Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

thomasb2

Wtryskiwacz cylindra - zwarcie do plusa

Recommended Posts

Witam, 
przeszukałem forum ale nie znalazłem takiego tematu.
W skrócie opisując temat. jednego dnia viki c normalnie jeździła bez problemu, na drugi dzień nie chce zapalić. 
Pożyczyłem interfejs od kumpla i wywalone były dwa błędy, 
P0265 - wtryskiwacz cylindra 2 - zwarcie do plusa
           - nieciągły

P1900 - czujnik temp spalin - usterka w obwodzie bank 1 sonda 2
           - nieciągły

Po kasowaniu ten drugi już się nie pojawił natomiast pierwszy wskakuje przy każdej próbie zapalania. Samochód kręci ale nie zaskakuje.
Po lekturze forum wiem, że wtyczki były wymienione na te z niebieskim bolcem. Wszystkie 4 zapewne w Niemczech bo jestem 1 właściciel w PL.
Przed wydarzeniem samochód chodził równo, nie zauważyłem żeby jakoś szarpał czy przerywał. Raz mi się zdarzyło że zgasł w trakcie jazdy przy kręceniu na 4 tys obrotów i pojawiła się ikona samochodzik z kluczykiem. Ale po kilku minutach postoju normalnie zapalił i błąd zgasł. Dwa razy też wszedł w trakcie jazdy w tryb awaryjny ale również po ponownym zapaleniu błąd zgasł i było ok.  Sytuacje sporadyczne w znacznych odstępach czasu rzędu ponad miesiąc.
Może ktoś coś doradzić?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uszkodzona wiązka łącząca wtryskiwacze z ECU ale jeśli nie zapala to może poleciało samo ECU (może złapał jakieś zimne luty), jeśli silnik by pracował z tym błędem to zamiana wtryskiwaczy miejscami aby wykluczyć winę wtryskiwacza (cewki) instalacja do przejrzenia wtyczka przy ECU ale raczej to wina samego ECU w tym przypadku ale warto zacząć od przeglądu instalacji może źle przylutowana po wymianie kostek.  

Edited by neseser

Share this post


Link to post
Share on other sites


 Dzięki za odpowiedź. Przeglądnąłem miejsca wymiany kostek i wyglądają na solidną robotę.
Ja niestety nie mam warunków na ściąganie zderzaka i takie prace więc pozostaje mi wizyta u machera. Sam też raczej nie będę próbował podmieniać wtryskiwaczy.
Zastanawiam się tylko nad jedna kwestią, bo nie mam już interfejsu i żałuję, że po skasowaniu błędu nie sprawdziłem czy zapali przy odpiętym tym jednym wtryskiwaczu. Bo teraz z tym błędem odpięcie nic nie daje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...