Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Damiano874

AF 40 Max moment, ile Nm przyjmie?

Recommended Posts

Witam społeczność,

Panowie którzy ogarniaja automat AF40 może podpowiedzą jak to wygląda z tą skrzynią. W planach mam zrobienie modyfikacji w swojej fotki na 250hp i 500nm.

Wg zalecen producenta skrzynia może przenieść Max okolo 400-430 Nm. Gdzies na necie wyczytalem opinie ze nawet 500 Nm poradzi sobie. Obecnie mam założona oczywiście dodatkową chłodnice oleju ale w takim przypadku bede wsadzal chyba wieksza zamiast tej która teraz siedzi. Co sądzicie? Warto taki zabieg robić?

Kolejne pytanie. Jaki V-Max na tej skrzyni i ewentualnie przy takiej mocy i momencie Viki będzie w stanie osiągnąć? Bo z tego co pamiętam jak ostatnim razem miałem okazję lecieć jakoś 215 Kmh to auto na 6 biegu miało juz koło 3000 Rpm. Może jakiś spec się wypowie jak to by wyglądało? Bo jak będę miał katować vectre do 4500 Rpm żeby wciągnąć ją na dwie i pół paczki to nie wiem już sam czy gra warta zachodu...

Teraz to się zastanawiam czy w ogóle jest sens ją robić skoro skrzynia moze być taka zapora... a swapowac dłuższa skrzynię w automacie to może być już w ogóle koszt kosmos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu masz trochę danych technicznych:

Please login or register to see this link.

Na forum jest AF40 z 2.8T robiąca 459NM.

Generalnie 450NM to bezpieczny max dla tej skrzyni, a że ktoś wydusił więcej możliwe, tylko kwestia jak przebiega linia momentu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam. mam pytanie automat af40.  skrzynia zmienia płynnie biegi i płynnie je redukuje bez szarpnięć czy przeciągnięć ale mam wrażenie że na ciepłym silniku np. dojeżdżając do skrzyżowania w momencie zatrzymania się tak jakby było delikatnie czuć zrzucenie biegu na luz , przed wymianą oleju tak jakby tego nie było albo dopiero teraz mam takie odczucie, dodam że padł mi akumulator w między czasie i kupiłem nowy dla własnej pewności i świadomości że mam nowy. i warsztat który wymieniał olej chyba do obeznanych nie należał. bo spuścili olej i wlali i tylko tyle.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Raczej wszystko ok jesli płynnie zmienia i zrzuca biegi, jedyne co jeśli warsztat trefny to możesz się martwić czy aby na pewno dolali odpowiednią ilość oleju...

Share this post


Link to post
Share on other sites

BTW czy ktoś się orientuję czy istnieje jakąś mozliwosC wydłużenia tej skrzyni AF40 w vectrze C?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To jadę szukać warsztatu co mają trochę pojęcia w skrzyniach automatycznych i u nich wymieniam olej ponownie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...