Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

TomekCOSMO

1.9 CDTI 150KM ciężko odpala

Recommended Posts

Witam, prześledzilem forum ale nie znalazłem odpowiedzi na moje bolączki. Mianowicie... Moja Vectra (1.9 CDTI 150 KM, 2006 rok, bez DPF - fabrycznie) ciężko odpala, i nie ma reguły, raz zakreci dwa razy, a kiedy indziej pięć może siedem i zapala - na zimnym silniku (dwa razy zapaliła od tzw kopa, dosłownie na dotyk), natomiast na mocno rozgrzanym silniku znacznie ciężej pali, a co za tym idzie przy odpaleniu całym silnikiem rzuci, - słychać jakby dwumas dostawał po d****, nierówno odpala, ale po odpaleniu powiedzmy że chodzi równo. To raz, a druga kwestia.... Ktoś już o tym wspominał... Jeśli dojeżdżam np do świateł i szybciej wrzucę na luz to czasami znacznie spadają obroty, jak by miała zgasnac, ale po zatrzymaniu się, obroty momentalnie się normuja. No i trzecia sprawa..., auto ma nominalnie 150 kuca, ale nie bardzo to czuć, do 2 tys obrotów jest zamulone, powyżej (jak turbina zacznie dmuchać) to już się zbiera. Mówi się że diesel musi dymic... Mój nie dymi, ani przy odpalaniu ani podczas jazdy. Delikatną mgiełke puści jak mu mocno docisne. Ma ktoś jakiś pomysł co może być powodem wyżej wymienionych trzech bolaczek? Z góry dziękuję. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zamulenie na dole to może być problem kolektora lub egr-a , czy coś z nimi robiłeś ?

Kwestia odpalania zainteresował bym się rozrusznikiem , warto by zmierzyć pobór prądu w czasie rozruchu miernikiem cęgowym i ewentualnie wymienić tulejki. Jaki masz przebieg ?

Z obrotami też to miałem ale jakoś samo się unormowało, w tej kwestii niestety nie pomogę.

A tak poza tym warto by było podłączyć kompa i sprawdzić jaki błędy zgłasza.

Edited by darwoj10

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolektor i EGR były wymieniane jakiś czas temu (poprzedni właściciel) około 3 - 4 lata temu. Przebieg około 280000 i jest to oryginalny przebieg. Kompa podłączyłem i wywaliło błędy P0400 - sporadyczny i P0380 - nieobecny. Ten nieobecny mógł być spowodowany odłączeniem na chwilę czujnika temperatury. Na desce zapala mi się samochód z kluczem na 3 minuty i gaśnie, ale tylko na zimnym silniku, ale normalnie się wkreca na obroty. Dzisiaj spróbuję wyczyścić EGR, chociaż zaglądałem do środka po odkreceniu rury i nie widać jakiegoś brudu... 

Please login or register to see this image.

/monthly_2018_07/IMG_20180726_203616.jpg.55146b12a5e27a09e6c03a1125b1c8d2.jpg" alt="IMG_20180726_203616.jpg.55146b12a5e27a09e6c03a1125b1c8d2.jpg" />

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie zapomnij też wyczyścić kanał egr-a w kolektorze pod przepustnicą. Sprawdź czy zawór się nie przycina, powinien chodzić luźniutko.

P0380 to błąd świec żarowych lub ich sterownika.

 

Edited by darwoj10

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zawór chodzi leciutko, czysty, jak nówka. Kanał lekko przeczyscilem - tyle na ile miałem możliwość bez demontażu przepustnicy. - po złożeniu i odpaleniu błąd zapalił się na parę sekund i zgasł (wcześniej palił się przez 3 minuty i dopiero się wygasal), natomiast nie odczulem żadnej poprawy z mocą na niskich obrotach. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jednak brak poprawy, dalej wywala błąd na 3 minuty. Czy jest możliwość że jest uszkodzony elektrycznie i nie do końca zamyka bądź otwiera? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trzeba zdjąć przepustnicę i wyczyścić wszystko.

Jaki błąd?

Jeżeli będzie uszkodzony elektrycznie to będzie w opisie błędu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdejme przepustnice i wszystko wyczyszcze, auto będzie stało tydzień bo oddaję wtryski do regeneracji, więc w tym czasie to porobię. A opis zamieściłem powyżej.... Obwód wysokiego/niskiego napięcia ; zawór wysoka. Może po regeneracji wtryskow odzyska trochę mocy i będzie lepiej zapalac. Auto ma przejechane 280 tys więc już czas na wtryski, a jeśli one niedomagaja to też są winowajca nagaru i co dalej idzie zapychaja egr. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Częstą przyczyną jest nieszczelność w dolocie. 

Luzy na klapach i egr. 

 

Ja zanim wypiąłem egr (mam zamknięty i założony emulator) też czasem łapałem lagi poniżej 2000 i bardzo rzadko miałem P400. 

