Skocz do zawartości

Witamy na Vectra Klub Polska

Guest Image

Witamy na Vectra Klub Polska, podobnie jak na większości społeczności internetowych, musisz się zarejestrować aby uczestniczyć w naszym wspólnym życiu ale nie martw się jest to bardzo prosty proces, który wymaga minimum informacji, aby zostać zarejestrowanym.

Zakładając konto na Vectra Klub Polska, możesz uzyskać następujące przywileje:

  • Zakładać nowe tematy i pisać odpowiedzi w innych
  • Subskrybować tematy i fora, aby uzyskać powiadomienia
  • Uzyskać własną stronę profilu i poznawać nowych przyjaciół
  • Wysyłać prywatne wiadomości do innych użytkowników.

ajfel

VECTRA C SKRZYNIA AF40 - 6 BIEGOWA AUTOMAT TIPTRONIC MOCNO SZARPIE

Polecane posty

Napisano (edytowany)

WITAM .

Dzisiaj napotkała mnie sytuacja w której moja skrzynia zaczeła odmawiać posłuszeństwa ( z obesracji raczej stopniowo zaczeło się to dziać )   i szlag mnie trafił 🤕.Mianowicie zaczeła mocno szarpać😬 . NA zimnym nie szarpie , gdy odpalę auto . Dopiero po chwili jak sie nagrzeje .  🙄. Gdy odpalę Vectrona i wrzucę na D rusza z minimalnym opóźnieniem niż dotychczas . ( na światłach , jest szarpnięcie ale nie zawsze ) 
Na płaszczyźnie ,gdy się zatrzymam i przerzucę z D na R to szarpie jak sam skur***** jak by mi ktoś w d*** wjechał . To samo gdy z R na D ( odziwo troszkę słabiej szarpie )  i z  P na R i z P na D też . Natomiast gdy wrzucam z D , lub R na P lub N to nic nie szarpie . Podczas jazdy czuję że szarpie bodajże z 4 na 3 lub z 3 na 2 przy redukcji . ( Wydaje mi się że przy przyspieszaniu też szarpnie w tych samych biegach , ale nie to co na postoju )  -reszta biegów chodzi dobrze . Na Tiptronicu jest to samo może troszkie słabiej . ( Nie używam TipTrona )  Zaczeło mi to nawalać dzisiaj .  Skrzynia była remontowana
( tyle wiem od poprzedniego właściciela) lub wymieniana na nową  ponieważ gdy otworze maskę widać korpus skrzyni ( opakowanie ) wyglądające jak by z taśmy produkcyjnej co wyjechało  .

Sprawdziłem OP COM błędy na laptopie wykazało 2 błędy : 

P1743-64 TRANSMISSION COMPONENT SLIPPING 
P1700-00 SERVICE VEHICLE SOON REQUEST FROM TRANSMISSION CONTROL MODULE 

Gdzie dokladnie znajdują się styki sterownika ??????????wiem że gdzies koło akumulatora ale nie wiem gdzie dokladnie chciałbym to przeczyscic

CO to może być moi drodzy . CZy olej ? JEdni twierdzą że trzeba wymieniać inni że nie trzeba , wg. mnie zależy to od rodzaju skrzyn im nowsza tym trzeba cześciej wymieniać w starych amerykanskich to może po 500 tys mozna by sie dopiero zastanowić nad jakims serwisem . 

Pozdro 

 

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć attachment

Edytowano przez ajfel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich szczęśliwych posiadaczy viki c / siga. Otóż i ja mam zaszczyt być posiadaczem świeżo nabytego signum. Chciałbym sie podzielić z wami swoim trochę rozczarowaniem faktem oszustwa poniekąd . Miesiąc temu kupiłem signumke 2005 r przedlift 1.9 cdti 150 km automat af40  z wgraną mapą na 173 km , tyle wychodzi z wyciągu na hamowni . 

