Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

jarcio_1001

Problem-zagadka z18xe

Recommended Posts

Panowie... Borykam sie od jakies czasu z blędem P0170-11 za bogaty uklad paliwowy czy jakos tak. Auto jest z lpg ale to nie ma nic do rzeczy bo błąd wystepuje również na benzynie... Co sprawdzilem - podmienilem przepływomierz ze sprawnego auta, naprawilem wtyczke od przeplywki bo byl jeden przewod lekko sparcialy, podmieniona cewka tez ze sprawnego auta, sprawdzilem oscylacje 2 sond.. 1 sonda oscyluje miedzy bogato-ubogo (300mV-700mV) druga sonda trzyma 800mV po przegazowaniu spada do 100mV i rośnie w górę. Auto nie jest zamulone ma moc.. Czasami jak odpalam z zimnego auta jest tak ze okolo 1min chodzi na ssaniu dobrze jak obroty spadna do 900 odczuwalne jest drgania silnika jak ny chodzil na 3 garach, ale blad wtedy nie wystepuje.. Blad wystepuje gdy go wtedy zgasze i odpale ponownie.. Prosze doradzcie mi gdzie szukac jeszcze przyczyny. Dodam ze sterownik tez byl sprawdzany i magik powiedzial ze jest ok.. Paliwo oraz lpg tankowane od zawsze na 1 sprawdzonej stacji Orlen.. Czy moze byc to wina zlej jakosci paliwa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam problem leży w LPG do regulacji ... Polataj na PB 100km i zobacz czy błąd jest ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

U gazownika bylem 2 tygodnie temu tez myślałem ze gaz ale błąd jak byl tak zostal. Gazownik wymienil mi 2 filtry i wyczyscil mi zworke w elektrozaworze bo stala.. I resetowal mape i ustawial od nowa..

Edited by jarcio_1001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Błąd P0170 jest dodany w pakiecie do Opla :)

Zakrec gaz wykasuj błąd pojeździć na PB i zobaczysz że nie pojawi się błąd 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Edited by bartekjogi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Panowie chyba moj problem sie rozwiązał. Cala noc siedziałem w garazu rozbebeszylem troche instalacji od przeplywki czy gdzies przewody nie sa sparciale, od sondy 1 tak samo, a na koniec od cewki i przy komorze silnika znalazłem przewod jeden troche wytarty ale byl w peszlu wiec nie dotykal silnika. Porobilem od nowa przewod. Podłączyłem komputer op com wykasowalem bledy, wykasowalem mape gazową, odlaczylem aku i poszedlem spac.. Dzisiaj rano wyjąłem bezpiecznik od lpg podlaczylem aku, na zapłonie sprawdzilem bledu (nie bylo bledu) i jazda na pb z podlaczonym komputerem do diagnostyki bledow i oscylacji sondy.. Po przejechaniu 50 km poczułem ze samochod inaczej zaczal chodzic.. Przez 50km nie wywalilo bledu bogatej mieszanki ale za to miałem p0136 od drugiej sondy(olalem to). Po powrocie do domu 60 km 1h jazdy w różnych trybach jazdy wolno szybko wysokie obroty male obroty, postanowiłem skalibrowac ponownie wtryski gazowe.. No i jak narazie problem nie wystąpił przez 50km na gazie, wogole zmienila sie mapa gazowa bo wcześniej mialem przy niskich obrotach 142 i wyzej 139 plus ciśnienie 1.42 a po nowej mapie mam na niskich 140 a wyżej 142 i ciśnienie 1.49. Mysle ze moze problem tkwil w rozjechanych mapach benzynowych przez cewke i gaz.. Jak to dobrze ze mam wszystkie interfejsy do diagnostyki. Takze dzieki za podpowiedzi. Zobaczymy jak zrobie wiecej km i co wtedy mi powie auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No i cóż... Moje zadowolenie nie trwało zbyt dlugo. Gdy silnik ostygl, po jego odpaleniu silnik zaczął pracować na 3 garach i blad p0170-11.. Zastanawia mnie jedna rzecz na jednej cewce która miałem w aucie mam adaptacje krotkoterminowa która rosnie do -12% a na cewce pozyczonej skacze miedzy +1 a -3. Czy to moze byc upalona cewka? Dodam ze na pozyczonej cewce na starej mapie auto sie dusilo na kazdym biegu, a na nowej mapie jedzie ok. Pomocy... :(

