Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Recommended Posts

Witam. Mam pytanie odnośnie mojej VC '08 Z19DTH kombi OPC Line. Wpakowałem zawieszenie SuperSport Kit -45mm przód, -30mm tył i wymieniłem wszystkie tuleje na poliuretanowe. Zbieżność i kąty ustawione cudownie. Problemy są dwa. Pierwszy jest taki, że podczas przyspieszania na 2,3,4 biegu czuć mocną wibrację całej budy, a najmocniej pod nogami. Mój magik od Opli stwierdził, że być może moje półośki są za słabe na takie przeciążenia i polecił ich wymianę od "czegoś mocniejszego ;) ". Czy są jakieś mocniejsze półosie, które będą pasować czy może problem jest gdzieś indziej? 

Drugi problem jest taki, że przed wymianą wszystkiego auto na prostej delikatnie ściągało na prawo. Po wymianie jest dokładnie tak samo. Felgi (18') i opony (225/40/18) nowe (dosłownie bo mają 2 tygodnie), zbieżność i kąty super. Czy to może mieć związek z powyższym problemem?

Pozdrawiam

Edited by Roman Pilian

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie, dla mnie zawsze winny jest wahacz górny (banan) a dokładnie tuleja mocowania go do piasty.Tył jest prowadzący a na diagnostyce nie wychodzi ten luz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Tuleje zostały wymienione.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

W takim razie pozostaje poprawnie ustawić geometrię, zbieżność. Przy regulacji jeden z ważniejszych kątów na przodzie to WSZ. Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, jedno koło przednie względem drugiego będzie lekko wysunięte ku przodowi lub do tyłu i dlatego auto ściąga. Na niektórych stacjach tego nie ustawiają bo to dodatkowa robota, a auto nadal ściąga.. przy ustawianiu zerknij na kompa na WSZ, aby koła były jak najbardziej zbliżone wartościami do siebie. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Sam zobacz jak jest ustawione.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to WSZ nie ma tragedii jest git, ale kąt PK do poprawy zdecydowanie przód jak i tył. Vectra/Signum ma mega czułe zawieszenie i nawet tak delikatne jakby się wydawało rozbieżności, mogą powodować ściąganie samochodu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wibracje może powodować: 

lozysko podpory 

kolo DM

polosie 

zaworki sterowania turbo

pozdro Damian 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...