Jump to content

W dniu dzisiejszym została dodana do menu forum wyszukiwarka google 

Link google

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
bartoszp92

Gubi zapłon na cylindrze.

Recommended Posts

Witam! Mój problem występuje od dawna i bardzo powoli się pogłębia.

Pacjent: ve lctra B '00,silnik z18xe1

Vectra gubi zapłon na którymś garze. Wykluczam układ zasilania, bo oczywiście pracuje na dwóch, na obu problem jest taki sam(chociaż na gazie bardziej odczuwalny).

 

Próblem występuje tylko na rozgrzanym silniku(występował, bo właściwie od paru dni nawet na zimnym).

 

Na wolnych obrotach pracuje poprawnie, czasami tylko zgubi(zatelepie silnikiem). Gorzej jest przy dodaniu gazu, nawet na luzie. Krztusi się I przerywa. Przyspieszanie stało się katorgą.

 

Co już zrobiłem?

wymieniłem swiece, problem zniknął na 2 dni

 

Innym razem wykrecilem je I przygialem nieco elektrody. Działało pół dnia.

 

Wyczyścilem kontaktem:

Złącze cewki

Oba złącza ECU

Złącze przepływomierza

Złącze jakiegoś g**na przy filtrze powietrza(nie wiem, co to)

Zmierzylem:

 

Oporność cewki zaplonowej. Piny numeruję od siebie do szyby, niebieski to 1,zielony 2, żółty 3, biały 4, corny 5. Odjalem rezystancje miernika i mam:

1-2 : 1.2Ohma

1-3: 1.2Ohma

1-4: 1.2Ohma

1-5: 0.7 Ohma

 

W drugą stronę :

5-4: 0.6Ohma

5-3: 0.7Ohma

5-2 0.7Ohma

Sprawdziłem kolor świec, każda ma taki sam I w porzadku(suchy, biało beżowy).

 

Sprawdziłem iskrę na poszczególnych cewkach, na każdej jest ładna, niebieska.

Odpialem najpierw przepływomierz, a potem g**no przy filtrze powietrza. W obu przypadkach silnik odpalił(razem z checkiem), ale pracował tak samo źle przy dodaniu gazu.

 

I nie wiem, w czym rzecz. Podejrzewam cewke, ale nie chce kupować nowej za 5 baniek+(ta za 200 nie ma siły do gazu). Zeby się okazało, że to coś innego.

 

chciałbym więc wyeliminować wszystko inne. Na przykład... ECU. Człowiek mi go poprawiał rok temu, bo siadalo wszystko po kolei. Check, błędy silników, etc. W końcu dokumentnie zgubił zapłon na jednym cylindrze. Jak się okazało po kolei puszczaly złącza wewnątrz ECU. Gość to zrobił, skasował kilkadziesiąt monet i wszystkie problemy znikły. Do czasu aż to się pojawiło. Macie jeszcze jakieś pomysły?

 

 

.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego zaczyna się od odczytania błędów. Wtedy można ewentualnie coś doradzać. Napisz nam co Ci się wyświetla, a będzie łatwiej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właśnie cały pic polega na tym, że nie ma żadnych błędów!

Chyba, że o czymś nie wiem, i błędy mogą być pomimo zgaszonej kontrolki "check".

 

Kontrolka działa, bo zapalała się jak opinałem czujniki. Natomiast po ich podłączeniu zgasła.

 

A i Pany, jest jeszcze jedna rzecz. Dzisiaj powtórnie wykręciłem świece, i wyglądają tak:

Please login or register to see this image.

/monthly_2018_07/IMG_20180726_191341.jpg.cf5a6228e52bc3ef20fea72a440a199d.jpg" alt="IMG_20180726_191341.jpg.cf5a6228e52bc3ef20fea72a440a199d.jpg" />

 

Co to jest do jasnej? O.o W dodatku są trochę wilgotne(olej). Z wierzchu.

Edited by bartoszp92
Bo tak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolego podepnij pod op com czy tech2 i się dowiesz. Jeśli nic nie ma w układzie elektryczny/elektronicznym, to może układ paliwowy. Pompa siada ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakbym miał dostęp do tych  interfejsów, to bym się podpiął. Ale niestety nie mam.

 

I nie czytałeś, kolego, pierwszego posta gdzie pisałem(na początku), że problem występuje także z gazem, i że w dodatku na gazie jest bardziej odczuwalny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Czytałem. Czytałem również, że czyściłeś złącze cewki. Jeśli ona jest padnięta to czyszczenie nic Ci nie da. Może mapy masz rozjechane. Odłącz na trochę akumulator i pojeździj na samej benzynie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na samej benzynie jeździłem miesiąc teraz, więc to mam z głowy.

 

Odpięcie akumulatora czyści mapy? Na ile go odpiąć?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Uszczelka pokrywy zaworów do wymiany.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnik z wierzchu nie jest nawet spocony. Czy nie jest tak, że jakby tam notorycznie cieklo, to by było pełne już? Przecież olej nie paruje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ewidentnie olej jest na świecach. One powinny być czyste. Na takich świecach nie dziwię się że silnik nie idzie. Uszczelka wcale nie musi na zewnątrz się pocić.

Dodatkowo jak objaw nasila się na gazie to w tym wypadku masz problem na 90% na linii cewka-kable-świece.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...