Jump to content

W dniu dzisiejszym została dodana do menu forum wyszukiwarka google 

Link google

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

Sign in to follow this  
victordeleco2

Sterownik silnika Z18XE

Recommended Posts

Dzień dobry,

miałem problem z obrotami silnika:

- nie radził sobie na biegu jałowym;

- wypadał zapłon (jazda na 3 garach);

- brak mocy;

- bierze olej (600ml/1000km)

- falowanie obrotów.

Po wizycie u jednego mechanika wymieniono świece, czujnik oleju i przepustnice - nic nie pomogło.

Aktualnie po wizycie u kolejnego diagnoza jest taka, że trzeba wymienić sterownik silnika 😮 Cena nowego to 800zł - tak powiedział. Do tego samo podłączenie do komputera 150zł (oryginalne), car-pass 150zł i robocizna więc zamknie się w 1250zł.

Jakieś porady co w takiej sytuacji zrobić? Ryzykować używkę? Jakie mogą być konsekwencje jazdy z tym zepsutym modułem? 

Vectra 1.8 Z18XE, B+LPG.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ładnie sobie liczy za komp i car pass. A ten mechanik gwarantuje Ci, że to jest sterownik ? No i jakie kolego masz błędy ? Ten pierwszy mógł jeszcze cewkę dla pewności sprawdzić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niby wszystko sprawdził przez dwa dni. Błędy temperatury, wypadanie zapłonu i coś jeszcze. Car pass to muszę kupić w ASO samemu. A podpięcie do kompa to podobno tyle kosztuje to u Opla z oryginalnym oprogramowaniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli to faktycznie sterownik silnika to u mnie taki używany sprawny 250 zł kosztuje :D Mogę też zamontować do auta i zaprogramować,a co do carpass to odczytanie też nie stanowi problemu.Ale trzeba porządnie zdiagnozować,możliwe,ze jak auto z gazem to wystarczy nowa adaptacja map paliwa.Jeśli uszkodzony ster to są z reguły błędy nie tylko wypadania zapłonów,ale też od przepustnicy,sondy lambda.Falowanie obrotów jak najbardziej może mieć związek z rozjechanymi mapami paliwa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co to znaczy u Ciebie? Sprzedajesz części? Trochę daleko mi do łódzkiego, ale może sterownik bym kupił jakby był 100% pewny ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sterownik na bank sprawny,wyjęty z jeżdżącego sprawnego auta,no i wylogowany,gotowy do montażu.Zajmuję się elektroniką w grupie GM ,trzeba mieć na półce trochę części zamiennych :) Jak byś potrzebował więcej info to dzwoń do mnie na 508344036

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli się rozjechały parametry to trzeba zrobić reset i ponowne programowanie sterownika silnika.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z mojego doświadczenia jak by ci padl naprawde sterownik to byl by blad wtryskiwacza 1,2,3 lub 4.. Więc proponuje jechac na samym poczatku jechac do gaziarza ktory sie zna na robocie.. A nie do takiego ktory wezms 50zl zkalibruje i powie ze jest ok. Niech na samym poczatku usunie mamy benzynowe i gazowe. Wyjac bezpiecznik od gazu.. I ustawic pierw mape benzynowa, jezdzac z gazownikiem... On powinien ci powiedziec na jakich obrotach jak dlugo itp. Potem uatawic mape gazowa i sprawdzic. Mysle ze taki gazownik powinien wziac 100-150zl max za cala procedure, za jego poswiecony czas...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pojeździj na benzynie i jeśli sytuacja się poprawi to dopiero wtedy do gazownika. Tylko jedź do niego na benzynie. Jeśli masz rozjechane adaptacje i tak pojedziesz na regulacje to ustawi ci gaz pod te rozjechane adaptacje i dalej będzie to samo.

Ktoś kiedyś powiedział że mapy są dla turystów. Porządne strojenie to strojenie na korekty i afr.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzisiaj odebrałem auto. Dla przyszłych czytających. Wadliwy okazał się sterownik silnika i po jego wymianie na inny (używka 250zł od klubowicza 

Please login or register to see this link.

 - POLECAM) wszystko wróciło do normy i silnik pracuje bardzo dobrze. Podobno teraz jeszcze do 1tys km sterownik będzie sam "adaptował się". Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

ESP ma nieprawidłowe dane ze sterownika silnika U-2105. Zastanawiam się czy warto wymienić sterownik na używany.Rozumiem że musi pochodzić z tego samego silnika i być wylogowany.Czy w takim razie razem z nim dostaję jakiś pin? Czy wystarczy go zalogować? Oprócz opcoma potrzebny car pas,czy dam radę to sam zrobić na opku czy to wyższa szkoła jazdy :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja wymieniłem na używany i jest ok. Jakiś spec musi Ci to sprawdzić czy to na pewno problem ze strony sterownika bo szkoda w ciemno wymieniać (tanio nie jest). Tak musi być wylogowany. Tak potrzebny jest Car Pass.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Poza tym błędem w ESP masz jakieś objawy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie, nie mam.ABS działa. Po skasowaniu wraca od razu albo po paru kilometrach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...