Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
kowidor56

Vectra C 1.8 122km spadek mocy na niskich obrotach

Recommended Posts

Witam. Posiadam Vectre C gts 1.8 122km fabrycznie bez zaworu EGR (polski salon). Problem polega na tym, że brakuje mu mocy przy obrotach tak do 2tys (powyżej jest spoko). Jade np na 2 biegu i majac tak okolo 1tys obrotów jakby go szarpało dusiło  itp a jak wcisne gaz do dechy to jakby miał opóźnioną reakcje i po chwili z szarpnięciem przespieszy (czasami jak wcisne gaz do dechy to występuje ten chwilowy brak mocy ale jak puszcze z raz czy dwa razy pedał gazu i wcisne znów to nagle jakby odzyskał moc i ładnie się już zbiera z tego 2 biegu). Jak włącze klimę to w ogóle ciężko ruszyć spod świateł jak nie da się obrotów pod 2tys. Na początku myślałem że to egr, ale okazało się że fabrycznie go nie ma zamontowanego. Dodam że na zimnym silniku praktycznie wszystkie te objawy nie występują. Może jakieś sugestie? Pozdrawiam wszystkim forumowiczów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

check się świeci ? Może kat zapchany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świecił się przed objawami przez 2-3 dni potem zgasł na dobre a objawy się pojawiły po 2-3tyg. Zapomniałem dodać że słychać jeszcze jakiś dziwny metaliczny dźwięk z rejonu skrzyni biegów w środku auta jak rozpędzę się powyżej 120km/h (jest on wtedy słyszalny bez znaczenia czy jade z ta predkośćia na niskich czy wysokich obrotach alboiczy na wybojach czy nie, po prostu nagle słychać jakby jakąś latającą blaszkę z okolic skrzyni powyzej 120km/h. Może to katalizator wydawać takie dźwięki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aaa i czasami jak stoje na światłach to potrafią trochę pofalować obroty od 500 do 1tys, ale zdarza się to tak raz na 5 świateł, nie jest to regułą.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sprawdź na kanale czy czegoś luźnego nie masz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problemy o których mówisz przewijają się bardzo często (falowanie obrotów, opóźniona reakcja, szarpanie po puszczeniu gazu). Niestety nie ma reguły w czym dokładnie problem. Zapewne zaczniesz wymieniać/sprawdzać w tej kolejności i w końcu dolegliwości miną: świece, cewka, krokowy, przepustnica, przepływomierz, filtr paliwa, sonda lambda sterownik silnika... itd itd.

 

P.S. Samochód z LPG?

Edited by victordeleco2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Niestety masz rację. Błędy czy objawy sugerują wiele rzeczy. I albo mamy kogoś do podmianki podejrzanych części albo na łut szczęścia. Po samym kodzie błędu ciężko jest ustalić co konkretnie dolega.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proponuje zacząć od kosztów 0 zł czyli wyczyścić przepustnice.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepływomierz i ten drugi bodajże map sensor ;) Tak dla zdrowotności wszystkie wtyczki dostępne psiknij kontakt sprayem ;)

Edited by zbiku01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok dzieki za pomoc... sprawdze to wszystko i dam znać. Autko nigdy nie mialo gazu i jest fabrycznie bez EGR i ma 230tys. 2004r.

Edited by kowidor56

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak masz od kogo, to podmień cewkę. U mnie przy przyspieszaniu na niskich obrotach szarpało.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Usterka całkowicie usunięta. Po przeczyszczeniu przepustnicy ustąpiło całkowicie falowanie obrotów na jałowym. Jednak pozostał problem tego duszenia na niskich obrotach na 2 biegu przy gwałtownym wciśnieciu gazu. W końcu mechanik powiedział, że musi to być jakiś filtr, i okazało się że był to albo filtr powietrza albo paliwa (mimo iż oba miały około pół roku). Wymieniłem raz jeszcze filtr paliwa i powietrza i jak ręką odjął, jak nowe auto. Nie wiem czemu te filtry tak powodowały, ale ważne, że pomogło i może komuś na przyszłość też pomoże. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...