Jump to content

W dniu dzisiejszym została dodana do menu forum wyszukiwarka google 

Link google

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

BRAVAMW

Czy kos moze wie co sie stało wiem ze to nie to forum nie jest to Vecta ale Meriva A 1,3 dtj auto zgaslo podczs jazdy byl strzal,wybuch i juz nie pali.

Recommended Posts

Witam tak jak w temacie Meriva 1,3 dtj 75km zgasla podczaz jazdy strzał,wybuch i juz nie odpala , nawet na plaka. Brak bledow jedynie byly takie jak na scrinie,kontrolki gasna normale lekko kreci nic nie dmucha z wydechu przy kreceniu a z dolotu powietrza wydmuchiwało plaka na zewnatrz.Oprócz tego brak cisnienia na listwie paliwowej tak pokazuje opcom 0,20 zadane 34,60 Mpa pompa paliwa podaje paliwo,podczas krecenia cisnienie 0,20 sie nie zmienia nawet na samym zaplonie bez krecenia rozrusznikiem. Te bledy były zaraz po zcholowaniu auta do domu potem wykasowalem i zero bledow nic nie pokazuje tak jak by wszystko bylo ok .

Podmienilem czujnik cisnienia paliwa na taki z vectry c 1,9 cdti wtedy tez nie pali i pokazuje stałe cisnienie 655Mpa. boje sie ze polecial rozrzad. 

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Edited by BRAVAMW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozrząd na łańcuchu. Mógłby tak polecieć ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wlasnie rozbieram  silnik powolutku .

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i  zerwany lańcuch  1 cylinder polamane dzwigienki z 2 naderwane i prawdopodobnie pokrzywione walki , glowicy jeszcze nie zdjolem  bo mam problem z odkreceniem kolektora ssacego ciasno.

SILNIK chyba na zlom i nie wiem co robic z tym , a uzywany silnik  tez moze pojezdzic chwile i bedzie to samo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uuu niedobrze. Nie spodziewałbym się, że w takim silniczku łańcuch się zerwie. Jaki przebieg ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety ten typ tak ma.

Share this post


Link to post
Share on other sites

157.000 i juz go bylo lekko slychać i nie zdazyłem go wymienic ,jezeli auto na lańcuchu i juz dzwoni to wymieniac bo sie rozciagaja i podejzewam ze napinacz juz na max sie wysunol i zaszlo ogniwo na zebatke i ciach tam jednak troche sily idzie. Ciekawe co pujdzie uratowac glowice dam do sprawdzenia moze zregeneruja a dekiel z walkami chyba nowy wsadze jakis uzywany.

Teraz sie zastanawiam co dalej czy kupic inny uzywany czy ratowac ten chodzil idealnie 7 miesiecy po zakupie. Ceny od 1800 do 4000 zastanawiam sie co wyjdzie taniej nigdy jeszcze nie mialem takiej sytuacji robie to przy domu bez kanalu ale jakos idzie rozbieranie. W warsztatach brak miejsc a autko potrzebne i grzebie sam , bedzie ciezko to poskladac komus co nie robi przy tym, moze ktos ma jekies info odnosnie tego silnika jak momety dokrecania glowicy i ustawienia rozrzadu bede wdzieczny bo ulatwi mi to sprawe.

Edited by BRAVAMW

Share this post


Link to post
Share on other sites

W pierwszej Vectrze Strzelił mi pasek rozrządu koszt naprawy około 7 500 a za samochód Dałem 12 sześćset

Please login or register to see this image.

Please login or register to see this image.

Please login or register to see this image.

Dziś wiem że kupiłem drugi słupek Igo zamontował bo tak to każdy stuknięcie każde puknięcie wydaje ci się że silnik się rozpadnie bo nie został dobrze złożony

Share this post


Link to post
Share on other sites

znajomy co jest mechanikiem pomoze w ramach fuchy tak ze moze ogarniemy. Wszystko poczyszcze i kaze wymienic zawory itd okaze sie jak zciagne ta glowice bo ciekawia mnie te tloki przy okazji zobacze jak z kosztami i dam wtryski do sprawdzenia skoro juz leza na stole.Fapa dam poczyscic przy okazji. Postaram sie wrzucic jakies foty. a zkosztami to pewnie tak jest jak ci co handluja autami to kupuja inny silnik taniej sprawdza wymienia i sprzedaja. Ja to robie do siebie i te autko troche pojezdzi drozej ale bedzie pewniej, tez dalem  za nie 10k a teraz ze 4-5.doloże.

