Jump to content

W dniu dzisiejszym została dodana do menu forum wyszukiwarka google 

Link google

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

houldy

Z19DTH Wyprogramowanie EGR

Recommended Posts

Witam, 

Nurtuje mnie czy wyprogramowanie EGR to jest tylko i wyłącznie wyłączenie komunikatu o błędzie? Samochód będzie jeździł tak samo jeżeli EGR jest zatkany jak przy odłączonej kostce? Czy może wiąże się to też ze zmianą parametrów silnika jakiś? Chodzi o to, że mam zatkany i odłączony zawór i nie wiem czy jest sens go programowo wyłączać czy to nic nie zmieni? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co się orientuję to powinno się zoptymalizowac mapę silnika po usunięcia egr. Ale to pewnie robi się jak robiony jest chip a nie jak usuwa się egr 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Można wpiąć emulator i błędu nie będzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Błędu i tak nie mam po odpięciu - nie wiem czy poprzedni właściciel coś przy tym nie majstrował. Problem mam z samochodem i obrotami poniżej 1600, auto nie ciągnie w ogóle  i chce wyeliminować problem EGR. Zatkałem go, odpialem wtyczkę i nie wiem czy muszę go wyprogramować żeby auto odzyskało moc, czy może wyprogramowanie to tylko brak błędu i nic więcej? Interesuje mnie co zmienia się wtedy, jedynie blokuje pojawianie błędu czy może też silnik dostaje inne parametry przy braku egr? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie jest błąd po odpieciu i powinien być. A co do mocy klapy, turbo, sterowanie turbiny i wtryski sprawdzone? Zaworek N75 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak namieszane w sofcie,to tylko sps i ewentualnie ponowne wyłączenie egr i inne niepotrzebne rzeczy ale tylko w programie winols.Dużo poprawek ostatnio robię ,bo wielu tunerów się narobiło,co przy wyłączeniu dpf i egr puszczają wsad z ECU przez głupie programy typu ecusafe lub dpfremover które robią sieczkę w ECU i często wycinają np całą tablicę błędów,auto nie jedzie i brak diagnozy.W zeszłym tygodniu uzdrawiałem dwa takie sterowniki :D Robię to wysyłkowo,wystarczy przysłać sam sterownik silnika :) Jeśli silnik 150 KM to konieczne jest programowanie BMD,czyli otworzenie ECU i odczyt na stole.

Edited by Wlodarski1
zmiana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W takim razie jak to się ma do powszechnego zaslepiania EGR i wsadzania emulatora? Nie zabija to ECU? Nie wariuje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie jest to prawdą... można zrobić 150 po kablu, C9 jak i C39.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co do silnika to klap nie ma, DPF jest też usunięty, EGR na ten moment jest całkowicie zatkany, turbina jest po regeneracji (1 tys km temu), wtryski są po regeneracji (10 tys km). Po odpięciu EGR nie mam błędu, jak kupiłem auto to nie był zaślepiony oraz klapy były jeszcze. Poprzedni właściciel mówił, że prawdpodobnie tu jest zrobiony chip na 165 km~ ale nie był tego pewny, bo były to tylko słowa łebka, a nikt tego nie sprawdzał. Podejrzewam, że jest coś namieszane w sofcie, ale wcześniej raczej nie zauważyłem tego problemu, nie wiem może EGR musi być sprawny? Co do naprawy sterownika odezwę się w prywatnej wiadomości. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No jak turbo regenerowane, to stawiam ze po regeneracji zaczęły się problemy słabego dołu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Było tak, że na grillu można było zobaczyć olej, co świadczyło i dziurawym Intercoolerze, jako że nie jestem za mocno mechanikowaty to nie ogarniałem tematu. Raz jak pocisnąłem żeby ruszyć ze świateł to był jeden strzał i kupa dymu za mną. Okazało się, że "ciało obce wpadło do turbiny" i regeneracja. 1600 zł, wyjechałem autem, które kopciło jak po******ane i nie jechało w ogóle. Ktoś zauważył problem z IC, został wymieniony i wtedy też został przytkany EGR blaszką z dziurami, ale auto nie jechało właśnie na dole, trochę śmierdziało w środku. Okazało się, że pękła uszczelka powrotu oleju do turbo i kapało na wydech, to zostało naprawione, a EGR zatkałem jak całkowicie po tej operacji, bo zostały ukręcone gwinty w kolektorze i zwyczajnie to zakleiłem pełną blachą by mieć ten problem z głowy. Auto jakby dostało troszeczkę mocy w granicach obrotów 1600-2000, ale poniżej jest tragedia - czasem boję na większym rondzie ruszyć, nie mogę zrobić przegazówki bo to automat. W międzyczasie też "ominąłem" akumulator doładowania szukając przyczyn. Więc tak można powiedzieć, że problem zaczął się po regeneracji, ale ogólnie wcześniej mogłem tego tak nie zauważyć bo to auto to wiecznie ma problem z czymś.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz wykres kalibracji turbiny?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie nic takiego nie mam, mam dostęp do interfejsu jeżeli może to pomóc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powinieneś dostać wykres po ustanowieniu zmiennej geometrii.

Jak masz OPCOMa, możesz logi zrobić i wrzucić. Bardziej doświadczenie koledzy na pewno pomogą je odczytać

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto było robione w warsztacie, który zajmuje się ogólnie mechaniką, a samą turbinę gdzieś oddawali. Jutro do nich podjadę i porozmawiam, może mają to w dokumentacji jakiejś, chociaż jeszcze wieczorem zejdę na dół i rzucę okiem czy czasem nie rzucili tego do schowka. Dla pewności jeszcze postaram się podmienić dziś przepływomierz, wyczyścić czujnik ciśnienia doładowania i przepustnicę żeby usunąć wszystkie możliwe przyczyny w razie problemów z mechanikiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najlepiej logi zrobić jak masz op coma, myślę, że 3 bieg od 1500 obrotów i do 4 gaz w podłodze, może coś ktoś będzie mógł powiedzieć po tym

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Hmmmm,może i można tylko ,że po kablu nie odczytasz całej zawartości,bo c39 ma 2 a czasem 3 banki pamięci,mówię o 150 KM i nie ma sprzętu co po obd wsio odczyta,a jak będziesz się upierał,to podeślij wsad ze 150 KM z c39 odczytany po obd i ecu z którego czytałeś to na bdm odczytam i wrzucę tu w temacie do porównania i sam się przekonasz że nie masz racji,jeśli tylko potrafisz winols obsłużyć :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Hej, 

Ja mam założony emulator, egr w pozycji zamkniętej, bez zaślepek. 

Jestem bardzo zadowolony. Interwał wypalania DPF zwiększył się, pali na dotyk i nie ma laga. 

Zero błędów. Ostatnio czyscilem boost sensor i subiektywnie jakoś lepiej się zbiera ale to chyba placebo... 

 

... I Jeszcze jedno : słuchajcie Włodarskiego bo ma świętą rację B)  Pozdrawiam przy okazji :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gdzie można dostać ten emulator? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Log z regeneracji turbo. 

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Hmmmm,psociłem coś u Ciebie? :)Dzięki za pozdrowionka :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Na All... edrogo.  Trzeba napisać do producenta bo nie zawsze są dostępne dla naszych modeli. 

Firma RELMAC 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Koleś z Łodzi, czarna vc lift, ten od programowania sterowników Siemensa 😎

PIN z zegarów wyciągałeś 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...