Klapy w kolektorze mam usunięte. 

Aha, wyczyść przy okazji boost sensor. I sprawdź czy rurki od vacuum pompy nie są popękane! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za podpowiedź., sprawdziłem wężyki ale są w b.dobrym stanie, niepopekane. Ten boost sensor, to rozumiem że to jest ten czujnik doładowania? Jeśli tak to czyscilem go jakiś miesiąc temu, ale zabardzo nie było co czyścić, nie było widać żeby byl zawalony. A kolektor z klapami miałem wymieniany jakoś 2-3 lata temu na ten już poprawiony, niby wzmocnione klapy. Dzisiaj wyjąłem wtryski i w poniedziałek daje do rogeneracji. Mam nadzieję że sporo się poprawi...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Powodzenia :ok:

BTW : wtryski wyszły bez problemu? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, wyjęcie wtryskow zajęło dosłownie 15 minut... Miałem obawy, bo niedawno mechanik wyjmowal wtryski też z 1.9 ale 120 konnej wersji i skończylo się na podnoszeniu głowicy, na szczęście u mnie nie było tak zapieczone... Pod koniec tygodnia powinienem mieć już wtryski z powrotem, i wtedy się okaże... W między czasie jeszcze zregeneruje sobie rozrusznik. Bo obecnie jeżdżę pozyczona Vectra i zdecydowanie mocniej kręci rozrusznik - pali praktycznie na dotyk. Nieprzesadzajac ale obroty na rozruszniku ma conajmniej dwa razy większe... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wtryski okazały się być w porządku. Wszystkie parametry mieściły się w granicy przyzwoitości. Więc to nie wina wtryskow... Natomiast jeśli chodzi o odpalanie to jest znaczna poprawa - winowajca był rozrusznik. Do ideału jeszcze trochę mu brakuje ale już nienajgorzej odpala. Po ponownym założeniu wtryskow czasami łapie "muła" i nie chce się wkręcić na obroty, ale po chwili przechodzi... Nie wiem co jest grane.... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proponuję egr zaslepic

Zdjąć wężyk z zaworu n75 i ciągnąć i zobaczyć czy Gruszka turbiny zaciąga się luźno 

Nie wiem czemu ale zawsze problem jest źle wyregulowanej gruszki turbiny, tzn turbina, jedna z wielu przyczyn, ale u ciebie pewnie orginal siedź?  Albo się mylę?  

Nie wiem czemu zawsze myślenie 280 tysi i wtryski do regeneracji 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, u mnie jeszcze jest oryginał. Z tym że powyżej 2000 obrotów ona dość ładnie się zbiera, więc według mnie turbo w porządku pompuje, problem jest z dołu, na niskich obrotach... Ostatnio jeździłem Vectra z silnikiem 1.9 tdci ale tym słabszym, 120 konnym... I od dołu znacznie lepiej się zbiera niż moja 150 koni... Oczywiscie jak turbina się wkręci to widać różnicę w ilości koni mechanicznych. I mi się rozchodzi właśnie o tą słaba moc na niższych obrotach. Tak jak by gorzej reagował na gaz, zamulona reakcja. Jeśli chodzi o EGR, czy jeśli go zaslepie na chwilę, żeby zobaczyć czy coś się zmieniło, czy nie wygeneruje błędu który będzie go hamowal? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Błąd będzie, nic nie będzie hamować 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heja, egr wyczyscilem i błąd już nie wyskakuje ale zaślepic nie mam kiedy - brak czasu... Wtryski wyjąłem do regeneracji, ale po wrzuceniu na maszynę stwierdzili że nie ma potrzeby, bo są w dobrym stanie - w normie. Wiec dalej jest muł od dołu... Z zapalaniem miałem problem - parę razy zakrecil i rzuciło silnikiem jak załapał, wymieniłem rozrusznik (bo stary nawet do regeneracji się nie nadawał) i pali na strzała. Więc odpalanie ok, natomiast z dołu jest muł... Wspomniałem wcześniej że nieraz zafaluje mi na obrotach i szarpnie - to jest wina dwumasy... Już czas na nią (ale to tak na marginesie). Jeśli kolega rozwiązał problem z zamuleniem z dołu to prosił bym o podpowiedź 😉 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mam wrażenie, że u mnie też rozrusznik pada, bo kręci bez rewelacji. Przybieram się do zaślepienia klap bo puszczają, od razu i egr ogarne, wtedy będzie jasność, ale mam wrażenie, że muł jest spowodowany nieszczelnym dolotem na klapach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie odbyłem jazdę po zaslepieniu EGR... Czuć poprawę mocy - znacznie bardziej dynamiczniejsza... Od około 1400 obrotów już zaczyna się ładnie zbierać, na 2 biegu przy około 2500 obrotów przy wciśnięciu gazu koła buksuja (tzn blokuje je system, ale kontrolka miga, że gubi przyczepność) ... Co wcześniej nie miało miejsca. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...