Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Button6

X20XEV Piszczenie w okolicach ssącego po wymianie magistrali

Recommended Posts

 

Dzień Dobry, 

 

Na weekendzie w moim Oplu 2.0 (x20xev) wymieniałem magistralę wody. Zdemontowałem po kolei układ dolotowy do przepustnicy, wtryski, wszystkie przewody, i sam kolektor ssący. W odwrotnej kolejności wszystko poskładałem (nowa uszczelka pod kolektor ssący) ale jak dzisiaj przejechałem autem kawałek dalej to z okolic kolektora wydobywa się dziwny dźwięk 

Please login or register to see this link.

. Jak zgaszę auto jeszcze chwile słychać i cichnie to piszczenie. Zauważyłem że nie ma tego piszczenia dopóki auto się nie zagrzeje. Czy to może być gwizdanie z pod kolektora ssącego? I czy jak posmaruję uszczelkę sylikonem wysokotemperaturowym czy to nie zaszkodzi?  Gdzie szukać przyczyny piszczenia? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

bardzo głośno Ci chodzi ten silnik. Wygwizduje powietrze. Czy silnik krokowy jest dobrze dokręcony ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silnika krokowego jak i przepustnicy nie odkręcałem wyszedł cały z kolektorem ssącym. Jedyne klekotanie mam przy kolektorze wydechowym gdzieś lekko wydmuchało uszczelkę. No i to piszczenie ale obstawiam że to może być gdzieś w okolicach uszczelki kolektora ssącego (choć i tak jest założona nowa) więc nie wiem co mogłem zrobić nie tak że  zaczyna gwizdać jak się rozgrzeje.

Edited by Button6

Share this post


Link to post
Share on other sites

A weź popsikaj jakimś plakiem albo dezodorantem ( polecam Bonda ) w okolicy tego kolektora. ( Jakiś środek łatwopalny Jak zmieni się pracą silnika to będziesz wiedział że masz gdzieś przeciek / nieszczelnosc po stronie dolotowej powietrza .

Pozdrawiam 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem to samo mniej więcej po wymianie magistrali. Też piszczało po nagrzaniu, nieraz bywało że nie. Po zgaszeniu jeszcze chwile było słychać jak piszczy i cichnie. Już ci mówię co to.

Nie wiem :D

Sprzedałem tak samochód i nigdy się nie dowiedziałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

kolego Cretux tylko że ja nie odkręcałem ani przepustnicy ani krokowego, bo kolektor wyszedł razem z kolektorem ssącym.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Przy krokowcu śruba sama potrafi się uwalić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...