Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
Kubix

Wyciek

Recommended Posts

Witam. 

Kupiłem niedawno Signum 2007 z19dt. 

Niestety okazało sie, że trzeba w niego sporo doinwestować m. In. Dwumas, klapy wirowe i parę mniejszych rzeczy. 

Borykam się cały czas z decyzja, sprzedawać czy robić. Ziarno niepewności tkwi w wycieku płynu chłodniczego. Oglądałem auto od dołu, poza kilkoma upoceniami z oleju ani śladu płynu. Góra też sucha. To wiadomo co chodzi po głowie. Ani śladów oleju w płynie, ani płynu w oleju, czy kiślu pod korkiem oleju, zbiorniczka. Zamowilem tester spalin w układzie chłodzeniaz mysla, że okaże się że to UPG. Co oznaczaloby say goodbye. Ku mojemu zaskoczeniu samochód chodził jakieś 10 minut i nic. Płyn nie zmienił barwy. Dla pewności wziąłem głęboki wdech i dmuchnolem w rurkę. W moment kolor zmienił się na zielony. Z czego by wynikało, że tester działa. Chyba, że test powinien trwać dłużej? Podnosiłem też obroty w trakcie 2-3tys. 

Zastanawiam się jeszcze nad trzema opcjami:

1. Zbiornik lub korek zbiorniczka - zawsze gdy pomagam, przejadę chusteczka po jeździe - sucho. Czy tam, jeśli jest feler, ubywa w postaci czystej pary i nie ma co na to liczyć że będzie mokro?

2. Czytałem że może to być spowodowane chłodnicza EGR. Jak to sprawdzić? 

3. Zepsuty jest termostat, otwiera przy ok 73 stopniach. Może to mieć jakikolwiek związek? Od góry nie widzę by coś z niego dodatkowo cieklo. 

Ktoś ma jakieś pomysły?  Podobny przypadek? Chce podjąć jakąś decyzję, a wiadomo że jak zrobię dwumas to w zasadzie decyduje się na ładowanie kasy 🤔

Dodam, że samochód nie ma dpfa i po odpaleniu chwilę zakopci biało szarawym dymem. Czyli jakby woda gdzieś była, ale skoro nie UPG to jak?

Na warsztacie, uważam dobrym, powiedzieli, że to nic nienormalnego przy braku DPF. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W twoim aucie nie ma klap, jeśli to dt. Występują tylko dth. DW do wymiany, jakie obiawy? W warsztacie dobrze powiedzieli jeśli chodzi o dymek. Co do ubytku płynu, to ściągnij dolną osłonę i szukaj. Napewno, gdzieś to musi uchodzić. A tak wogule to ile tego płynu ubywa? Sprawdź błędy?

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dymek może być normalnym objawem, to mogą być wtryski itd,

Zależy ile ci tego plynu ubywa, 

Może być chłodnica egr, 

Tylko jakby chłodnica egr padła to mogło by momentalnie wyciągnąć cały płyn i przepalic, wtedy dymi na biało 

Najlepiej idź na tył auta, i niech ktoś odpali i powachaj spaliny, czy to płyn czy olej,?  

Może masz gdzieś wąż pekniety lekko,? 

Może sprawdź pompę wody, na rozrządzie?  

Gdzieś ten płyn musi uciekać, ale puki co nie wiemy w jakich ilościach 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cherisher musiałeś przeczytać zanim poprawiłem posta, mam dth, literka uciekła😊 

DM klasyczne objawy. Trajkotanie na pół sprzęgle, trzepie przy mocniejszym rozpędzaniu tak między 1500 - 2000 obrotów, podczas jazdy po równej drodze na tempomacie czasem coś metalicznie stuknie kilka razy pod autem.

Pod autem leżałem wszystkie mokrawe, upocone miejsca zbierałem nalot palcem, papierkiem, wachalem i pachnie jak olej. No chyba że pomieszany i dlatego nie czuje.

Ubyło od zakupu przez jakieś 500km od zgrzewu do połowy odległości między zgrzewem a dołem zbiorniczka. 

Co ciekawe przedwczoraj czyściłam EGR, przepustnice, odmę i od tego czasu jakieś 180km i nic nie ubyło. Będę dalej obserwował.

Suchy. Walniete, przelewające wtryski nie powinny kopcic Na czarno?

Wachalem spaliny, po mojemu śmierdzi jak diesel. Jak kiedyś w VC 3.2 lał mi się płyn chłodniczy na zewnątrz silnika i parował na jego powierzchni to wiedziałem że to właśnie płyn. Czy przepalony przez silnik dawał by podobny zapach? 

Jeżeli wciągnie z chłodniczki EGR płyn to gdzie go wciaga? Poprostu razem ze spalinami do zaworu itd?

Pompa wody jest gdzie pod obudową, ciężko się do niej dobrać by zobaczyć? 

Błędy jutro postaram się zeskanować czy coś jest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie zawsze na czarno, pomysł ze po nich postoju na nloku może być resztą paliwa,itd odpalasz i masz lekka chmurkę przez chwilę, nie raz tak mam i to jest zapach nie spalonej ropy,

Z chlodnicy spalin trafia do dolotu i się spala,

Pompa jest z lewej strony pod czarna obudowa, zobacz tam, to 5 śrubęk na torx,i 2 śrubki klucz 13 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sprawdziłem dopiero wczoraj ta pompę. Ani śladu wody w tej okolicy. Błędów też brak. Zaczyna mnie to dołować. 

Na dodatek, po czyszczeniu tego EGR, przejechałem ok. 800km i dopiero wczoraj zauważyłem że zaczęło ubywać, brakuje jakieś 0,5cm do zgrzewu. 

Zauważyłem też wczoraj, że na zimnym po odpaleniu jak mu przegazuje to kopci tym samym kolorem i zapachem co bezpośrednio po odpaleniu tyle, że rzecz jasna mocniej w zależności od rpm😱

Czytałem gdzieś że żeby wyeliminować turbo(jesli chodzi o kopcenie) wystarczy odpiąć wąż wchodzący do przepustnicy i wtedy spróbować, zgadza się czy ściema?

Co do problemu wody to w wolnej chwili spróbuję jeszcze zajrzeć raz pod auto. Jakieś sugestie? Gdzieś konkretnie zajrzeć? Może coś "omijam" wzrokiem.

Btw. Jedna ze śrub na klucz 13 z obudowy rozrządu nie daje się wykręcić do końca bo opiera się o łapę silnika. Trzeba łapę odkręcać żeby to wyszło?😁

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mam co prawda 2.2 DTI ale też miałem ten problem ze znikającym płynem bez śladu. U mnie zgniła magistrala wody a wiem że w 1.9 też gniły chociaż część miała już potem chyba z nierdzewki robione. U mnie ciekło jak było ciśnienie w układzie a że magistrala była gorąca wszystko wysychało i nie mogłem namierzyć aż do przedwczoraj kiedy dziura już była tak duża że sikało płynem jak ze strzykawki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najmocniej wszystkich przepraszam. Nie lubię tematów zaczętych, gdzie autor znika bez śladu i odpowiedzi, a sam to zrobiłem. Okazało się, że jednak uszczelka. Po obmyciu silnika, wycieku nie było widać. Przeprowadziłem jeszcze raz test spalin w w ukladzie wydechu, wynik niestety pozytywny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...