Jump to content

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

mareks1

Z30DT - P0093 - ciśnienie szyny sygnał poza zakresem (szukam mechanika)

Recommended Posts

No i stało się. Głaskany (oleje, dobre paliwo, nigdy na rezerwie) do tej pory silnik Z30DT zawiódł w najgorszym momencie. Jazda po autostradzie, 90 stopni na termometrze, zaczęło się od niemożności przyspieszania powyżej 2000 obr. Następnie szarpanie, i sukcesywne obniżanie prędkości obrotowej silnika. Musiałem zjechać i zamówić lawetę.

Jedyny błąd jaki widziałem, to P0093 który był opisany jako ciśnienie szyny, sygnał poza zakresem, dodatnie odchylenie.

Szukam mechanika, który mi to naprawi. Jak na razie wszyscy z którymi się kontaktowałem, boją się tego ruszać.

Węszę, że problemem mogą być zawory SCV, ale nie mogę się tym zająć sam. Nie czuję się na siłach, aby rozkręcać wszystko co jest pomiędzy ramionami 'V' w tym silniku (zaworki są na samym dole na pompie) 😱

Będę wdzięczny za każdy pomysł. Jestem z Bytomia.

Edited by mareks1
modyfikacja tytułu

Share this post


Link to post
Share on other sites

To nie muszą być zawory SCV, to może być równie dobrze czujnik na listwie. 

Trzeba popatrzeć na wartości jakie pokazuje sam czujnik ciśnienia na listwie.Szkoda że tak daleko jesteś, chętnie bym tam zajrzał.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzięki za odpowiedź. Mam interfejs diagnostyczny, który zapewne mi to pokaże. Sprawdzę podczas jazdy jak to wygląda. Mam też jakiś nowy czujnik ciśnienia, ale muszę go wygrzebać i sprawdzić które ciśnienie mierzy.

Edit: własnie znalazłem zapasową listwę CR wraz z czujnikiem (z działającego auta). Może więc być okazja do sprawdzenia innego czujnika.

Edited by mareks1
dodatkowe informacje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na pewno łatwiej i mniejsze koszty niż SCV. Korzystając z okazji może chciałbyś mi pomóc i zmierzył oporność zaworu EGR ? 

Mój temat: 

Please login or register to see this link.

Edited by daroot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Zrobione.

Wracając do tematu ciśnienia na szynie, zrobiłem pomiary ciśnienia i zauważyłem, że wartości są z grubsza poprawne. To co mnie niepokoi to to, że one pływają. Na wyłączonym silniku pokazuje między 22 a 25 barów (faluje, pomimo tego, że silnik nawet nie pracuje). Po włączeniu silnika im większe obroty tym ciśnienie się zwiększa i te fluktuacje także się proporcjonalne zwiększają. Wniosek z tego taki, że czujnik może pokazywać ciśnienie którego ma listwie nie ma (zbyt wysokie - przez pływanie odczytu) i komputer się buntuje.

Czy czujnik ma prawo mieć takie odchyłki w pomiarze? Oto jest pytanie. Jego podmiana nie jest prosta. Trzeba nieco porozkręcać :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wydawało mi się że na wyłączonym silniku jest 0 (zero). Jutro podłączę i zrobię zrzut ekranu, upewnię się. Nie powinno pływać. Na wolnych obrotach u mnie wymagane i aktualne jest 350 bar. Niestety jak napisałeś - podmiana czujnik to trochę rozbierania jest.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Byłoby super. U mnie nie jest zero. Wystarczy, że jest przekręcony kluczyk na "zapłon", silnik stoi a mimo to, mam wskazania około 20 barów. Na wolnych obrotach u mnie jest między 300 a 325 barów. Tak mocno faluje, pomimo tego, że wymagana jest stała wartość (nie pamiętam jaka dokładnie). Moim zdaniem ten czujnik jest walnięty, ale poczekam na Twój pomiar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wstawiam dwie foty, na pierwszej widać na zgaszonym silniku po podłączeniu kompa, jest zero i zero. Na drugim foto widać jak auto pracuje na wolnych, jest  wymagane 350 i ciśnienie na listwie również 350.

Do tego zamieszczam filmik, patrz na czwartą i piątą wartość od góry (na filmiku), silnik chodzi a potem go gaszę - ciśnienie stopniowo schodzi do zera. Potem już nie skacze, cały czas zero jest.

Filmik: 

 

 

Please login or register to see this attachment.

Please login or register to see this attachment.

