Jump to content

W dniu dzisiejszym została dodana do menu forum wyszukiwarka google 

Link google

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Aleksander

Ściąganie, wózek, sprężyny, opony?

Recommended Posts

Witam,

Jak wielu posiadaczy VC borykam się ze ściąganiem.
Dziś dostałem diagnozę, że należałoby najpierw wymienić wózek zawieszenia z tyłu i później zrobić geometrię.

Ale po kolei:

- auto kupiłem w lutym 2017r.
- wszystko było ok, samochód jechał prosto
- po jakimś czasie auto zaczęło ściągać + zaczęła bić kierownica
- dziesiątki razy robiłem wyważenie kół, przerzucałem koła, opony na inne osie etc, cały czas ten sam efekt
- w końcu padła diagnoza o krzywych felgach i już wyrobionych oponach
- w międzyczasie pękły z przodu dwie sprężyny na raz (wymienione na KYB...)
- felgi wyprostowane, opony zmienione na nowe (hankook ventus prime 3) - bicie ustało ale nadal ściągało w prawo
- po tym pojawił się problem z łożyskami amortyzatorów z przodu (metaliczne dźwięki przy skręcaniu)
- łożyska wymienione i problem ze ściąganiem zniknął! Z tym, że nie wiem czy to kwestia nowych łożysk, czy dokręcenia dobrze zawieszenia (może gdzieś był luz?)

- Problem pojawił się znów tej zimy, wiadomo wybiło nowe dziury i parę razy zaliczyłem wpadkę
- Na diagnostyce byłem już parę razy, amory dobre, hamulce ok, luzów nie ma.
- Jeżdżę już tyle z tym ściąganiem, że obie opony z tyłu są ścięte (brak bieżnika) od wewnątrz....

- W końcu mechanik stwierdził że z tyłu są "wyj*bane w h*j" tulejki - wymienione prawie wszystkie tulejki z tyłu z wyjątkiem dwóch których nie mógł dostać, ale one są jeszcze w dobrym stanie, wymienione dwa wahacze, zbieżność i geometria niby ustawiona (choć powiedzieli mi że wózek zawieszenia jest lekko krzywy, ale mimo to powinno być ok). 
- Ale auto nadal ściąga w prawo (na autostradzie, eskach etc...) na minimalnych dziurach przy małych prędkościach kierownica sama przekręca się w prawo o około 30 -45 stopni) przy większych prędkościach (140-160 kierownica drży (nie bije!) i tak słychać jakby coś się miało urwać ;) )

- znów pojechałem do diagnosty który stwierdził że wszystko jest ok, i że to pewnie przez ścięte opony i mam kupić nowe - no ale kurde jak były nowe to też ściągało.

Wkurzyłem się i zaliczyłem inną diagnostykę, koleś zaprosił mnie pod samochód i mówi:
- tulejki z przodu do wymiany bo już mocno wyklepane
- miejsca gdzie wkręca sie śruby do regulacji przy tylnym wózku są wyszlifowane boshem i on tu nic nie zrobi....
Należałoby zmienić cały wózek (mówi że można od anglika) i te tulejki  z przodu bo geometrie zaczyna się od tyłu i prez to najprawdopodobniej ściąga.

Dziś jeszcze na forum przeczytałem że podobno przez sprężyny KYB ściąga a takowe mam z przodu...

Pytań mam w sumie kilka:
- czy da się dostać gdzieś cały nowy wózek na tył? bo kupno używki pewnie też może okazać się lipnym rozwiązaniem
- co jeszcze mógłbym sprawdzić?
- Jak się upewnić że może to te sprężyny?

Kończą mi się już pomysły. Może ktoś coś doradzi?
 

Edited by Aleksander

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem poszukaj wózka w okolicy (jak się nie mylę można szukać również z fiata cromy i chyba z saab 93) używkę podjedź i zobaczysz jak wygląda po co od razu nowy i płacić miliony. Ze sprężynami na przód jest osobny temat poszukaj na forum tam wypowiedzieli się Ci, którzy zmienili KYB na oryginał SACHS i auto jedzie prosto. Osobiście mam założone u siebie przód i tył KYB (doradził mi kolega z forum Curtis) może miałem takie dziwne odczucie, że skręca mi delikatnie auto w prawo (mój błąd, że po wymianie od razu nie pojechałem na zbieżność tylko po pewnym czasie zdążyło trochę ściąć opony na przodzie) ale wczoraj wymieniłem na przodzie opony i auto jedzie jak przed wymianą springów. Komfort się poprawił. 

Edited by migotex

Share this post


Link to post
Share on other sites

tylne kosy :D "banany" a zwłaszcza mocowanie ich do piasty :) nie wyjdzie na żadnym badaniu diagnostycznym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozostaje tylko szrot, w hurtowniach nie ma zamienników na to a w ASO (pewnie na odczepnego trochę) koleś rzucił 6000 zł za to :)

Kolego

Please login or register to see this link.

 co z tymi wahaczami? całe do wymiany czy co w nich? (nie za bardzo ogarniam temat zawieszenia, choć juz dużo się uczę przez te naprawy :D )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trochę nie zrozumiałem, myslałem że chodzi o jakieś regulacje. Ale opisywałem już,że wahacze z tyłu zostały wymienione... :( 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Te wszystkie elementy wymieniłeś ?

wahacz.jpg.2e2592e61434804acaec8bb6433a6bb4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

:)
Oczywiście, że wszystkich nie.