Postaram sie poopisywać troche co i jak z kosztami co gdzie dalem do sprawdzenia i za ile moze sie komus przyda z okolicy nie koniecznie do tego silnika , bo silnik kazdy jest podobny tylko koszta inne jak juz zaczolem temat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A wiec tak glowica sciagnieta polamane  dzwigienki na 1 garze jedna rozsypala sie na pól i 5 rozerwanych z dolu  1-2 cylinder walki tez dostaly po d**** ,bo przy obracaniu za zebatke w jednym miejscu stawiaja opor ,głowica poszla do regeneracji walki z deklem tez nowe zawory i dzwigienki ,popychacze wyczysciłem przelalem ropa do czysta i zalalem olejem. O diziwo tloki ani sladu po kolizji zawory czale ale dalem zalozyc nowe. Cała sila poszla na walki i dzwigienki. przy okazji wytargalem turbo i fap ,fap do czyszczenia brudpur do gumolitów i ropopochodnych myje jak ta lala, turbo zero luzow , az mi sie smiac chcialo z turbiny wiatrak tak na oko cale 2cm myslalem ze bedzie wieksze.Wydostac to z tego auta to masakra ,bez sciagania przedniego pasa .problem bedzie tylko  ze składaniem, chyba ze bede musial wuciagac chlodnice i ten przod bo dojda koszta nabicia klimy. koszta podam dopiero po calej robocie . teraz tylko oczekiwanie na czesci.

jezeli ktos moze podpowiedziec jeszcze co i jak czy sruby do glowicy dac nowe, czy nadaza sie te co były. moze ktos robil taki silnik i zna momety dokrecania glowicy , i ewentualnie jakis opis jak po takim czyms ustawic rozrzad bede wdzieczny.Wiadomo wakacje na warsztatach brak terminow itd a wziołem sie sam za to i teraz trzeba to do kupy poskladac wszelka pomoc bedzie mile widziana.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wystarczą takie dane ?

Please login or register to see this image.

/monthly_2018_08/1.png.5fc505004a60357feb25510f8b91fe0e.png" alt="1.png.5fc505004a60357feb25510f8b91fe0e.png" />2.png.7c8ceae38648c5cdf6e38d1257dcd139.png5.png.209b086d11ab0151b3ca63a21f3a6d2a.png3.png.767d29c17d4816c483146f1d3ac725b6.png4.png.d3523d3e18b33d192d967384aede929e.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziekuje wszystkim  teraz to juz chyba wszystko.

A jeszcze takie  pytanie kolektor ssacy byl tak zasyfiony smola ze z kilo tego było,egr i turbina byly czyste tylko taki nano nalocik sadzy, fap troche syfu mial ,ale nie duzo ,a pisalo ze zapelniony w 93%.wypalanie po zakupie robił co 400km teraz ostatnio 2600km 

skad ta smola w tym kolektorze dolotowym jeden przewod pod separatorem oleju byl prawie pekniety moze to jego wina? Podejżewam ,że ktos w tym aucie zmienial olej co 30.000 jak kupilem to zmienilem na oplowski pod Pdf, a naklejka była z shell  helix plus.

Edited by BRAVAMW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

10 tys max 15

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Auto jeszcze nie na chodzie bo okazalo sie, po poskladaniu ,ze wal ciezko chodzi i bedzie rozbierane jeszcze raz. Znajomy weznie to do siebie ale to dopiero za tydzien.

Co do kosztów to :

zawory z dzwigienkami i uszczelniacze 573 zł

rozrząd cos 445 zł

+uszczelki glowicy,pokrywy i kol wydechowego 160

sprawdzenie glowicy z wymiana zaworów i uszczelniaczy + planowanie 0,10 350 zł

sprawdzenie dekla z walkami i polerowanie walków i łozyskowania 239 zł

śruby glowicy 80 zł

olej filtr oleju i takie tam drobnice. tak srednio 1800-1900 zł

pewnie szlo troche taniej, ale jak juz robie to troche lepsze klamory poszły. 

ile za robote wezmie to potem, powiedzial ze czasami tak jest i nie ma sensu go palic bo rozrusznik itak nie da rady ,bo go wal blokuje oporami i cos nie tak z tym walem albo korbowodami.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam ponownie .Z braku czasu teraz dopiero odpisuje, autko odpalilo bez rozbierania ,po podpieciu pod porzadny starter ,(cos z rozrusznikiem chyba siada powoli) silnik chodzi idealnie ale polecialo uszczelnienie na wale i juz jest wymienione. Dziękuję wszystkim za pomoc i cierpliwość.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...