Edited by daroot

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Genialnie! Dzięki serdeczne. To dowodzi (z dużym prawdopodobieństwem), że mój czujnik jest uwalony. Pozostaje mi przetestować drugi czujnik jaki mam. Szkoda, że nie da się go na chwilę podpiąć bez wybebeszania wszystkiego. Klamoty które są obok blokują wtyczkę w taki sposób że nie da się jej wypiąć. Trudno. Dam znać jak efekty tej operacji. Jeszcze raz dziękuję.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this link.

 jestem po wymianie czujnika. Próbowałem samochód na różne sposoby wprowadzić w tryb awaryjny i ten błąd już nie wystąpił. Samochód przyspiesza jak nigdy dotąd, chociaż nie sądzę aby stało się to dzięki wymianie czujnika ciśnienia listwy Common Rail.

Wystąpił natomiast inny błąd. P0235 - obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie (podobno ujemne - zgodnie z tym co widzę tu na forum).

Ten błąd wprowadził komputer w tryb awaryjny. Podczas przyspieszania zauważyłem syczenie więc zerknąłem pod maskę i się okazało że elastyczny wąż niemal odłączył się od przewodu powietrza prowadzącego do kolektora ssącego. Obydwa są do siebie połączone opaską zaciskową. Jest możliwe, że ciśnienie było zbyt wysokie i przez to połączenie się niemal rozszczelniło? Nie sądzę, bo oglądałem wskazania czujnika ciśnienia w tym dolocie i było niemal identyczne z zadanym. Czasami niższe, czasami wyższe. Domyślam się, że teraz jest to połączenie nieszczelne, co może powodować błąd P0235. Jakieś pomysły? Jutro skoczę do mechanika żeby mi dokręcił konkretniej ten wąż.

Edited by mareks1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokręcenie węża nie pomaga. Wprawdzie ten mechanik się takimi nie zajmuje ale powiedział że trzeba się zastanowić dlaczego przewody na dolocie powietrza pękały. Najpierw tak zwana turbo rura (elastyczny wąż) a następnie przewód łączący ją z kolektorem ssącym. Widziałem na forum jakieś analizy tematu zbyt wysokiego ciśnienia na dolocie. Może być coś z turbiną albo jej sterowaniem. Super wakacje ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale z tego co wiem ta rura pęka nagminnie w takiej wersji jak Twoja.  Jeśli ciśnienie jest za duże, ecu odcina turbo i jest tryb awaryjny jazdy.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Wiem, że pękają. Przewód mam już sprawny dzięki Koledze

Please login or register to see this link.

 . Chyba taka tandeta ;) Posprawdzam tą turbinę, bo może jej sterowanie się zacina czy coś w tym stylu. Ludzie opisywali to w innych wątkach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mogę znaleźć takich wątków na forum, o zacinaniu się sterowania. Tam jest serwomotor, sterowany przez ecu, ale samo sterowanie polega tylko na zmiennej geometrii.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Hm, coś musiałem pomieszać w takim razie, ale wiem, że ta turbina ma podatny na uszkodzenia układ sterujący. Jak się jej elektronika uszkodzi to już się jej nie da naprawić. To akurat wiem od speca od turbin. Wtedy tylko wymiana elektroniki wchodzi w grę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbina została wymieniona bo sterowanie (działanie serwomechanizmu) w poprzedniej nie działało poprawnie i turbo przeładowywało układ. Uczucie było fajne. Na prawdę było czuć te dodatkowe konie, ale jak wiadomo może się to źle skończyć z różnych powodów.

Tak, czy inaczej, po tej wymianie wyskoczył błąd:

p0180 - czujnik temperatury paliwa - niski/wysoki sygnał wyjściowy.

Z innego forum dowiedziałem się, że takowy czujnik znajduje się w okolicach turbiny więc możliwe, że mechanicy uszkodzili kabelek albo zostawili odpięty (co byłoby najbardziej optymistyczną wersją). Samochód jeździ poprawnie, więc ścieżka naprawcza podana przeze mnie w tym wątku się opłaciła. Teraz muszę tylko ten czujnik opanować. Ma ktoś pomysł gdzie on się znajduje? Pomysł był też taki, że w obudowie filtra paliwa (panowie mechanicy sugerowali), ale tak na prawdę nie wiem. Są tam 2 styki pomiędzy którymi jest nieskończona rezystancja czyli jakby przerwa. Nie wiem o czym to świadczy, bo nie wiem czy to są faktycznie styki czujnika :)

Edited by mareks1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie trzeba wymieniać turbo, można samo sterowanie czyli serwomotor.

Co do czujnika, wklejam zdjęcie :) Jest na listwie powrotnej paliwa.

