Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Marcin1611

Vectra B 1.8 czujnik położenia wałka rozrządu.

Recommended Posts

Witam, 

Mam mały problem z vectra B, z silnikiem 1.8 benzyna. Mianowicie, jak jest gorąco, samochód nie ma wogóle mocy, nie kręci się powyżej 5k obrotów i czasami ma problem z zapalaniem. Po sprawdzeniu błędów wyskoczył błąd czujnika położenia wałku rozrzadu, i błąd czujnika temperatury. Oczywiście samochód oddam do mechanika bo ja się na tym zabardzo nie znam, ale mam takie pytanie. Za niedługo czeka mnie trasa 800km, głównie autostradami, mogę z tymi objawami wybrać się w taka trasę, czy lepiej oddać samochód do mechanika przed podróżą? Odrazu mówię, problem jest taki, że teraz jestem w Niemczech, za niedługo wybieram się do Polski, tutaj za wymianę czujnika temperatury i czujnika położenia wałków rozrzadu zapłacę tyle co w Polsce za generalny remont silnika, a tak czy siak w Polsce muszę oddać samochód do mechanika. Pozdrawiam

Edited by Sizon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Z uwalonym czujnikiem jeździłem sporo zanim zmieniłem i nic się nie działo. Jedyny mankament, że obroty kończyły się na 4,5k. Co do czujnika temp, to nie wiem. Ale jak masz takie problemy to może lepiej wymienić. Jak Ci na autostradzie stanie auto, to wtedy będziesz miał koszty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czujniki są po to by pokazać błędy i napędzane są prądem. Sprawdź ładowanie. U mnie był problem z alternatorem. czasem działał czasem nie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Taaaak... Opony są po to żeby łapać kapcia, klocki hamulcowe po to żeby się kończyły a olej po to żeby silnik do zżerał.

Marcin1611, z tymi błędami możesz zjechać do kraju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak nie dasz rady dojechać to dzwoń po cichego117. Odholuje Cię on na własny koszt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To wytłumacz panie mądralo w jaki sposób czujnik położenia wałka rozrządu albo czujnik temperatury (płynu chłodzącego albo powietrza zasysanego) miałby unieruchomić samochód

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zapomniałeś dodać, że żarówki są po to, żeby się przepalały 🤣

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A wiesz że te czujniki pracują na 5v i są zasilanie przez stabilizatory które potrzebują ok 7v napięcia wejściowego żeby te 5v wytworzyć? Przy takim napięciu już dawno sterownik wcale by nie ruszył. Mocy nie ma bo przez czujnik temperatury wchodzi w tryb awaryjny, ale samochód jedzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A zatem przepraszam. Pomyliłem się. A moja viki również po naprawie alternatora przez pomyłkę działa. Chyba idę ją popsuć. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Może źle to określiłem, że samochód nie ma mocy, tak jak pisze cichy117 wydaje mi się samochód wchodzi w tryb awaryjny. Jedzie w miare normalnie, ale nie ma tyle mocy co powinien, kręci sie do 5k i jak daje gaz do końca to czasami przerywa. 

 

Dziekuje Panowie za porady, w drodze będę zwracał szczególną uwagę na temperaturę i myśle samochód jakoś do kraju dojedzie, No i naprawie go nie za miliony monet. Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To jakie miałeś błędy przez ten alternator?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyskakiwał błąd czujnika położenia wału i wałka. Zamontowałem na stałe woltomierz i się okazało że napięcie w aucie było raz 11.5, a innym razem 13,5-14V Jak napięcie spadało to zbiegało się to z wyskakującym błędem. Od roku błąd się nie pojawił. Okazało się  że  alternatorze zawieszała się szczotka i z tego jego niedomagania.

Nie jestem elektrykiem ani mechanikiem. Nie znam się na tym na tyle by doradzać i się mądrzyć. Po prostu łączę fakty, własne doświadczenia i dzielę się z innymi. Czyż nie po to jest to forum?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziwna sprawa bo przy problemach z ładowaniem najpierw są problemy z zegarami, absem i poduszkami. Jeszcze nie spotkałem się z takim objawem. Nie dziw się że tak napisałem bo jeśli piszesz że czujniki są po to żeby wywoływać błędy, to delikatnie mówiąc brzmi to dziwnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

To miał być taki żart. Wyszedł suchar :) Z resztą nie jest napisane że czujniki mają wywoływać błędy tylko je "pokazać"., a dokładniej to dać sygnał że jakiś problem  istnieje.

Generalnie to się nie gniewam. Nie ma o co. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Kolego nie tak do końca. Te czujniki służą zbieraniu konkretnych sygnałów/parametrów pracy silnika i wysyłania tych informacji do ECU, żeby ten mógł prawidłowo sterować pracą silnika. Jeśli sterownikowi brakuje informacji, z któregoś czujnika albo mu nie pasuje, żeby mógł poprawnie działać wysyła info w postaci check i odpowiednich kodów i najczęściej wchodzi w stan awaryjny. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pełna zgoda, Trochę sobie to uprościłem. Bo generalnie nie interesują mnie wszelakie czujniki, do czasu kiedy wszystko działa. Jak przestaje działać to dopiero o czujniku sobie człowiek przypomina. By potwierdzić swą hipotezę, wystarczy że sobie zadamy pytanie. Ile wszelakich czujników macie w aucie? zakładam że nikt tego z marszu nie zgadnie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pewnie nie. Ale czy to ważne. Część czujników jest niezbędna do prawidłowego funkcjonowania silnika, a część do komfortowego informowania np o braku płynu spryskiwacza. A do czego kolego zmierzasz ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do niczego nie zmierzam .To  takie tam luźne, filozoficzne rozważania amatora. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...