się przed chwila z biegu wybio i zatrzymało się na aucie matki... "Rynce opadajo" 

Edited by Tigerdog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...