Edited by jarcio_1001

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jaka była korekta długoterminowa na jednej i drugiej cewce? Co to za instalacja i jak strojona? Jakie masz wtryski i reduktor? Wygląda jakby były małe dysze jeśli musi być takie wysokie ciśnienie. Daj screeny z programu lpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaz firmy lovato. Jakie podzespoly to ci nie powiem. Gaz jest 4 lata i dysze juz mial rozwiercane bo byl problem z przełączaniem i wypadal zaplon ale to dawno. Czego dokladnie chcesz zdjecie? Ja mysle ze problem tu moze lezec w cewka lub swiece... Chodz swiece wymieniłem jakies 2tys km temu na ngk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Screeny z ustawień instalacji podczas pracy na wolnych obrotach na benzynie i gazie. Co z tymi korektami długoterminowymi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak znajde chwile czasu po pracy to nagram film z op coma i gazu... A powirdz gdzie znajde w op comie dlugoterminowe czy od gazu??

Nie wiem czy o to chodzi ale na elm przez bluetooth mam korekta wtrysku bank 1 ( nie chwilowa) mam 5.5% i na elm wywala blad p0170 podsystem układ paliwowy i dolotowy czujnik o2 bank 1

Edited by jarcio_1001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korekta długoterminowa tylko z elm'a. Jak widać jest trochę za ubogi, ale bez tragedii. Pytałem się czy korekta krótkoterminowa różni się tyle w zależności od cewki przy takiej samej korekcie długoterminowej. Patrzyłeś na korekty od razu po zmianie cewki czy po jakimś czasie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zawsze patrze na dane z cieplego silnika i ja biegu jalowym.. Pozyczona cewka zaczela znow szarpac..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytam się o jedno a odpowiadasz na zupełnie inny temat. Napiszę to może inaczej: Masz cewkę nr 1. Na tej cewce po rozgrzaniu korekta długa wynosi 5.5, a krótka -12. Gasisz samochód, zmieniasz cewkę i odpalasz znów. Korekta długa ma dalej 5.5 a krótka wskakuje w okolice 0? Zrobiłeś tak czy porównujesz korekty odległe od siebie o kilkadziesiąt km?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak wyglada pomiar mojej cewki z auta:

Please login or register to see this attachment.

A jutro zapodam pomiar z pozyczonej cewki. 

Dodam ze badania robione na lekko cieplym silniku.

Edited by jarcio_1001

Share this post


Link to post
Share on other sites

też miałem problem z tym błędem u mnie był nieszczelny EGR i dostawało się lewe powietrze. tak patrze na twoje pomiary i widzę korektę masz 5.5 u mnie jest 7.0 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem w tym, że to nie jest 5.5. Tyle ma korekta długoterminowa. Korekta krótkoterminowa ma -5.5, czyli sterownik dąży do 0. Pomiar robiony na benzynie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie fabrycznie nie ma egr. Pomiar robiony na benzynie. Bledy sugeruja sonde 1 moze byc tak ze ona sie zawiesza na bogato i wywala blad bogatej?

Edited by jarcio_1001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli nic więcej jak spartolona regulacja gazu

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak z ciekawości jakie powinny być optymalne wartości tych korekt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale jak to spartolona regulacja gazu?? Pamietam okolo marca kwietnia bylem u gaziarza bo przy przelaczaniu mi prawie gasl i mowil ze podniosl mi ciśnienie ale cholera wie czego moze to cos tym zwiazane?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak wyglądała cała regulacja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

u gaziarza? bo ja wczoraj sam inaczej troszke zrobilem. u gaziarza bylo tak ze wytlumaczylem mu oco kaman i powiedziel ze na stacjach w zime bylo slabe cisnienie i je zwiekszy, a ja wczoraj usunelem mape gazowa, reset map benzynowych poprzez odleczenie aku i jazda na samej pb okolo 100km i potem autokalibrowalem wtryski.

Edited by jarcio_1001

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...