Sprzedający zapewniał mnie że skrzynia jest po generalnym remoncie , regeneracji świeżo jeszcze jak odjeżdżałem spod jego domu przypominał żebym zrobił max 2tyś km i wymienił olej ponownie bo że niby tak się robi. I tak też zrobiłem , pojechałem do warsztatu mechanicy zlewają ojej a olej ciemny jak smoła zostałem oszukany bo koleś kupił używaną skrzynie i nic nie robił na to wygląda i jeszcze telefon od tamtej pory ma wyłączony , olej odstawiliśmy i po paru godzinach sprawdziliśmy czy niema w nim opiłków na szczęście nie było nic, po wymianie oleju zrobiłem 100 km i wróciłem ponownie na wymianę oleju żeby jeszcze raz przepłukać ją oczywiście statycznie ok 4l oleju. Oraz założyłem dodatkowy filtr oleju na wężu pomiędzy chłodnicą a skrzynią, oczywiście od razu zamontowałem też dodatkową chłodnice oleju dla skrzyni ( chłodnice od 3.0 kupiłem) . I teraz mam pytanie ponieważ skrzynia zmienia płynnie biegi i płynnie je redukuje bez szarpnięć czy przeciągnięć ale mam wrażenie że na ciepłym silniku np. dojeżdżając do skrzyżowania w momencie zatrzymania się tak jakby było delikatnie czuć zrzucenie biegu na luz , przed wymianą tak jakby tego nie było albo dopiero teraz mam takie odczucie, dodam że padł mi akumulator w między czasie i kupiłem nowy dla własnej pewności i świadomości że mam nowy tak jak też już zainwestowałem w intercoler , chłodnice klimy , sprężyny powymieniałem i część zawieszenia na sam start w signumce. 

Dzięki za ewentualne info odnośnie mojego pytania , czy to początek awarii by się zaczynał ????

Pozdrawiam

ps. dodam że przy ruszaniu nie ma żadnych opóźnień od razu rusza , puszczam hamulec i sama rusza zanim wcisnę gaz . Tylko to że czuć właśnie to delikatne tak jakby zrzucenie biegu na luz przy zatrzymaniu się..???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

Może zły olej . ALbo wgrać nowy soft . :))

BŁAGAM POMÓŻCIE !!!😥😥😥
Ludzie !co to jest skrzynia jak jest zimna chodzi okej bez szarpnięć . Gdy się nagrzeje zaczyna szarpać na postoju z D na R i odwrotnie  , Rusza z ze sporym opóźnieniem i nagle strzał ,stuknięcie ale nie zawsze !! . Szarpie też przy redukcji z 4-3  -, 3-2 i czasami ślizga się z 2-3 tak jak by wskoczył na chwilę luz. Na trasie przechodzi w tryb serwisowy na tip-tronicu widzę ,że jest to 4 bieg i nie chce wrzucić wyżej skrzynia zmienia biegi idealnie !! Jak zgaszę i odpale to znika tryb serwisowy ale dalej szarpie . Wymieniłem olej  - wyglądał jak woda z kałuży ale czysty . Odpiąłem klemy na 2 godziny . Dalej to samo . Powtarzam skrzynia zmienia biegi bez błędnie .  

Ps . Dodam że stało się to po tym jak przy wyprzedzaniu dałem mocniej w kopyto i przeciągnąłem automat na 3 biegu . 

Kiedyś ,gdy przeciągnąłem go mocno na 4 biegu na trasie po przejechaniu kilometra na światłach skrzynia odmówiła posłuszeństwa nie wchodził żaden bieg wsteczny też . Po 15 minutach gdy auto ostygło wszystko wróciło do normy na ponad rok i teraz to . 😥😥😥😥😥 



 

Edytowano przez ajfel

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Może to być oznaka kończącego się kosza C1😐

Myślisz że to wina oleju ? Olej jaki mi lali to Castrol ATV Multivehicle. ?

 

ps. Dzwoń do Kamila z ZG on jest  podobno dobry w bolączkach tych skrzyń......

Edytowano przez priorytet99

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

masz jakis kontakt do tego Kamila ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

jest gdzieś tu na forum poszukaj . Jest na sieci oficjalna strona Kamil Paszkiewicz Zielona Góra naprawa automatów . Ale nie chce cie wprowadzać w błąd czy to ten. Ate na forum wpisz : af40 kamil  i znajdziesz do niego numer.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

694498539 i 517803174 to są jego oba numery.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

694498539 i 517803174 to są jego oba numery.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

dzięki bardzo , 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Proszę się zalogować lub zarejestrować aby móc zobaczyć quote

spoczko :).         A to co jest u mnie to odczucie zrzucania tak jakby na luz to myślisz nic groźnego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Kto przegląda   0 użytkowników

    Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×