Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Dyziekk

Odpowietrzanie układu hamulcowego/wymiana zacisku

Recommended Posts

Witam. Chciałbym poznać jednoznaczną zasadę odpowietrzania układu hamulcowego oraz kilka cennych porad od bardziej doświadczonych kolegów.
W weekend tj. 03-04.08 wymieniałem tarcz i klocki na przedniej osi w swojej VB, wszystko szło sprawnie do czasu zabrania się za lewe koło. Tam nie dość że tłok nie chciał się wcisnąć, odpowietrznik się zerwał i został jego gwint w zacisku to popękał mi uszczelniacz tłoczyska zacisku. Stwierdziłem, że dużo szybciej taniej i lepiej będzie zakupić używany zacisk zamontować go w miejsce starego, odpowietrzyć układ (bo teraz pedał jest miękki) i po kłopocie. Ale tu moje pytanie czy wystarczy odpowietrzyć tylko to jedno koło w którym odkręcany był odpowietrznik czyli to, które jest zapowietrzone, czy trzeba wszystkie cztery? Chciałbym też poznać Wasze sposoby na zatkanie przewodu hamulcowego, żeby tam nie dostało się powietrze jak będę odkręcał stary zacisk a zakładał nowy.
PACJENT:
VB 1.6 16v z systemem abs 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego jak nie będziesz naciskał na hamulec przy zdjętym zacisku to powietrze nie wejdzie samo do układu. po założeniu nowego zacisku powietrze bedzie tylko w zacisku który założysz dlatego odpowietrz tylko to koło co robisz.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeżeli to nie pomoże to szukaj dalej przyczyny miękkiego pedału hamulca.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chodzilo mi o to, zeby zacisnąć lub zablokowac przewód tak, aby nie wypłynął z niego płyn kiedy ściągnę zacisk :D. Jestem pewny se winowajcą miękkiego pedalu jest zapowietrzony lewy zacisk. Czyli ten który będzie wymieniany 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wystarczy delikatnie wcisnac i zablokować pedał hamulca. Układ się nie zapowietrzy i nie będzie ciekło z przewodu.

 

Temat o odpowietrzaniu itd. jest już na forum .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiem, ze tematow jest sporo i duzo juz przejrzalem, ale co nowy to inna metoda. Czyli wcisnąć lekko pedal i zablokowac i wtedy odkrecac zacisk? Zalozyc nowy i odpowietrzac?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyznam szczerze że nie znam tej metody, ogólnie zaczyna się od najdalej wysuniętego koła od pompy hamulcowej, jeśli to przednia oś to ja bym dla świętego spokoju odpowietrzył oba koła z przodu, zaczynasz od najdalszego od pompy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam wymieniałem zacisk w VB i nie pamiętam czy lekko miałem wciśniety hamulec. Tak czy siak odpowietrzyłem tylko wymieniany zacisk i wszystko było dobrze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra to najpierw odpiwietrze tylko to gdzie zacisk bedzie wymieniany, a jesli pedał dalej bedzie miekki odpowietrze wszystkie cztery :D

@Gepard_G jak zablokowałeś przewód zeby płyn nie wylatywał?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Płyn zbytnio nie leciał. Jak nie wciśniesz pedału to nie poleci. Podstaw coś żeby miało gdzie zlecieć to co będzie w przewodzie i starym zacisku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oki, dzieki wielkie za pomoc. Dam znać jak wyszła przekłada i ewentualnie zamkne temat jak nie bede miał wiecej wątpliwości. Milego dnia! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra panowie, jestem juz po przelozeniu zacisku i odpowietrzeniu, pedal zachowuje sie inaczej niz przed wymianą tarcz i klockow oraz przed wymianą zacisku, a hamowaniw jest inne, troche mniej gwałtowne, ale myślę, ze to po prostu wssytko musi sie dotrzeć. Dzięki wszystkim za pomoc. PS. Odpowietrzyłem tylko to koło w którym wymienilem zacisk. :D Jeśli kiedykolwiek ktoś bedzie robił to samo lub miał te same objawy śmiało pomoge, doświadczenie zdobyte! Pozdrowienia! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...