Jump to content

W dniu dzisiejszym została dodana do menu forum wyszukiwarka google 

Link google

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

mnemonic

Sporo błędów , poduszka

Recommended Posts

Witam. Po skanowaniu mojego signuma wyszły takie błędy:

 

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Source Address: CIM
Adres źródłowy: 0x00000245
Identyfikator: 0x0015
VIN W0L0ZCF4871047914
Numer części:13204146
Numer wersji oprogramowania: 12244872_
Opis systemu: DELPH0400
Hardware key number: *28HEKP   
Kod alfa:   
Data produkcji: 060714
Code Index and version: 008 02

Ilość zapisanych kodów błędów:3

B3700 - Obwód przerywanej pracy wycieraczek, wadliwe działanie
(0F)  - Nie występuje

B3949 - Napięcie w obwodzie lewego koła śrubowego kierownicy, zakres/działanie
(08)  - Nie występuje

B3949 - Obwód lewego koła śrubowego kierownicy, obwód otwarty lub napięcie za wysokie
(04)  - Nie występuje

**********************KONIEC ECU ID**********************

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Source Address: ECM
Adres źródłowy: 0x000007E0
Identyfikator: 0x1319
Nazwa systemu: Z19DTH      
VIN W0L0ZCF4871047914
Numer sprzętu:81012868
Numer części:55201791
Numer wersji oprogramowania: HNOMS110_S
Hardware manufacturer number: 0281012868
Opis systemu: 1037384336P485_O27
Opis systemu: BOSCH0100
Wpisz numer aprobaty: B07010
Hardware key number: ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
Programming Date: FFFFFFFF
Opis systemu: 0x000070B0
Kod alfa: DM
Software version: HO27JDB2  
ECU variant coding: 0x0000F9C0

Ilość zapisanych kodów błędów:1

P0380 - Błąd ogólny urządzenia nagrzewania wstępnego
(08)  - Nie występuje

**********************KONIEC ECU ID**********************

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Source Address: AIRBAG SDM
Adres źródłowy: 0x00000257
Identyfikator: 0x0102
VIN W0L0ZCF4871047914
Numer części:13186948
Numer wersji oprogramowania: 0C0D4B11
Kod alfa: KM

Ilość zapisanych kodów błędów:1

B0013 - Obwód zapalnika poduszki powietrznej kierowcy (stopień 2), rezystancja za wysoka
(0D)  - Nie występuje

**********************KONIEC ECU ID**********************


**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Source Address: ABS/TC/ESP
Adres źródłowy: 0x00000243
Identyfikator: 0x6A05
Nazwa systemu: ESP 430 NG
Numer sprzętu:0
Numer części:12773673
Numer wersji oprogramowania: 00C2E92F
Hardware key number:
Kod alfa:  BU

Ilość zapisanych kodów błędów:3

U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem
(00)  - Nie występuje

U2142 - Mag. CAN - brak łączności z      czujn. prędk.obr. wokół osi pion. (YRS)
(00)  - Nie występuje

U2143 - Mag. CAN - brak łączności z      czujnikiem kąta obrotu kierownicy  (SAS)
(00)  - Nie występuje

**********************KONIEC ECU ID**********************

Pomimo statusu 0D czy błąd nie występuje błędy po skasowaniu cały czas się pojawiają. Ostanie błędy z ABS/TC/ESP sugerują CIM do wymiany ? W zeszłym roku wymieniłem cim i te błędy zniknęły. Co do poduszki to może być wadliwa taśma ? Czasem przy skręcaniu było słychać odgłos zwijającej się taśmy z poduszki powietrznej, może się z czasem uszkodziła. Ładowanie akumulatora pomiedzy 13,5V-13,7V więc raczej z prądem wszystko ok i nie jest to powodem generowania błędów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

A ile lat ma akumulator?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wymieniony w zeszłym roku na nowy. Napięcia nie mierzylem ale sprawdzę później.

Edit:

 

Przed chwilą sprawdziłem napięcie na akumulatorze i w spoczynku jest 12,56V, ładowanie sprawdzone miernikiem na aku i wynosiła 13.7-13.8V więc moim zdaniem wszystko jest ok z napięciem.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikt nie ma pomysłu na te błędy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

skasuj je i zobacz czy się pojawią ponownie. W tej chwili  nie występują, może chwilowy spadek napięcia był i błędy wskoczyły

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Ja na menu ukrytym mam 14 v
Na aku 14.2 v
Na samym alternatorze 14.5 v
Światła i dmuchawa włączone


Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

14,5 to za wysokie na wszystkim włączonym.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites



Please login or register to see this quote.





Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wcześniej miałem też problemy ze sterowaniem radia z kierownicy, tzn raz działało, raz nie działało, innym razem po kliknięciu rolką w dół reakcja była inna tzn. tak jakbym ja wcisnał w celu wybrania jakiejś opcji w radiu. Teraz niby jest spoko.

Być może wina leży po stronie taśmy airbag co sugerował by też błąd poduszki.

 

Po skasowaniu błędy wracają ale można je znów kasować. Błąd poduszki pojawiał się wczesniej dopiero po skręceniu kierownicy a teraz od razu po odpaleniu auta. Przy skręceniu kierownica słuchać jakby rozwijanie się tej taśmy ze zwijaka.

 

Chętnie bym zaczął od wymiany taśmy niestety nie mam żadnej na wymianę, pozatym ta taśma musi być zwinieta w jakiś specjalny sposób?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

chyba CIM sie kończy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jutro go wyciągnę, zobaczę jak wygląda taśma czy ma przejście itd. Może w cimie luty poprawie jak trzeba będzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po wyciągnięciu cima okazało się, że taśma jest cała. Sprawdziłem miernikiem to jest przejście, nigdzie niema przerwy na stykach od taśmy. Wyczyściłem całego cima spirytusem, czujnik kąta skrętu SAS również i wszystko złożyłem. Po odczytaniu błędów ku mojemu zaskoczeniu wyskoczyło tego całe mnóstwo:

 

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Source Address: ECM
Adres źródłowy: 0x000007E0
Identyfikator: 0x1319
Nazwa systemu: Z19DTH      
VIN W0L0ZCF4871047914
Numer sprzętu:81012868
Numer części:55201791
Numer wersji oprogramowania: HNOMS110_S
Hardware manufacturer number: 0281012868
Opis systemu: 1037384336P485_O27
Opis systemu: BOSCH0100
Wpisz numer aprobaty: B07010
Hardware key number: ˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
Programming Date: FFFFFFFF
Opis systemu: 0x000070B0
Kod alfa: DM
Software version: HO27JDB2  
ECU variant coding: 0x0000F9C0

Ilość zapisanych kodów błędów:2

P1125 - Usterka siłownika przepustnicy
(62)  - Obecny

P1125 - Usterka siłownika przepustnicy
(61)  - Nie występuje

**********************KONIEC ECU ID**********************

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Source Address: ABS/TC/ESP
Adres źródłowy: 0x00000243
Identyfikator: 0x6A05
Nazwa systemu: ESP 430 NG
Numer sprzętu:0
Numer części:12773673
Numer wersji oprogramowania: 00C2E92F
Hardware key number:
Kod alfa:  BU

Ilość zapisanych kodów błędów:3

U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem
(00)  - Nie występuje

U2142 - Mag. CAN - brak łączności z      czujn. prędk.obr. wokół osi pion. (YRS)
(00)  - Nie występuje

U2143 - Mag. CAN - brak łączności z      czujnikiem kąta obrotu kierownicy  (SAS)
(00)  - Nie występuje

**********************KONIEC ECU ID**********************

**********************POCZĄTEK ECU ID**********************
Source Address: AIRBAG SDM
Adres źródłowy: 0x00000257
Identyfikator: 0x0102
VIN W0L0ZCF4871047914
Numer części:13186948
Numer wersji oprogramowania: 0C0D4B11
Kod alfa: KM

Ilość zapisanych kodów błędów:2

B0012 - Obwód zapalnika poduszki powietrznej kierowcy (stopień 1), rezystancja za wysoka
(0D)  - Obecny

B0013 - Obwód zapalnika poduszki powietrznej kierowcy (stopień 2), rezystancja za wysoka
(0D)  - Obecny

**********************KONIEC ECU ID**********************

 

Ma ktoś jakiś pomysł bo już ten temat zaczyna mnie delikatnie wkurzać. Po kolejnym skanowaniu wyskakują te same błędy można je kasować ale po każdym odpaleniu wracają. Oczywiście na desce swięci się kontrolka silnika, poduszek  i przed odpalaniem autko z kluczykiem.

Edited by mnemonic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...