 

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie pomóżcie! p0093 cisnienie w szynie paliwowej po za zakresem. Znajomy dzwonił i ciśnienie paliwa jest równe zero. Te same objawy co u kolegi tylko  Kręci, ale nie pali.  Dodatkowo na komputerze pokazuje 655 stopni Celsjusza.  Podpowie tez ktos gdzie jest czujnik temeratury plynu chłodzącego? Proszę o pomoc. 

 

Edited by Aksun01

Share this post


Link to post
Share on other sites

W czerwonym kółku masz czujnik temperatury cieczy.

Please login or register to see this attachment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Najprawdopodobniej, ale wolałem to w całości wymienić, bo po co ma leżeć drugie turbo które jest po regeneracji. Za to na oleju ze mnie zdarli. W sumie nie zastanowiło mnie to, że tak pa prawdę, to to nie była taka awaria która faktycznie by wrzuciła opiłki do oleju. No nic, człowiek głupi się rodzi i głupi umiera. Dzięki za fotkę. Teraz przynajmniej wiem że wystarczy odkręcić jeden ze sterowników na silniku aby zobaczyć ten czujnik. To bardzo optymistyczna sytuacja ;) Dzisiaj przejechałem na tym nowym turbo sporo kilometrów. Kurczę! Jakie to auto jest przyjemne gdy wszystko działa!

Edited by mareks1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Mój palił normalnie, ale się dławił przy większym gazie. Ciśnienie paliwa - zero? Czyżby jakieś rozszczelnienie? Bo jeśli nie rozszczelnienie to bym się spodziewał jakichś innych błędów jeszcze. MOże też być uszkoczenie samego czujnika, co u mnie miało miejsce (tylko że mój zawyżał). Ewentualnie kabelek połączeniowy tego czujnika jest uszkodzony.

Jeśli chodzi o Płyn chłodzący nie ma prawa mieć takiej temperatury, więc brzmi to na uszkodzenie czujnika albo kabla połączeniowego. Nie ma do tej temperatury błędu odpowiedniego? Jest tylko ten p0093? Pamiętaj, że komputery (szczególnie niededykowane) to czasami głupoty podają. Może ten czujnik jest ok. Poza tym informacja z tego czujnika jest przekazywana na deskę rozdzielczą. Widziałbyś na wskazówce maks. temperaturę. Ewentualnie komputer wywaliłby jakiś błąd że wskazania tego czujnika są poza zakresem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciśnienie równe zero. Foxwellem sprawdzamy był samochód. Nie mam aktualnie dostępu do op com. Nie ma innych błędów. Zaczynam obawiać się, że poszły zawory scv.  Jak sprawdzić czujnik cisnienia paliwa?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie wiem jak sprawdzić. U mnie miałem o tyle łatwo, że miałem w zapasie drugą listwę CommonRail z wkręconym czujnikiem ciśnienia. Wystarczyło przemontować czujnik i sprawdzić (niestety był do tego potrzebny mechanik - ja nie mam warunków aby się w to bawić). Jednakże wszyscy mechanicy mówią, że uszkodzony czujnik ciśnienia paliwa to bardzo mało prawdopodobna usterka (u mnie się dała we znaki). Usterki są na prawdę różne i czasami dziwne. Dzisiaj na przykład postanowiłem sprawdzić czujnik temperatury paliwa wskazany przez Kolegę @daroot i co? Okazało się, że wtyczka podłączana do czujnika ma zerwany zatrzask i jest niemalże wypięta, przez co w ogóle nie było styku. Wcisnąłem ją jak mogłem, sprawdzam na komputerze, i wszystko okej. Odczyt temperatury poprawny. Zatrzask czujnika został prawdopodobnie zerwany podczas wymiany turbiny i mechanicy go nie wcisnęli (bez zatrzasku jest prawdopodobieństwo wysunięcia się wtyczki ale to już inny temat). Dlatego nie trać nadziei, być może przyczyna będzie błaha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Dzięki jeszcze raz za fotkę! Zaoszczędziłeś mi kupę zachodu. Zatrzask wtyczki jest urwany, wtyczka wisiała na ostatnim włosku w gnieździe i nie było styku. Po wciśnięciu pokazuje właściwą temperaturę paliwa. To każe mi jeszcze bardziej powątpiewać w umiejętności panów serwisantów u których zmieniałem turbo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiesz że u mnie też jest połamana? Ale to nie ja, tak zrobili w serwisie aso w Niemczech. Tyle że u mnie siedzi dosyć ciasno i nie kombinowałem w żaden sposób. Z kolei łatwo go złapać opaską trykotką między dwoma przewodami i za rurkę :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...