Jump to content

W dniu dzisiejszym została dodana do menu forum wyszukiwarka google 

Link google

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

xeles9

Koszt wymiany Bananów i końcówek zawieszenia tył

Recommended Posts

Witam.

Mam zamiar dać auto dla mechanika na wymianę bananów i końcówek zawieszenia tył i ustawienie geometrii kół.

Jaka może być przykładowa cena za samą robociznę? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

to juz zalezy od tego co bedzie dokaldnie wymieniane, czy tzreba bedzie ciac sruby, jakich koncowek?? na tyle sa tylko tuleje metalowo gumowe, moga byc tez cale wachacze do wymiany, mozesz 500 a mozesz 1500 zaplacic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja zapłaciłem 1500 PLN za nowe banany i wahacze krótkie+robocizna... Trzeba było wycinać.

Uważam, że to kosmiczna cena i następnym razem zrobiłbym to na własną rękę.

Przy okazji, wg mnie, jeżeli robisz już tylne zawieszenie, to zrób za jednym zamachem wymianę tulejek wahacza wzdłużnego i tulejek zwrotnicy+ w wahaczu aluminiowym. I tak muszą wszystko wyjąć.

Pozdr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja robilem caly kaplet odrazu  bo wiedzialem ile bylo roboty a samochod jezdzi dziennie po kilkanaście godzin. A 2 to nie oszczedzalem na częściach bo to sie szybko zemsci. Wiec zamontowane sa tuleje poliuretanowe 

Minie całość kosztowała 1300 zl 

Edited by malina 90

Share this post


Link to post
Share on other sites

W ASO Fiata zapłaciłem za tę przyjemność (wymiana bananów) 430 zł.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Znaczy za samą robociznę

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak. Banany kupiłem teknorota bodaj po 100 za sztukę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To zrobiłeś interes życia , dać tyle kasy zam wymianę i kupić takie banany, no nieźle zakombinowałeś ☺️

Share this post


Link to post
Share on other sites

Interes życia to kupić lemfordery i założyć je u mirka w szopie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dokładnie tak,  myślisz że wymienić banany to tylko ASO potrafi ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślę że robi się tak jak kto lubi. Ja założyłem Teknoroty bo uważam że mają dobry stosunek ceny do jakości, nie są produkowane w Chinach i wiele "tureckich" fiatów dostaje części Teknorota na pierwszy strzał. A zrobiłem to w ASO jak i wiele innych czynności po to żeby potem pokazać potencjalnemu nabywcy że dbałem i szanowałem swoje auto i nic nie było robione "na gębę". W Fiacie akurat bardzo dobrze ogarniają VC a ceny sporo niższe niż u Opla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Niestety masz rację. U mnie po zrobieniu przedniego zawieszenia na częściach powiedzmy tych tańszych, to nie pamiętam czy 2 m-ce wytrzymałem. I całe zawieszenie od nowa robiłem już na dobrej firmy. Ale jak to mówią: chytry/oszczędny 2x traci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ok i życzę jak najdłuższej ich żywotności, dla przykładu ja założyłem delphi za 200 zł sztuka i po roku bananki miałem do wymiany !

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to ja już rok na teknorotach i tył twardy i sztywny że orzeszki można tłuc;-) Koła ani drgną.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie chciałbym nic złego powiedzieć na Delphi, ale widzę, że w zawieszeniu ona się nie bardzo sprawdza. Miałem amory Delphi i doopa. Nie sprawdziły się

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety dziś ma sie kasa zgadzać. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie Wy pierwsi narzekacie na produkty Delphi. Ale to nie jedyna firma z wpadkami jakościowymi - jako przykład przytoczę amory TRW które kupiłem do siebie na tył - od nowości niemiłosiernie pukały na nierównościach i mieszało tyłkiem na zakrętach. Na stacji diagnostycznej nowe amory pokazały 69% skuteczności tłumienia. Reklamacje uwzględniono. Od roku jeżdżę na quinton hazell za połowę ceny tych trw i auto sztywne, nie dobija a amory po 84%. Wniosek taki że marka wcale nie równa się jakość.

Edited by marq86

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

I niestety polegamy na doświadczeniach innych kolegów, którzy coś wstawili. Np KYB, na których wcześniej jeżdziłem w innych oplach super się sprawdziły. I żeby nie forum, to pewnie bym w ciemno wziął, ale jednak się nie sprawdzają.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vectra u mechanika zobaczymy ile wyniesie cały koszt. Jak już odbiorę autko to napiszę ile mnie wyniosło . :D  :D :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Pochwal się jak wyjdzie :)

I pamiętaj o zbieżności. Tył się ustawia!

Edited by Pyrkonte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

To jeszcze wiedzą. Ważniejsze jest, że przód też się geometrię ustawia, a nie tylko zbieżność.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ooo a ze niby jak kat pochylenia zmienisz nie robiac fasolki na mocowaniu amorka?? to wiadomo juz ingerencja wlasna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy bez ingerencji można poustawiać na samych wahaczach. W wózku są takie dziury, że drobne korekty na pk też zrobisz, ale bez cudów i wiadomo, dwie strony na raz wtedy ruszysz.  Chodzi mi o to, że czasem auto jak po strzale jest, albo po przekładce razem z sankami, to koła mogę nie mieć dobrej geometrii z przodu i można to skorygować. Nie ma oczywiście dedykowanej śruby regulacyjnej, ale tym co jest, można korekty zrobić.

Edited by Klosiu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vectra odebrana miałem napisać  wczesniej ale zapomniałem. 

Otóż zostały wymienione banany ze średniej/górnej półki jedna sztuka po 180zł 

zostały też wymienione śruby geometrii i przy okazji wymienili mi  na nowe tłoczki hamulcowe wraz z gumkami

ustawienie zbieżności i geometrii kół w 3d

Za wszystko zapłaciłem 826zł razem z robocizną i częściami teraz vectra prowadzi się wyśmienicie nic nie puka nic nie stuka jest super :)

Pozdrawiam :)

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Elegancko:ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...