Jump to content

W dniu dzisiejszym został odblokowany i oddany z powrotem do użytku garaż dla klubowiczów VKP

Znajdziecie go w menu pod nazwą Garaż lub pod linkiem:

https://forum.vectraklub.pl/garage/

Pozdrawiam Admin

Welcome to Vectra Klub Polska

Guest Image

Welcome to Vectra Klub Polska , like most online communities you must register to view or post in our community, but don't worry this is a simple free process that requires minimal information for you to signup. Be apart of Vectra Klub Polska by signing in or creating an account.

  • Start new topics and reply to others
  • Subscribe to topics and forums to get email updates
  • Get your own profile page and make new friends
  • Send personal messages to other members.

mm_man

śruba sworznia wahacza- nie chce wyjść

Recommended Posts

Witam Panowie. Po przeczytaniu forum stwierdziłem że sam dam radę wymienić wahacz z przodu w mojej vectrze. 
No i wszystko było by pięknie i szybko zrobione, ale śruba sworznia nie da się wyjąć/wykręcić. 
nakrętka się odkręciła bez problemu, to zacząłem wykręcać śrubę. Wykręciła się jakieś 10mm i dalej nie pójdzie.
Czy w zwrotnicy jest gwint czy ta śruba powinna luźno przechodzić na wylot?
Bo teraz jedyna opcja jaka mi została to chyba tylko młot...
Mogę ją próbować wybić? bo od siłowego wykręcania już się łeb na tej śrubie obrobił i brakło mi pomysłów jak się do tego dobrać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Nie robiłeś tego nigdy wcześniej, prawda? "Popsikałeś" tam czymś wcześniej? Podkładałeś drugi lewarek pod wahacz w miejscu sworznia?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jako że wymieniasz wahacz polecam po prostu wybić sworzeń . Poprzez pobijak bić  w wahacz najbliżej sworznia . Konstrukcja prosta jak cep. Zastanów się że czy chcesz auto samemu serwisować jeśli że sworzniem masz problem. 

Pozdrawiam serdecznie :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Please login or register to see this quote.

Edited by mm_man

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wykrecasz śrubę na tyle ile możesz aż nie zaprze się o zwrotnice po czym bierzesz pobijak i młot i z góry wybijasz sworzeń opierając wybijak jak najbliżej sworznia ( aby powstała największą siłą działająca na dół) jak się sworzeń zluzuje to odkrecasz dalej śrubę o ile nie zacznie się kręcić w koło własnej osi .

No o tak aż do skutku 

Ps. Nie obsrukuj tylko wybij sworznia .lepszy jeden mocny szlag nic 100 delikatnych puknięć. A już ostatecznie kup sobie ściągacz do rozbijania sworzni dużo nie kosztuje a zaoszczędzi ci czasu :)

Edited by mmagikk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Panowie za chęć pomocy. Zaryzykowałem, śrubę wyprosiłem za pomocą 3kg pomocnika, a reszta to już poszła łatwo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...