13 to wahacz - kosa o której mówił kolega i to jest wymienione, razem z tulejkami.
Tylko tulejka przy numerze 17 nie była wymieniona.
Śruby regulacyjne wymienione, ale diagnosta zwrócił mi uwagę, że ten metal przy śrubach regulującychjest wyszlifowany boschem i już nie da się tego wyregulować...
Chyba jednak zacznę od znalezienia dobrego wózka na szrocie a dalej zobaczymy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja miałem banany wywalone i nic nie ściągało, więc nie koniecznie musi to być to.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Udało mi się kupić ten wózek w dość dobrym stanie z saaba. 
Wózek wymieniony geometria zrobiona.

Efekt jest taki, że na prostej kierownicy jak trzymam jest ok, ale jak tylko puszczę kierownicę (nawet przy małych prędkościach na równym to kierownica sama obraca sie w prawo, tak o 30 stopni, i samochód skręca).
Przy wyższych prędkościach jak tylko na chwilę puszcze kierownicę na prostej drodze to 2,3 sekundy i już bym złapał pobocze.

Luzów nie było, w załączniku wyniki pomiaru geometrii.

Nie wiem już co może być nie tak. 
Samochód stoi równo, jedyne co teraz myślę to może te sprężyny, ale zauważyłem też jedną dziwną rzecz.
Odległość lewych kół do siebie jest krótsza o 1cm w stosunku do prawych kół od siebie. 
Patrząc na wyniki pomiaru WSZ różni się o pół stopnia (pewnie dlatego też odległość sie różni)
Czy to może być przyczyną? Może miał ktoś podobny przypadek?

 

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Jakiej marki sprezyny przód? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i wszystko jasne, wymień sprężyny i będzie ok. Dużo było opinii na forum odnośnie ściągania z powodu sprężyn kyb.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

było dużo też opinii, że na lesjofors jest ok a u mnie nie jest i też skręca

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podobno na SACHSach był w oryginale więc, może nie warto zmieniać fabryki ;)

U mnie zaczęło ściągać jak sprężyny z przodu się ułamały i zmieniłem na kyb i dalej to samo.
Ale zawieszenie było całe do remontu i tak, więc naprawiałem po kolei. 
Może kwestia tego jak te sprężyny się układają.

Kupię SACHSa zmienię i się odezwę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

AKTUALIZACJA:

Kupiłem sprężyny SACHS i na wszelki wypadek nowe łożyska też.

Podczas rozbierania okazało się że prawy amorek w ogóle nie odbija! (to najprawdopodobniej przyczyna ściągania kierownicy w prawo)

Na amory zdecydowałem się też SACHSA, ale mam pytanie o poduszki.

Dlaczego poduszki SACHSa wyglądają inaczej od innych? Są takie gumowe, podczas gdy reszta taka stalowa, to jest jakaś różnica?
 

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Please login or register to see this quote.

Bo ta gumowa nie jest do VC.

Edited by matoslaw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Faktycznie, na aukcji taką dali w podglądzie, ale jak odebrałem w sklepie to wygląda tak jak ta druga.

Po weekendzie dam znać jak to wszystko wyszło.
Stawiałbym że skręcanie kierownicy to wina amora a nie sprężyn KYB, ale skoro już i tak mam sprężyny sachsa to je zamontuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zmontuj wszystko nowe plus kyb i zobaczysz ze będzie to samo. Miałem taki zestaw czyli wszystko nowe sachs i sprezyny kyb. Ściągało. Po zmianie na lesjofors spokoj... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestem po wymianie.

Tak jak pisałem, nowe amory SACHS, sprężyny SACHS, poduszki SACHS, łożyska INA, odboje i osłonki też SACHS. Wszystko ładnie skręcone i... dalej to samo..

Jak tylko puszczę rękę z kiery, nie ważne czy przy 20 czy przy 120 km/h to kierownica lekko sama skręca i samochód jedzie w prawo.

Jedyne co nadal mi nie pasuje to ta różnica długości pomiędzy przednimi a tylnymi kołami (tak jak wcześniej pisałem, z mojego sprawdzenai wynika, że przednie prawe koło jest przesunięte do przodu o 1cm względem lewego).
Czy może jakiś kąt geometri za to odpowiada?
Ze zdjęcia które wcześniej wrzucałem wynika że wszystko w normie.
Może jakiś wahacz z przodu? Z tego co patrzałem to wygląda ok (jedynie mały luz na drążku kierownicy ale to z lewej strony i to raczej nie istotne).
Nie mam już pojęcia co to jeszcze może być.
Ktoś wie z czego ta różnica może wynikać? Może w przeszłości był bity, ale dlaczego po zakupie i później po wymianie łożysk jakieś 1,5 roku temu było przez jakiś czas ok?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do ustawienia pełna geo i będzie ok👍 Wyprzedzenie sworznia z tego co piszesz przestawione i pewnie nie tylko 

Share this post


Link to post
Share on other sites

no właśnie była robiona geometria po wymianie tego wózka.
Wrzucałem zdjęcie parę postów wcześniej.
Chodzi chyba o kąt WSZ? Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy?
Z tego co widzę to dużej różnicy nie ma.
Ale to trochę na koncie to może dać centymetr tutaj...
Na piątek jestem umówiony do takiego znajomego diagnosty.
Może mi coś powie ciekawego odnośnie tego.
A w VC można ten kąt ustawić łatwo? Bo coś na forum czytałem że niby się nie da.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może to banalne pytanie , ale zmieniałeś opony stronami ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opony były zmieniane już parę razy, po ścięciu założone dwie inne, na zimę kupiłem nowe felgi stalówki + opony zimowe nowe i nadal to samo, dlatego opony i felgi odrzucam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli ma ktoś pojęcie ustawi bez problemu jeśli nie będzie pier... bzdury. Miałem tez problem zmieniłem sprezyny ustawiona geo i spokoj 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...