Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

meekt

z20net problem z ładowaniem aku i duży pobór prądu

Recommended Posts

Cześć, na forum długo jako duch lecz teraz trzeba coś już popisać. Potem mam nadzieję,że będzie z górki i z czasem więcej postów. Do rzeczy.

Stary aku który miałem po nocnym ładowaniu miał 11.5v więc pojechałem i gościu mi zaproponował 74ah varta silver ponieważ mam inne radyjko i jescze 15" ekran na podsufitce. Po założeniu gościu zrobił próbe i wg. jego pomiarów wyszło,że ładowanie na jałowym 12,65V a pod obciążeniem(2500rpm) 13,5V. Wklepał mi to w karte gwarancyjną i powiedział,że jak to ogarne to mam przyjechać na ponowny pomiar bo aktualne ładowanie skraca żywotność. Silnik miał wtedy te 87st.

U siebie robiłem dwa pomiary, pierwszy na takim średnio ciepłym i wtedy na jałowym miałem 13,6V a podczas obciążenia 14V . Drugi pomiar już na 87st to na jałowym 13,7-13.8 i podczas obciążenia tyle samo, do 14V nie podskoczyło.  Po przeczytaniu forum najpierw będę chciał dołożyc kabel masowy od altka pod aku,lecz jakiej średnicy kupić kabel 20mm?35mm? Będę musiał cały alternator wyciągnąć by podłączyć dodatkową masę? Jak to nie pyknie to wtedy regulator,inna dioda . Jest co czytać . 

Druga sprawa to na wyłączonym silniku mam pobór prądu od 0.9A do 1.4A 😮 myślałem,że to radiio/navi ale spadek był minimalny. Mam teraz po kolei wszystkie bezpeiczniki odłączać ? Te po lewej stronie kiery,potem te obok aku? Pomiar raczej nie był robiony po 20min od wyłączenia silnika i zamknięcia drzwi. 

Dzięki z góry za jakieś podpowiedzi. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja już to kabel pradowy.
20 mm2 wystarczy.
Przeczyść dobrze papierem ściernym oczka od przewodu masowego ten który przykrecony jest w pobliżu silnik skrzynia biegów.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zanim kupisz kabel i będziesz coś podłączał, to weź miernik i zmierz napięcie podczas pracy silnika między klemą minusową, a budą. Jak nic sensownego nie pokaże, to nie ma po co kabla dokładać.

Na ori altku powyżej 14 też za często nie miałem. Regulatory mają kompensację temperaturową i jak jest ciepło i rozgrzany altek, to po prostu mniej ładują.

Pobór rzędu 1A na wyłączonym zapłonie to tragedia. No chyba, że mierzyłeś to na wyłączonym silniku, ale zapłon był włączony?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zapłon wyłączony, nawet po godz od zamknięcia auta tyle pokazuje. 

A jak najlepiej zmierzyć napięcie na alternatorze? Tzn jak najłatwiej się tam dostać? Rozbierać od góry ECU, odpinac kable itp czy może od dołu będzie lepszy dostęp? Kanału nie mam ale jakieś belki są. 

 

Edit. 

1.4 A normalnie 

Po wyjęciu bezpiecznik 33 spada do 0.9A

Po wyjęciu 31 po jakiś 5-10sec spada do 0.06A

Brakło czasu, zostały mi do zrobienia bezpieczniki obok kiery i bagaznik. To coś ze środka

Edited by meekt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pobór prądu namierzony. Jednak te radio pioneera ciągnie,po wyłączeniu bezpiecznika jest od 0.08-0.16A czyli chyba okej? Radio mam źle podlączone?

edit2. po około 5min spada do 0.02A i jest okej. 

Edited by meekt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...